۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۴۷۴۸۷۱
با حضور مراجع تقلید و علما؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله انصاری شیرازی برگزار شد

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله انصاری شیرازی با حضور مراجع تقلید و جمعی از علما و فضلای حوزه‌علمیه و دانشگاه در مسجد اعظم قم برگزار شد.
بزرگداشت آیت‌الله انصاری ‌شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله یحیی انصاری شیرازی پنجشنبه شب با حضور مراجع و علما در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س)، آیت‌الله حسینی بوشهری امام جمعه قم، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله ممدوحی، آیت الله کعبی و جمعی از فضلا و اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم حضور داشتند.

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در این مراسم با بیان اینکه امروز دو نوع علم وجود دارد، اظهار کرد: نخستین علم  علمی است که به جای دین نشسته که از آن با عنوان علوم انسانی یاد می‌شود و علم دوم که  علوم تجربی است برای ساختن دنیا استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر دو این علوم در آینده مصرف الهی پیدا می‌کنند، افزود: عصر کنونی را می‌توان عصر آفریده شناسی نامید و اگر ما آفریده‌های خدا را به خوبی درک کنیم و بشناسیم می‌توانیم به خداشناسی نزدیک شویم.

استاد حوزه علمیه قم با اعلام اینکه امروز جهان تشنه علوم انسانی اسلامی است، تصریح کرد: اگر ما علوم انسانی اسلامی را به درستی استخراج کنیم شاهد این خواهیم بود که این علوم در معتبرترین دانشگاه‌های جهان نیز با استقبال مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: این امر وظیفه ما را چندین برابر می‌کند چون ما بایستی علوم انسانی اسلامی را استخراج کنیم و آل سعود نمی‌تواند درک درستی از علوم انسانی اسلامی داشته باشد.

آیت‌الله حائری شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی ویِگی‌های آیت‌الله انصاری شیرازی، بیان کرد: این عالم وارسته به حق یک عالم در ابعاد مختلف بود و همواره با قلم شیوایی که داشت به دنبال تعالی بخشی به اسلام و تشیع بوده است و توانسته است شاگردان خوبی را تربیت کند./858/پ202/ج1

ارسال نظرات