۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۷۴۸۳۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

حجاب و عفاف ریشه در فطرت و باورهای دینی دارد

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که حجاب و عفاف تنها مختص بانوان نیست، گفت: حجاب و عفاف ریشه در فطرت و باورهای دینی انسان دارد.
حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد اعتراض مردم شهرستان هریس به کشف حجاب رضاخانی اظهار داشت: هریس به عنوان شهر حجاب و عفاف شناخته می‌شود، چراکه مردم این دیار در بهمن ماه سال 1316، در اعتراض به پدیده شوم کشف حجاب رضاخانی به پا خواستند.

وی با بیان این‌که رژیم پهلوی تمدن و مدرنیته غرب را تنها در ترویج فساد، لاابالی‌گری و کشف حجاب می‌دانست، خاطرنشان کرد: رضاخان به تقلید از آتاتورک در ترکیه به دنبال ترویج مظاهر غربی در کشور بوده است؛ اما غیرت دینی ملت ایران به ویژه مردم آذربایجان و دیگر نقاط کشور اجرای این قانون شوم را با شکست مواجه کرد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که برنامه شوم دشمنان برای ترویج فساد در جوامع اسلامی با ضربه به مسأله حجاب و عفاف آغاز شده است، گفت: بی‌تفاوتی نسبت به مسائل شرعی و کمرنگ شدن غیرت دینی در جامعه یکی از مهم‌ترین توطئه های دشمنان برای ترویج مفاسد اخلاقی در جوامع اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که حجاب و عفاف تنها مختص بانوان نیست و ریشه در فطرت و باورهای دینی انسان دارد، افزود: رعایت حجاب و عفاف در انسان منشأ درونی دارد و بدین معنا است که عفاف امری فرا طبیعی بوده و ریشه در سیرت و گرایشات قلبی انسان دارد.

وی ادامه داد: رعایت عفاف و حجاب؛ زن و مرد ندارد و کسی به مقام والای معنوی و معرفتی دست پیدا می کند که دارای صفت و روحیه غیرت باشد همان غیرتی که مردم شریف شهرستان هریس را ملزم به ایستادگی در مقابل پدیده شوم کشف حجاب رضا خانی کرد.

حجت الاسلام حسینی افزود: امروز دشمن با اجرای طرح خطرناک نفوذ در صدد سوق دادن جوانان به سوی سراشیبی خطرناک بی عفتی و بی بند و باری و ترویج فساد در جامعه است و تنها راه مقابله با این طرح بازگشت به اصل خود و احیای فرهنگ غنی ایرانی و عفاف و حجاب در جامعه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تقویت باورهای دینی میان نسل جوان جامعه را لازمه مقابله با توطئه های فرهنگی و عقیدتی دشمنان دانست و تصریح کرد: بهترین راهکار مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی غرب؛ ارتقای باورهای دینی و ارزشی مردم و تقویت ساختارهای مذهبی کشور است./935/202/ب2

 

ارسال نظرات