۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۴۷۴۴۹۸
رییس شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه های قم:

پایداری ازدواج در گرو بهنگام، آگاهانه و آسان بودن آن است

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه ازدواج تنها یک امر جسمی و روحی نیست بلکه امری عبادی و معنوی محسوب می شود، گفت: اگر ازدواج بهنگام، آگاهانه و آسان باشد، زندگی آن ها پایدار خواهد بود.
حجت الاسلام کرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کرمی، رییس شورای استانی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های قم شامگاه سه شنبه 28 دیماه در مراسم پیوند آسمانی زوج های دانشجو در حرم مطهر رضوی گفت: ازدواج تنها یک امر جسمی و روحی نیست بلکه یک امر عبادی و معنوی است.

وی افزود: در روایات آمده است که با ازدواج نصف دین انسان کامل، نماز و دیگر عبادت ها مضاعف می شود و روح و معنا می گیرد.

رییس شورای استانی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های قم، مراسم ازدواج دانشجویی را گاهی در راستای تأمین نیازهای معنوی زوج های دانشجو دانست و ابراز کرد: نیازهای معنوی، عبادی و دینی در پناه ازدواج تأمین می شود.

آداب زیارت از دیدگاه رهبر معظم انقلاب

حجت الاسلام کرمی در ادامه به آداب زیارت اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب پیام هایی درباره آداب زیارت داشته اند و برخی از این ها در بیلبوردهای اطراف حرم به تصویر کشیده شده است که با توجه به آن ها می توانیم اهمیت زیارت را درک و از زیارت امام رضا(ع) بیشتر استفاده کنیم.

وی به زوجهای جوان توصیه کرد: با هر زبانی که می توانید امام رئوف را زیارت کنید. برای استفاده بهتر و انجام زیارت کامل، به گفتن ذکر مشغول شوید که بهترین ذکر قرائت قرآن است.

با ازدواج  بهنگام، آگاهانه و آسان، زندگی پایدار می شود

حجت الاسلام کرمی ضمن تقدیر از ستاد ازدواج دانشجویی جهت برگزاری کارگاه های آموزشی برای زوجین جوان، گفت: امیدواریم این ستاد درباره آگاهی بخشی در قبل از ازدواج، ازدواج به هنگام و آگاهی کامل از یک پیوند آسمانی نیز برنامه هایی داشته باشند.

رییس شورای استانی دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه های قم یاداور شد: اگر ازدواج به هنگام، آگاهانه و آسان باشد، زندگی آن ها پایدار خواهد بود./202/930/ب1

ارسال نظرات