۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۷۴۷۶۹
سردار قاسمی:

روشنفکرنماها تاریخ دوران پهلوی را مطالعه کنند

تحلیلگر مسائل سیاسی و از فرماندهان دوران 8 سال دفاع مقدس با انتقاد از عدم ذکر مطالب تاریخی مربوط به دوران رژیم پهلوی در کتاب‌های درسی و دانشگاهی، گفت: روشنفکرنماها بروند تاریخ دوران پهلوی را مطالعه کنند.
سردار قاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار سعید قاسمی، تحلیلگر مسائل سیاسی و از فرماندهان دوران 8 سال دفاع مقدس امروز در همایش بصیرتی فعالان فرهنگی تبریز که در تالار قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی برگزار شد، بر ضرورت کسب بصیرت در دوران فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان تأکید کرد و اظهار داشت: اهالی رسانه نباید سروته یک جریان را بزنند و انتظار داشته باشند نسل جوان تحلیل درستی از مسأله داشته باشد.

وی با بیان این‌که تاریخ انقلاب اسلامی ایران با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بوده است که بایستی نسل جوان جامعه به صورت دقیق و محتوایی از آن‌ها باخبر شوند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی منجر به تحول بسیاری از اشخاص شد؛ بنده خیلی خوشحالم که در زمان انقلاب متحول شدم و نحوه‌ زندگی و پایبندی به ارزش‌ها را از امام آموختم؛ من هم می‌توانستم مثل خیلی‌ها بروم فرانسه و آنجا درس بخوانم، بعد از آن هم برگردم ایران و صاحب کرسی و ثروت شوم.

سردار قاسمی با اشاره به خاطراتی از دوران انقلاب و شخصیت کم‌نظیر امام خمینی(ره) در مقابله با رژیم طاغوت، تصریح کرد: باید توجه داشت که حضرت روح‌الله با سربازانی بدون شمشیر با خونِ جوانان انقلابی بر حکومتی که استکبار پشتیان آن بود؛ پیروز شد، این حقیقت تاریخی است که در زمان انقلاب، علمایی به حضرت امام نامه نوشتند و خواستار عقب‌نشینی او شدند.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: مردم تاریخ را بخوانند و بدانند چه شخصیت‌هایی امام را مورد سرزنش قرار می‌دادند و می‌گفتند؛ خونِ جوانانی که ریخته می‌شود بر گردن تو است، خداوند خواسته است تا این حکومت بر ما حاکم باشد و تو نمی‌توانی آن را پس بزنی؛ اما امام راحل با تبعیت از سیره جد بزرگوارشان بر مقابله با ظالم مصمم بود.

وی ادامه داد: امام می‌گفت؛ سربازان من در قنداق هستند؛ آن زمان خیلی‌ها امام را مورد تمسخر قرار دادند اما 20 سال بعد همان سربازها رژیم را تغییر دادند؛ اگر جمله‌ امام را امثال چگوارا، کاسترو، گاندی و سایرین گفته بودند، بر سرِ زبان‌ها می‌افتاد، چرا از آینده‌نگری‌های امام و تحقق آن‌ها به مردم چیزی گفته نمی‌شود؟

سردار قاسمی با اشاره به برخی حقایق رژیم پهلوی و سریال معمای شاه، گفت: فردوست به عنوان رفیق فابریک شاه خود می‌گوید؛ زمانی که آمریکایی‌ها در سعدآباد ساکن بودند، دلالان یک کامیون زن را در آنجا پیاده می‌کردند و بعد از اتمام کار، چون سرباز آمریکایی پولی نداشت، در قبال این هرزگی‌ به زنان بسته‌هایی حاوی الکل جامد، لوبیا، قاشق، چنگال و شکلات می‌داد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به این‌که آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران لحظه‌ای برای براندازی نظام ولایی ما بی‌کار ننشسته است، افزود: بروید تاریخ را بخوانید تا ببینید رژیم پهلوی برای تطمیع سگ‌های آمریکایی‌ها، ناموس ایرانی را به دست حیوانات می‌سپرد؛ این‌ها را روشنفکرانی مثل زیباکلام و مطهری بخوانند.

وی با انتقاد از عدم ذکر مطالب تاریخی مربوط به دوران رژیم پهلوی در کتاب‌های درسی و دانشگاهی، اظهار داشت: این همه کثافت‌کاری رژیم شاهنشاهی در کدام کتب آمده است؟ در کدام دروس عمومی دانشگاهی این مطالب ذکر شده است؟ ما نمی‌گوییم انقلابی باشید، اما حداقل ایرانی باشید، کدام غیرتِ ایرانی قبول می‌کند ما برای امثال جان‌کری و وندی‌شرمن راستی آزمایی کنیم؟

سردار قاسمی با بیان این‌که هنوز نتوانسته‌ایم اسطوره‌های خود را به نسل جوان جامعه معرفی کرده و الگو قرار دهیم، گفت: سردار سلیمانی ده‌ها هزار تروریست را در حلب گیر انداخته است، آن وقت آقای ظریف با ظرافت تمام و اهداء چند فرش 1500 شانه به طرف‌ها، مذاکره می‌کند برای تروریست‌ها اتوبوس می‌گیرد تا حلب را ترک کنند و در بخش دیگر سوریه ساکن شوند./935/202/ب2

 

ارسال نظرات