۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۴۷۴۵۲۱
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

هوای نفس علت جنگ‌های جهان است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دنیای امروز پر از ابوجهل ها شده و جای سلمان ها خالی است، گفت: سیاست به معنای تدبیر است اما امروز برخی ها نام هواهای نفسانی خود را سیاست معنا می کنند، تمام جنگ هایی که در جهان به وقوع می پیوندد به علت به دست آوردن پول است.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار طلاب و روحانیان مدرسه علمیه سفیران هدایت اظهار داشت: انسان باید باور داشته باشد که مهم ترین گنج پنهان هستی در وجود خود انسان نهفته است و باید آن را شکوفا کند.

وی با بیان اینکه وحی از جمله منابعی است که می شود انسان را شناخت، گفت: انسان باید در خودشناسی خود را به ایمان مجهز کند زیرا سفری که در ادامه خواهد داشت برای آن مهم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: انسان ها باید انگیزه ها و استعدادهایی را که دارند بشناسند و از آن به معلول و مسببات پی ببرند و در راستای رسیدن به کمال گام بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: انسان در قرآن بارها مورد توصیف قرار گرفته است که یکی از این اوصاف را می توان خلیفة الله نام برد، هر انسانی باید در این جامعه ماهیت خود را بشناسد و حرکتی الی الله آغاز کند تا ایمانی و خدایی شود و آثار و عطر خوش انسانیت جهان را معطر کند.

وی با بیان اینکه دنیای امروز پر از ابوجهل ها شده و جای سلمان ها خالی است، ادامه داد: سیاست به معنای تدبیر است اما امروز برخی ها نام هواهای نفسانی خود را سیاست معنا می کنند، تمام جنگ هایی که در جهان به وقوع می پیوندد به علت به دست آوردن پول است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مشکلات و گرفتاری های بشر را به دلیل کمبود تفکر دینی و عدم ایمان دانست و خاطرنشان کرد: سازمان ملل بسیاری از جنایت های آمریکا را جنایت جنگی معرفی می کند اما با این حال از برخی تصمیمات خود کوتاه می آید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خطاب به طلاب و روحانیان اظهار کرد: شما روحانیان اگر یک شخص را هدایت کنید مانند این است که تمام عالم را هدایت کرده اید و این موضوع یعنی احیای انسانیت نقطه مقابل تفکر سرمایه داران غربی است.

وی افزود: طلاب و روحانیان باید از جهت صفات انسانیت در جامعه بشریت تولید فضلیت ها، اخلاق، امنیت و صداقت داشته باشند و وجود نارس انسان ها را از جهت انسانیت شکوفا کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی موضع طلاب و روحانیان را موضع احیای انسانیت دانست و گفت: شما طلاب و روحانیان باید جبهه خود را ابتدا مشخص کنید و متناسب با آن جبهه خود را مجهز کنید./202/880/ب1

ارسال نظرات