۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۴۷۴۴۷۰
زندانی آزادشده بحرینی در گفت‌وگو با رسا؛

بارها شاهد آثار شکنجه بر بدن شهید مشیمع بودم/ اعدام جوانان بحرینی پایان راه دیکتاتور حمد است

سخنگوی جنبش حق بحرین با تاکید براینکه دیکتاتور حمد جایی در بحرین ندارد، گفت: اقدامات آل‌خلیفه وحدت بی سابقه معارضان بحرینی را به دنبال داشته است.
عبدالغنی الخنجر از فعالان انقلابی بحرین

عبدالغنی خنجر، مبارز سیاسی و سخنگوی جنبش حق بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در تبیین اقدامات اخیر آل‌خلیفه، گفت: ما در آستانه ششمین سالگرد انقلاب بحرین هستیم. مساله ای که برای آل خلیفه و دولت‌های غربی همپیمان آن که منافع بسیاری در بحرین دارند نگران کننده است. نگرانی کشورهایی مانند انگلیس و آمریکا که پایگاه نظامی در این کشور دارند دو برابر است.

وی ادامه داد: آنها تلاش دارند با بالابردن تنش در بحرین راه را برای سرکوب کامل معارضان مهیا کنند. رویکرد اخیر آنها دوهدف را دنبال میکند آل‌خلیفه از سویی تلاش دارند هیبت و شوکت مردم را هدف قرار دهند و در نتیجه علما و رهبران ما از خواسته‌های مشروع مردم عقب نشینی می‌کنند. در وهله دوم به دنبال کسب امتیازهایی برای فشار آوردن به معارضان هستند که اگر در آینده مجبور به مذاکره شوند از آن استفاده کنند.

نقش انگلیس در سرکوب ملت بحرین
این مبارز سیاسی بحرینی تاکید کرد که آل‌خلیفه به ملت بحرین به عنوان جزیی از محور مقاومت نگاه میکند و به همین دلیل به مبارزه با آن میپردازد. او ملت بحرین را مخالف استکبار توصیف و تصریح کرد: محور سعودی به بحرین به عنوان یک اهرم فشار علیه محور مقاومت نگاه میکنند. کشورهای عربی ـ غربی با حمایت لجستیک و سیاسی از آل‌خلیفه همه هم و توان خود را برای مقابله با سرنگونی آن به کار گرفته اند.

عبدالغنی خنجر با یادآوری سفر یک ماه پیش ترزا می، نخست وزیر انگلیس به بحرین، گفت: پس از آن بود که موج جدیدی از سرکوب در بحرین آغاز شد. اما برخلاف تصورشان روزهای بسیار سیاهی در انتظار رژیم منامه است و کمک دولت‌های دیگر نمیتواند جلوی این واقعیت را بگیرد.

اعدام سه جوان بحرینی بزدلی آل‌خلیفه را میرساند
وی اعدام سه جوان بحرینی را اقدامی احمقانه از سوی آل خلیفه توصیف و تصریح کرد: آل‌خلیفه وارد تونل تاریکی شده است که انتهای نامشخصی دارد. اعدام این سه جوان نهایت بزدلی آل‌خلیفه را میرساند. شاید این سریع ترین اجرای حکم اعدام در جهان باشد. معمولا وقتی حکم اعدام از سوی دادگاه تجدیدنظر صادر میشود زمان زیادی طول میکشد تا این حکم اجرا شود.

عبدالغنی خنجر افزود: این مرد شکست خورده، دیکتاتور حمد دو روز بعد حکم را امضا کرده است. یعنی هیچ فرصتی حتی برای احتمال بروز تغییر در ادله قائل نشده است. روشن است که این محاکمه یک محاکمه سیاسی ظالمانه است که با فشارهای غربی و اماراتی صادر شده است. همانگونه که میدانید سه شهید بحرینی متهم به قتل یک پلیس اماراتی شدند که مزدور آل‌خلیفه بود.

چه کسی از اماراتی‌ها خواسته به بحرین بیایند؟!
وی با انتقاد شدید از امارات متحده عربی که به افسران خود اجازه داده است تا به بحرین بیایند و به جنایتگری در این کشور بپردازند، گفت: امارات چگونه به افسران خود که دارای یک روحیه طایفه ای هستند وارد خانه های مردم بحرین شوند. آنها مدعی قتل این افسر اماراتی هستند درحالی که سوال اصلی این است که چه کسی گفته اماراتی ها به بحرین بیایند؟!

