۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۷۴۳۲۴

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

هدف اصلی تمامی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در جهت تامین امنیت، ۲۶ دی نشان ایستادگی مردم در مقابل رژیم شاهنشاهی و برگزاری 750 برنامه قرآنی توسط دارالقرآن تبلیغات اسلامی البرز بخشی از مهم ترین اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی اکبر انصاری راد در دیدار با سروان کمالی معاونت اجتماعی مرزبانی استان هرمزگان اظهارداشت: زمینه همکاری خوبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی به صورت دوجانبه فراهم شده که می‌تواند در جهت کاهش و رفع آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

وی بیان‌داشت: کشور ایران اسلامی در زمیه امنیت، حرف اول را در منطقه و جهان می‌زند، بایستی تمامی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی به سمت امنیت پایدار سوق داده شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان، امنیت بی نظیر در کشور را مرهون زحمات و تلاش‌های شبانه روزی و بی دریغ مرزبانان، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی دانست.

حجت‌الاسلام انصاری راد گفت: موفقیت در بعد فرهنگی و اجماعی نیازمند فعالیت‌های خوب مرزبانان است، به همین دلیل تفاهم‌نامه‌ای منعقد و مفاد آن اجرایی می‌شود.

وی ابرازداشت: سامانه سجام در استان هرمزگان راه‌اندازی و تا کنون 550 مبلغ در این سامانه ساماندهی شده و تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های آنان رصد، بررسی و سپس به مرکز ارسال می‌شود.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان اینکه ظرفیت کلان این اداره‌کل در حوزه فعالیت‌های دینی مبلغان است تصریح‌کرد: ظرفیت شبکه تبلیغی یک ظرفیت منسجم و تاثیرگذار بوده که در کنار هیئات مذهبی می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف فرهنگی یاری دهد.

حجت‌الاسلام انصاری راد از فعالیت 1400 هیئت مذهبی در مناسبت‌های مختلف ملی مذهبی در سطح استان خبرداد و گفت: همچنین بیش از 70 کانون فرهنگی در سطح مساجد در استان درحال فعالیت‌های فرهنگی دینی هستند.

وی از ساماندهی 1800 مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در سامانه طوبی خبرداد و گفت: مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) از سرمایه‌های انسانی سازمان تبلیغات اسلامی هستند که در مناسبت‌های مختلف مذهبی با حضور در مراسم به مدح و ثنای ائمه معصومین (ع) می‌پردازند و نقش مهمی در اشاعه و تروج فرهنگ اهل بیت(ع) دارند، بنابراین ساماندهی این قشر از جامعه امری ضروری است.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به نقش قرآن و آموزه‌های قرآنی در مصونیت افراد از آسیب‌های اجتماعی بیان‌داشت: در استان هرمزگان بیش از 230 موسسه و خانه قرآن روستایی تحت نظر اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان فعالیت‌های قرآنی انجام می‌هند و نقش بسزایی در تربیت قرآنی جامعه هدف دارند.

وی از جمعیت بانوان فرهیخته هرمزگان به‌عنوان دیگر ظرفیت‌های تبلیغات اسلامی استان نام برد و گفت: این جمعیت در هر شهرستان 50 نفر عضو دارد که در مجموع 500 الی 600 نفر از اعضای آن در حوزه بانوان فعالیت کرده و به رصد آسیب‌ها در این حوزه می‌پردازند.

حجت‌الاسلام انصاری راد، سایت فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان هرمزگان و فعالیت در فضای مجازی را یکی دیگر از ظرفیت‌های تبلیغات اسلامی هرمزگان ذکرکرد و گفت: کاربران زیادی از محتوا و مطالب منتشر شده در این سایت فرهنگی با صفحات تخصصی بهره می‌برند به طوری که روزانه بیش از 2 هزار نفر از این سایت بازدید می‌کنند.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان در پایان سخنان خود اذعان‌داشت: این اداره‌کل همچنین یک سایت خبری با عنوان ido طراحی کرده که روزانه اخبار فعالیت‌ها و برنامه‌های این سازمان و دفاتر شهرستانی را منتشر می‌کند.

