۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۸
کد خبر: ۴۷۴۶۹۹
آیت الله مجتهد شبستری:

دشمن با تهاجم فرهنگی در صدد ضربه زدن به فطرت اسلامی جوانان است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه انسان بر فطرت اسلام متولد شده است، گفت: تهاجم فرهنگی سخت دشمن به دنبال ضربه به فطرت اسلامی جوانان است، دشمن تلاش دارد تا جوانان را با انحراف بکشاند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امشب در نشست صمیمی فعالان فرهنگی استان با اشاره به کرامت انسان در اسلام، اظهار داشت: آیات بسیاری کرامت و جایگاه انسان را مورد توجه قرار داده است.

وی با اشاره به آیه «و لقد کرمنا بنی آدم» در تمجید انسان، گفت: انسان در برخی آیات الهی مورد تمجید قرار گرفته است و در برخی موارد مورد تقبیح قرار گرفته است، بر اساس آموزه های اسلام انسان از یک فطرت الهی برخوردار است که اگر در مسیر صحیح قرار گیرد این فطرت الهی با انسان خواهد بود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اسلام برای بنی آدم فضل و کرامت قائل شده است، ابراز داشت:  قرآن کریم در برخی آیات برای انسان ارزش و کرامت بالایی قائل شده است و در برخی دیگر از آیات انسان را با الفاظی صریح و غیرصریح مورد نکوهش قرار داده است.

وی ادامه داد: حقیقت آن است که میان این دو دسته از آیات تناقض و تضادی وجود ندارد، آیاتی که انسان را مورد تمجید قرار داده است ویژگی الهی انسان و تکلیف محوری آن را مورد توجه قرار داده است و آیاتی که انسان را مورد نکوهش قرار داده است به جهت بی توجهی انسان به فطرت الهی و تکالیف دینی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان بر فطرت الهی و اسلامی پا به دنیا می گذارد، بیان داشت: امروز دشمن تلاش دارد تا با نبرد نرم و تهاجم فرهنگی فطرت اسلامی جوانان را دچار خدشه کند و جوانان را از مسیر الهی و اسلام دور کند.

وی با بیان اینکه در این شرایط سخت فرهنگی و تهاجم بی سابقه دشمن  فعالیتهای فرهنگی بیش از گذشته ضرورت و اهمیت دارد، افزود: مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و پاسخگویی به شبهات مهم و با اهمیت است و لازم است تا فعالان فرهنگی با تشخیص نیازهای فرهنگی و دشمن شناسی در برابر این تهاجم بایستد.

آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود به دشمنان خارجی و برخی افراد غرب‌زده داخلی اشاره کرد و افزود: در این شرایط که وضع برجام مشخص‌شده و عهدشکنی های آمریکا بیش‌ از پیش معلوم شده است برخی از غرب زده‌های داخلی، سعی در نشان دادن آمریکای بزک شده،‌ دارند./854/202/ب2

ارسال نظرات