۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۴۷۴۸۲۸
مدیر اداره اوقاف و امور خیریه سنقر:

روحانیت سنت حسنه وقف را در جامعه تبیین کند

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه سنقر با اشاره به این که روحانیت باید سنت حسنه وقف را در جامعه تبیین کند، گفت: نقش روحانیت در تبیین جایگاه سودمند فریضه وقف در دنیا و آخرت افراد بسیار مهم و غیر قابل انکار است.
رییس اوقاف سنقر رییس اوقاف سنقر رییس اوقاف سنقر رییس اوقاف سنقر رییس اوقاف سنقر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمدباقر مرادی مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنقر ظهر امروز در همایش هم اندیشی طلاب و روحانیان برای ترویج وقف و احیای موقوفات که در حوزه علمیه شهرستان سنقر برگزار شد، ابراز داشت: عوامل صعود، عروج و عوامل سقوط و انحطاط فردی و اجتماعی افراد از منظر روانشناسان به وراثت و ژنتیک مرتبط بوده و از نظر جامعه شناسان از عوامل محیطی نشأت می گیرد.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنقر بیان داشت: مطالعه و تفسیر این دو نظریه در شاکله شخصیت انسان اثری ندارد زیرا محیط و وراثت اثری بر عروج و  یا سقوط انسانها ندارد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: خداوند در سوره مبارکه مائده به داستان فرزندان حضرت آدم اشاره می کند که از این داستان می توان برداشت کرد که محیط و وراثت بر عروج و سقوط انسانها اثری ندارد، همچنین در قرآن کریم به زندگی آسیه همسر فرعون نیز اشاره شده که تأکیدی دیگر بر بی اثر بودن محیط بر شکل گیری شخصیت انسانها است.

حجت الاسلام مرادی تأکید کرد: سه عامل بر رشد و یا انحطاط فردی و اجتماعی انسانها اثر دارد که شامل اعتقادات، اخلاقیات و بایدها و نبایدها که به نام احکام شناخته می شود هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: در حقیقت حسد موجب شد قابیل دست به قتل برادر خود بزند و اعتقادات قوی به خدا، معاد و امامت سبب شد که نذر هابیل مورد قبول خداوند متعال قرار گیرد.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنقر در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به لزوم مشارکت طلاب و روحانیان در ترویج سنت حسنه وقف، یادآور شد: نقش روحانیت در تبیین جایگاه سودمند فریضه وقف در دنیا و آخرت افراد بسیار مهم و غیر قابل انکار است.

این مسؤول مطرح کرد: در ترویج وقف باید اقتصاد و فرهنگ در کنار هم قرار گیرند زیرا با توجه به فرهنگ سازی شایسته در مقوله وقف روز به روز توجه مردم به این سنت حسنه افزایش یافته و شاهد مشارکت بیشتر آنها خواهیم بود.

حجت الاسلام مرادی با ابراز رضایت از مشارکت مردم شهرستان سنقر در امر وقف، بیان داشت: با توجه به هدف سازمان اوقاف و امور خیریه که اجرای امینانه نیات واقفان است تاکنون موقوفات قابل قبولی در این شهرستان به ثبت رسیده و در راستای نیت واقفان بکارگیری شده است.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سنقر در پایان گفت: قطعأ همکاری اداره اوقاف و امور خیریه با حوزه علمیه نتایج روشن و اثربخشی در حوزه وقف خواهد داشت./857/203/ب2

ارسال نظرات