سخنگوی جنبش حق بحرین در پاسخ به دلایل همزمانی این اعدام با تلاش برای شکستن محاصره منطقه الدراز گفت: آنها میخواهند این پیام را برسانند که اعتصاب‌های الدراز باید پایان یابد. رژیم به دنبال حمله به الدارز است و این اقدامات در واقع مقدمه چینی برای آن است. حتی شاید آنها در الدراز حماقت های بزرگ تری را هم مرتکب شوند.

وی افزود: از نظر من آنها به دنبال پایان مسالمت آمیز تجمع در الدراز نیستند بلکه به دنبال فرصتی برای ارتکاب یک اقدام احمقانه هستند. اقدامی که همه رژیم را درگیر بحران خواهد کرد.

اتحاد بی‌سابقه معارضان بحرینی علیه آل‌خلیفه
عبدالغنی خنجر اعدام سه جوان بحرینی را انتهای راه دیکتاتور حمد دانست و گفت: دیکتاتور حمد دیگر هیچ جایی در بحرین نخواهد داشت. ملت بحرین هم هرگز دیگر حاضر به مذاکره با دیکتاتوری که دستش به خون ملت آغشته است نخواهند بود.

وی با تاکید براینکه معارضان بحرینی در سایه اقدامات آل خلیفه به وحدت بی سابقه ای دست یافته اند، تاکید کرد که انقلابیان بحرینی برای مقابله با این طاغوت آماده هستند. خنجر ادامه داد: دیکتاتور حمد چند وقت است که جرات ظاهر شدن در انظار عموم و خیابان‌های بحرین را نداشته است. آل خلیفه باید بداند اگر به الدراز حمله کند دیگر بحرین وارد مرحله جدیدی خواهد شد که هیچ راه بازگشتی ندارد.

وی واکنش‌های سازمان‌های بین المللی در محکومیت اعدام جوانان بحرینی را بسیار گسترده دانست و گفت: همه سازمان‌ها، جریان‌ها و شخصیت‌های آزاده ای که در خارج از بحرین هستند جنایت اخیر آل‌خلیفه را محکوم کردند. واکنش‌ها در داخل بحرین هم بسیار گسترده بود. شما مشاهده کردید که همبستگی با خانواده شهدا در بحرین در چه سطحی بود.

این انقلابی بحرینی خاطرنشان کرد: البته هنوز معلوم نیست که اعدام‌ها به چه صورتی انجام شده است؟ آیا به پیکرهای پاک شهدا بی احترامی شده است؟ زمان اعدام آنها کی بوده و چه کسی مجری اعدام بوده؟ گفته میشود خانواده الشحی، افسر اماراتی برای انتقام آنجا حضور داشتند.

بارها شاهد آثار شکنجه بر بدن شهید مشیمع بودم
عبدالغنی خنجر گفت: واکنش مادر شهید سامی مشیمع با الگو گیری از حضرت زینب کبری این بود که "ما رایت الا جمیلا" یعنی این مادر شهید مانند حضرت زینب (س) به دنبال انتقام جویی بود، گفت جز زیبایی چیزی ندیدم. این تصویر نورانی است که از ملت بحرین به جا مانده است. ملت بحرین با وجود اینکه ملت مسالمت آمیزی است و تاکنون هم دست به اقدامات خشونت بار نزده است، اما هرگز به ظلم و جور آل خلیفه تن نخواهد داد.

این مبارز سیاسی بحرینی که سابقه زندانی شدن در زندان‌های آل خلیفه را دارد، با اشاره به اینکه در زندان با شهید سامی المشیمع در یک سلول بوده است، گفت: من بارها اثرات شکنجه های وحشیانه را بر بدن این شهید از نزدیک دیده ام. ما در زندان "جهاز امن الوطنی" بحرین در یک زندان بودیم.

وی ادامه داد: این شهید بحرینی در آن دوره ای که من در زندان‌های آل خلیفه بودم با انواع و اقسام شکنجه ها روبه رو بود. از شکنجه با برق تا ضربه های مهلک به بدن او از سوی شکنجه‌گران آل‌خلیفه. همیشه او را تهدید به مرگ میکردند. این مسائلی که من میگویم قبل از اتهامات وارده درباره پلیس اماراتی است. نمونه های اینچنینی در بحرین سابقه داشته یعنی فرد پس از گذراندن محکومیت به اتهامات واهی دوباره دستگیر و این بار اعدام میشود./983/ب913/ک

ارسال نظرات