۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۴۷۴۱۷۴
وزیر سابق اطلاعات:

دشمن برای انتخابات سال آینده طراحی فتنه کرده است

حجت الاسلام مصلحی تصریح کرد: یکی از رویکردهای دشمن، تجزیه و تحلیل نقص های گذشته شان است. آن ها برای انتخابات سال آینده ایران طراحی سنگینی در جهت ایجاد فتنه کرده اند.
حجت الاسلام حیدر مصلحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حیدر مصلحی یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت شصت و یکمین سالگرد شهادت شهید نواب صفوی که در محل تالار قدس بارگاه منور رضوی برگزار شد، از برنامه ریزی دشمنان برای ایجاد فتنه در جریان انتخابات سال آینده خبر داد و گفت: یکی از رویکردهای دشمن، تجزیه و تحلیل نقص های گذشته شان است. آن ها برای انتخابات سال آینده ایران طراحی سنگینی در جهت ایجاد فتنه کرده اند.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: یکی از مباحثی که دشمنان در بررسی های شان به آن رسیده اند و توسط جاسوسان شان آن را پیگیری می کنند، رفع نقایص شان در جریان فتنه 88 است. این گونه می گویند که باید در سال 96 طبقه متوسط به پایین جامعه را به کف خیابان بکشانیم چرا که در سال 88 طبقه متوسط به بالا در وسط میدان بودند. آیا در شرایطی که دشمن نقایصش را شناسایی می کند، ما نباید تجزیه و تحلیل داشته باشیم؟

دشمن به دنبال ایجاد اشتباه محاسباتی در مردم است

حجت الاسلام مصلحی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کارشکنی های دائمی دشمنان انقلاب برای جلوگیری از تحقق آرمان های امام راحل، خاطرنشان کرد: امروز دشمن می داند که موفقیت انقلاب اسلامی به مثابه نابودی استکبار است و از همین رو برای نفوذ در نظام طراحی کرده است. البته پروژه نفوذ، مقوله جدیدی نیست اما امرو هدف آن ها این است که برای مردم، مسؤولان و نخبگان اشتباه محاسباتی ایجاد کنند.

وی در تشریح چگونگی تلاش دشمن برای نفوذ در افکار عمومی تصریح کرد: حدود 5 ماه آینده انتخاباتی پیش رو داریم و می توان گفت مردم به کسی رأی می دهند که ببیش تر به دنبال حل مشکلات آن ها باشد. قطعا باید کسی را انتخاب کنیم که به دنبال این مسأله باشد اما دشمن با طراحی های خود می خواهد کاری کند که ما فرد منتخب را به اشتباه انتخاب کنیم.

«تهدید نظامی» از ابزارهای نفوذ در افکار عمومی است

وزیر سابق اطلاعات افزود: یکی از نمونه های نفوذ دشمن در افکار این سه قشر، تهدید است. اگر دقت کرده باشید، یکی از مسائلی که بعضی ها را ترسانده و می گویند با برجام گزینه نظامی دشمن را از روی میزشان برداشتیم، این است که با تهدید به حمله نظامی اینگونه به ذهن مردم القا کنند که «باید کسی را انتخاب کنیم که جنگ راه نیندازد.» دشمن با این تهدید، مسؤولان و مردم و نخبگان را به اشتباه می اندازد.

حجت الاسلام مصلحی به بیان نمونه ای از این عملیات روانی دشمنان پرداخت و گفت: مذاکرات هسته ای دو سال طول کشید و هر زمان به زمان مذاکره نزدیک می شدیم، اوباما از گزینه نظامی سخن می گفت. آقای ظریف هم اشتباهی کرد و گفت «اگر آمریکا بخواهد می تواند تأسیسات نظامی ما را با یک دکمه از بین ببرد. ما همان موقع گفتیم تأسیسات نظامی را به ایشان نشان بدهند تا بدانند اینگونه نیست.

وی تصریح کرد: ما 38 سال است داریم با آمریکا می جنگیم و این چیز جدیدی نیست اما یک عده همین که صدای دشمن در می آید، وحشت می کنند. این مسأله عقبه قرآنی دارد و در زمان پیامبر(ص) هم وجود داشت.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به آیات 51 تا 56 سوره مبارکه مائده، خاطرنشان کرد: دو نوع ولایتمدار در قرآن معرفی شده است. یکی ولایتمداری از یهود و نصاری که مصداق آن  ها در دنیای امروز آمریکا و اروپا هستند و دیگری ولایتمداری از خداوند. در این آیات به بعضی مؤمنان اشاره شده که می خواهند سراغ یهود و نصاری بروند و می گویند «می ترسیم به ما لطمه بزنند.» در حالی که خدا پاسخ می دهد «به زودی فتح و پیروزی مسلمانان را می بینید.»

دشمن می خواهد جلوی بیداری اسلامی را بگیرد

حجت الاسلام مصلحی در ادامه به شرایط منطقه نیز اشاره کرد و گفت: امام(ره) به مرحوم عسگر اولادی و مرحوم آیت الله خزعلی فرموده بودند سه هدف برای نهضت اسلامی شان ترسیم کرده اند؛ «ایجاد حکومت اسلامی»، «بیداری اسلامی در دنیای اسلام» و «زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج)» که امروز می بینید این سه هدف در حال رخ دادن است.

وی افزود: بیش از 5 سال است که همه کشورهای اروپایی و نیز کشورهای حاشیه خلیج فارس می گویند «بشار اسد باید برود» اما جبهه مقاومت ایستاده است و می گوید «بشار اسد باید بماند.» ببینید حرف کدام جبهه محقق شده است ؟ دشمن می خواهد جلوی همین بیداری اسلامی را بگیرد.

وزیر سابق اطلاعات خاطرنشان کرد: پس از دیدار پوتین با رهبر معظم انقلاب، وزیر خارجه آمریکا بارها به روسیه سفر کرد تا بداند چه مسأله ای در دستور کار منطقه قرار دارد اما متوجه نشد تا این که ناگهان دیدند حلب آزاد شد. استکبار جهانی مفهوم آزادی حلب را درک می کند. /820/پ201/ج

ارسال نظرات