۲۶ دی نشان ایستادگی مردم در مقابل رژیم شاهنشاهی بود

حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد همزمان با فرارسیدن ۲۶ دی سالروز فرار شاه از کشور به خبرنگاران گفت: روز 26 دی برای ملت ایران روز شیرین و دارای پیام های بسیاری است.

وی افزود: تمامی مبارزات و زحماتی که توسط ملت ایران انجام شد در این روز به ثمر نشست و شاهد اتفاقات زیبایی بودیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه امام خمینی(رحمه الله علیه) به ملت آموختند که شاه باید برود، اظهارداشت: مردم ایران اسلامی هیچ تفاهم، سازش و مذاکره ای با شاه را نپذیرفتند و در مقابل رژیم شاهنشاهی ایستادگی و مقاومت کردند.

وی با اشاره به اینکه مقاومت مردم باعث شد تا شاه مجبور شود کشور را ترک کند، تصریح کرد: شاه با خفت و سرشکستگی از کشور رانده شد و مردم اجازه ورود دوباره را به آن ندادند.

ولی نژاد گفت: 26 دی ماه نشان از مقاومت و ایستادگی مردم است که بسیار ارزشمند و قابل توجه است.

وی با بیان اینکه هرکسی که منافع ملت را نادیده بگیرد باید از کشور برود، افزود: عزت و اسقلال از جمله موارد مهم هستند که باید برای مردم در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام ولی نژاد اظهارداشت: شاه عزت مردم ایران را با آمریکا و اسرائیل معامله می کرد و به جای اینکه از آن دفاع کند با آمریکا سازش می کرد.

وی تصریح کرد: با رهبری حضرت امام خمینی(رحمه الله علیه) و اسقامت مردم اولین ثمره شیرین انقلاب اسلامی رقم خورد و پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در این روز مردم ایران آرام آرام ورود حضرت امام را به میهن اسلامی به نظاره نشستند که با آمدن ایشان عزت و استقلال از دست رفته به مردم بازگشت.

برگزاری 750 برنامه قرآنی توسط دارالقرآن تبلیغات اسلامی البرز

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز،ازبرگزاری 750 برنامه قرآنی توسط دارالقرآن تبلیغات اسلامی البرز و موسسات وابسته خبر داد.

وی ادامه داد:دارالقرآن تبلیغات اسلامی البرز از ابتدای سال جاری تاکنون تمام تلاش خود را در راستای نهادینه کردن فرهنگ قرآن کریم و آموزه های اخلاقی آن در سطح استان البرز به‌کار گرفته است و در این راستا موفق به اجرای برنامه های اثرگذاری در سطح این استان شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز،محفل انس با قرآن کریم، کرسی تلات نور، جزء خوانی، طرح تلاوت نور،برگزاری همایش های تجلیل از قرآنیان از مهمترین برنامه های این دارالقرآن از ابتدای سال جاری به شمار می رود.

حجت‌الاسلام مسعودی،برگزاری برنامه های متنوع قرآنی توسط موسسات از قبیل کلاس های قرآنی،تفسیر و تحلیل داستانهای این کتاب آسمانی،اجرای نمایش های مذهبی را از مهمترین برنامه های این دارالقران ذکر کرد.

این مسئول فرهنگی، قرآن کریم را چراغ روشنگر بشریت در طول تاریخ برشمرد و گفت:هرچه در زمینه توسعه فعالیت ها و برنامه های قرآنی در سطح استان البرز تلاش کنیم کم است چراکه این کتاب مقدس سرار نور و امید به زندگی است.

