۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۷۴۵۶۸

آیت الله نوری همدانی جنایات آل خلیفه را محکوم کرد/ حکام بحرین نوکر آمریکا و صهیونیست ها هستند

حضرت آیت الله نوری همدانی رژیم آل خلیفه را نوکر آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: جوان های بیدار و هوشیار بحرینی، برای مقابله با سلطه آمریکا، انگلیس و اسرائیل بر کشوری که خاستگاه علما و بزرگان جهان اسلام است، به پا خاسته و خون می دهند.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی، در دیدار با طلاب، اساتید و فضلای کردستانی مقیم قم که ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به شهادت سه تن از جوانان انقلابی بحرین، تصریح کرد: این حرکت زشت و قبیح از جانب رژیم آل خلیفه و آل سعود که ساخته و پرداخته و نوکر آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند رخ داده و آن ها باید بدانند که دنیا در برابر این ظلم سکوت نخواهد کرد.

وی افزود: همان گونه که امیرمؤمنان(ع) در نامه به مالک اشتر اشاره داشته اند، هر کس بخواهد حکومت خود را با ریختن خون ناحق تقویت کند، بداند که با ریختن این خون ها باعث غضب خداوند شده و اولین بازخواست خدا در این باره خواهد بود.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: جوانان هوشیار و بیدار بحرینی بپا خاسته و در برابر ظلم آل خلیفه ایستاده اند و نمی پذیرند که یک مملکت اسلامی زیر سلطه صهیونست ها و آمریکا برود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اهمیت توجه به سطح علمی طلاب، اظهار کرد: تحصیل علوم اسلامی و تفقه در دین از همه موضوعات دیگر مهم‌تر و با فضیلت تر است و دنیای امروز به علمای پژوهشگر و محققی که بتوانند اسلام ناب را به جهان معرفی کنند، نیاز دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی هم چنین ابراز کرد: چند اصل در مسیر طلبگی باید در دستور کار قرار گیرد، که اخلاص به عنوان مهم‌ترین موضوع نیازمند توجه ویژه ای است به طوری که باید اشتغال طلاب برای خدا باشد و این اخلاص به علم اثر و برکت می بخشد و رهبر انقلاب هم طلبگی را بالاترین مقام و بهترین مدال برای خود می دانند.

وی، همت بلند را دومین عنصر مهم در مسیر طلبگی دانست و تأکید کرد: ما باید بدانیم در چه مسیری گام برمی داریم؛ مسیری که شیخ مفید و شیخ طوسی در آن گام نهاده اند و باید همت همه ما در این جهت باشد که فقیه شویم، چرا که یک فقیه و عالم می تواند در جامعه اثر گذار باشد، و اگر می بینیم امام خمینی (ره) توانست جهان کفر را به لرزه درآورده و ولوله ای در عالم ایجاد کند، به دلیل این بود که امام یک فقیه مجاهد، یک فقیه سیاستمدار و یک فقیه انقلابی بود و همین مقام فقاهت و عالم بودن باعث ایجاد این همه تحول در عالم شد.

این مرجع تقلید، افزود: جدیت، زحمت و تلاش و نظم و هم چنین توجه به ادبیات به ویژه در بحث صرف و نحو از مهم‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه طلبه ها قرار گیرد، چرا که خدمت ما به جامعه از طریق قلم و یا بیان خواهد بود و اگر به ادبیات و صرف و نحو تسلط کافی نداشته باشیم، توان تفقه در دین نخواهیم داشت.

حضرت آیت الله نوری همدانی توجه به درس اخلاق را از دیگر وظایف طلبه های علوم دینی برشمرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر تفقه در دین، باید به اخلاق نیز مجهز شویم و در مسیر تهذیب اخلاق گام برداریم چرا که اگر یک عالم و فقیه منحرف شود، می تواند جامعه ای را منحرف کند و ما دیدیم که حکم اعدام شیخ فضل الله نوری توسط شیخ زنجانی اعلام شد و یا بلعم باعورا دچار چه انحرافی شد، که این نشان دهنده اهمیت توجه به اخلاق است.

وی افزود: درک اوضاع زمان و آشنایی با جهان اطراف، وظیفه دیگری است که بر دوش طلاب علوم دینی قرار دارد، چراکه دشمنان با گسترش علم و فناوری، تمام امکانات خود را در مسیر مقابله با اسلام ناب بسیج کرده اند و ما وظیفه داریم که به علم روز مجهز شده و از اسلام دفاع کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود، با توصیه طلاب به خواندن برخی کتاب ها، تصریح کرد: برخی کتاب ها در حکم کتاب بالینی برای طلبه ها است که صحیفه امام راحل(ره) از آن جمله است، چراکه نظر، فرهنگ و آرمان های امام در آن بیان شده است و اگر می خواهیم بفهمیم که چگونه یک فقیه توانست چنین تحولی عظیم در جهان ایجاد کند، باید با فرهنگ امام آشنا شویم و راز انقلابی ماندن حوزه هم در توجه به این آرمان ها نهفته است.

وی هم چنین خاطرنشان کرد: دفتر تبیان که در آن کلمات امام در موضوعات مختلف دسته بندی شده است، از دیگر کتاب هایی است که باید توسط طلبه ها مطالعه شود و هم چنین وصیت نامه امام هم باید در دستور مطالعاتی طلبه ها قرار گیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی، هم چنین ارشاد مردم را از مهم‌ترین وظایف طلبه ها دانست و اذعان کرد: همان گونه که امام خمینی(ره) فرمودند، این مردم بر گردن ما حق دارند و همین چهره های کپرنشین، زاغه نشین و مستضعف بودند که در راه انقلاب خون دادند و فرزندان خود را نثار انقلاب کردند وگرنه مرفهین بی درد هیچ قدمی برای انقلاب برنداشتند.

وی در این باره افزود: هم اکنون مساجد زیادی در شهرها و روستاهای مختلف وجود دارند که بدون امام جماعت هستند و طلبه ها باید پس از فراگیری علم، به مناطق خود بازگشته و به مردم خدمت کنند و آن ها را هدایت و ارشاد نمایند.

این مرجع تقلید، تهجد و شب زنده داری را از دیگر وظایف طلاب خواند و افزود: طلبه ها باید نمازشب خوان باشند و در قدیم نیز این گونه بود که علما و بزرگان به طلبه هایی که نماز شب نمی خواندند، درس نمی دادند و اثر این نماز شب ها در زندگی و درس برکت زیادی به وجود می آورد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید خود را در لشکر امام زمان(عج) بدانیم و در زیر پرچم ایشان گام برداریم و مردم را نیز به این موضوع مجهز کنیم و بدانیم که انقلاب اسلامی، زمینه ساز ظهور است و انقلابی ماندن حوزه ها به این دلیل است که زمینه ساز ظهور باشد و انقلابی که خاستگاه آن از حوزه بوده است، باید توسط همین حوزه هم حفظ شود./872/پ202/ج

ارسال نظرات