۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۴۷۴۳۳۰
رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان:

طلبه تراز انقلاب اسلامی باید عالم به زمان خود و فهیم باشد

حجت الاسلام و المسلمين فرجام گفت: طلبه تراز انقلاب اسلامی باید عالم به زمان خود و زمان شناس باشد که اگر چنین بود متناسب با پدیده های روز حضور مؤثر دارد و اگر بیگانه بود و کج فهمی داشت دچار مشکل می شود.
نشست مدیران مدارس علمیه اهل سنت خراسان نشست مدیران مدارس علمیه اهل سنت خراسان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومي دفتر نمايندگي ولي فقيه در امور اهل سنت خراسان، حجت الاسلام والمسلمین اکبر فرجام روز دوشنبه در گردهمایی مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی در مشهد افزود: شاخص هایی که ما را در صراط مستقیم قرار می دهد و از کژراهه و بیراهه های ویران کننده محافظت می کند مراقبت و مواظبت بر معیارهای قرآنی و دینی است.

وی ادامه داد: حوزه علمیه تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باید عالم پرور و دانشمند پرور باشد نه بیسواد پرور و مسیر باید علمایی بشود وگر نه جوان امروز دل نمی دهد و اقبال نمی کند.

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان گفت: ضرورتها و نیازهای روزافزون جامعه با کم مایگی سازگار نیست. باید در روشهای آموزشی جذابیت ایجاد کرد زیرا امروز عرصه آموزش عرصه تکنیکهای مختلف است.

وی بی تفاوت نبودن حوزه علمیه نسبت به مسائل جاری زمان را از شاخصهای حوزه علمیه طراز جمهوری اسلامی ذکر و بیان کرد: علاوه بر عالم و زمان شناس بودن کار در این حوزه مسئولیت شناسی می خواهد.

حجت الاسلام فرجام افزود: روشهای آموزشی برخوردار از تنوع و گوناگونی متناسب با جامعه مخاطب است. روشهای سنتی خوب است اما شاید جوان امروز را اقناع و اشباع نکند.

وی ادامه داد: ایستایی حوزه علمیه مترادف با نابودی است، باید مرتب در جوشش باشد در پذیرش، آموزش و دانش آموختگان و تعریف وظایف آنها تجدیدنظر شود.

رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امول اهل سنت خراسان گفت: حوزه اگر مسیر زندگی کردن باشد فاجعه است لذا حوزه باید مسیر عشق برخواسته از مسؤولیت و تعهد باشد.

این گردهمایی یک روزه با حضور 40 نفر از مدیران مدارس علوم دینی اهل سنت استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی برگزار شد./864/101/ب2

ارسال نظرات