سید عباس مسعودی، ادامه داد: اگر اقشار مختلف جامعه مفاهیم ارزشمند این کتاب آسمانی را در دستور کار خود قرار دهند شاهد کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی و رشد و نمو همه جانبه جامعه اسلامی خود خواهیم بود. خداوند کریم این کتاب آسمانی را برای هدایت بندگانش نازل کرد و خود نگهبان آن در طول دوران‌ها بود، به همین منظور باید طوری فرهنگ سازی کنیم که آحاد جامعه به دستورات و اندرزهای ارزشمند این کتاب آسمانی جامعه عمل بپوشانند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز،ادامه داد:آحاد مردم از برنامه های موسسات قرآنی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی البرز استقبال می‌کنند و این امر نشان از عملکرد صحیح این موسسات در سطح استان دارد و تبلیغات اسلامی با همکاری این موسسات در طول سال اقدام به برگزاری برنامه های قرآنی می‌کند.

برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در خراسان شمالی

علی خادمی با بیان اینکه این جشنواره ویژه کودکان و نوجوانان دختر و پسر زیر 18 سال است، افزود: جشنواره قرآنی کودک و نوجوان در مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره در رشته های حفظ، مفاهیم، شعر، نقاشی، مقاله نویسی و خوشنویسی برگزار می‌شود، اظهارداشت: در مقطع پیش دبستانی "حفظ 10 سوره قرآن کریم"، دوم دبستان "حفظ 20 سوره قرآن کریم"، سوم دبستان "نقاشی با مضامین قرآنی"، چهارم و پنجم دبستان "حفظ 30 سوره قرآن کریم" و "نقاشی با مضامین قرآنی" برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: در رده سنی 13، 14 و 15 سال "ترتیل و حفظ جزء سی ام، مفاهیم نیمه دوم جزء 30، همخوانی تواشیح و خوشنویسی سوره قدر، و گروه متوسطه 16، 17، 18 سال" ترتیل، حفظ جزء 29 و 30 قرآن، مفاهیم جزء سی ام، همخوانی، تواشیح، خوشنویسی سوره قدر و مقاله نویسی سوره قرآنی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام هفتمین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان از بیست و پنجم دی ماه تا 10 بهمن ماه سال جاری ادامه دارد، اضافه کرد: زمان برگزاری این جشنواره دهه فجر انقلاب اسلامی خواهد بود.

مفصل ترین منشور اداری در نهج البلاغه به ثبت رسیده است

حجت‌الاسلام علی نصیری در نشست با کارکنان کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان کوهرنگ به بیان مباحثی در مورد ویژگی های مدیران در نهج البلاغه پرداخت و افزود: با تامل در نهج البلاغه می توان دریافت که نامه 53 نهج البلاغه که یک فرمان حکومتی از امام علی(ع) به مالک اشتر زمامدار مصر است و مفصل ترین منشور حکومتی و اداری امام علی(ع) است، به گونه مستقیم به معیارهای گزینش بسیاری از مقام های مدیریتی در جامعه پرداخته است.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در نهج البلاغه با بیان ویژگی ها و وظایف مالک اشتر به‌عنوان یک زمامدار به طور غیر مستقیم به معیارهایی که می تواند در گزینش و انتخاب زمامدار نقش داشته باشد، اشاره کرده است.

نصیری در ادامه، پیروی از الگوهای ارزشمند پیامبر(ص)،پرده پوشی نسبت به عیوب مردم،نیکی کردن به مردم،خوش سابقه بودن نزد مردم،سخاوت،خونسرد بودن،صدق و راستی،ترس از خدا،روحیه صلح و دوستی،پرهیز از خودپسندی،گذشت و پرهیزاز انتقام جویی، رعایت عدالت و انصاف را از ویژگی های مدیران برشمرد.

گفتنی است، در پایان این کلاس های آموزشی با برگزاری آزمون از مطالب بیان شده، به پنج نفر برگزیده جوایزی نقدی اهدا می‌شود./1325/303ب3

ارسال نظرات