۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۷۴۸۷۲
وزیر اسبق ورزش و جوانان:

جوانان انقلابی وصیت‎نامه سیاسی الهی امام را بخوانند

وزیر اسبق ورزش و جوانان گفت: جوانان انقلابی وصیت‎نامه سیاسی الهی امام را بخوانند که ببیند جامعه ما و مسؤولان آن چقدر با آرمان‌های آن عزیز فاصله دارند.
عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد عباسی وزیر اسبق ورزش و جوانان امروز در همایش هم اندیشی جوانان انقلابی که در مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفت تیر برگزار شد، گفت: مفتخریم که ما پیرو مکتبی هستیم که معجزه آن علم و آگاهی است.

نکبت زندگی انسان جهالت است

وزیر اسبق ورزش و جوانان عنوان کرد: نکبت زندگی انسان جهالت است اما امروز شما جوانان فدائیان امام خامنه‌ای از رویدادهای ایران و جهان آگاه هستید.

عباسی بیان داشت: هوشمندی این است که انسان بداند کجا بوده، الان کجا است و به کجا خواهد رفت.

75 درصد جهان سه درصد سرمایه دنیا را در دست دارند

وی اظهار داشت: امروز یک قطب جهانی به سرکردگی آمریکا شکل گرفته که جهان را در بلوک ناامنی و ناعدالتی قرار داده است، 75 درصد جهان صرفا سه درصد سرمایه دنیا را در دست دارند.

وزیر اسبق ورزش و جوانان افزود: طبق جدیدترین گزارش‌ها 6 تاجر جهانی به اندازه سه میلیارد انسان جهان ثروت دارند که نشان از بی‌عدالتی و ناامنی در کل دنیا دارد، 4 تا 6 میلیون کودک در دنیا گرسنه هستند.

انقلاب اسلامی به رهبری امام قدرت افسارگسیخته آمریکا را به هم زد

عباسی ابراز کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام قدرت افسارگسیخته آمریکا را به هم زد، آنچه در ایران اتفاق افتاد شجاعت معناداری است که سایر کشورها جرات آن را پیدا نکرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از سران کشورهای اسلامی به صراحت می‌گفتند که ما هم با ادبیات ایستادگی موافق هستیم اما از ما نخواهید که در صحنه باشیم، همه تنشه عدالت هستند اما همه جرات ابراز وجود در مقابل جرثومه جهانی ندارند، ارزش شما به این است که جراتی بیشتر از سایر ملل دنیا داشتید و این جرات را امام راحل به ما بخشید.

وزیر اسبق ورزش و جوانان عنوان کرد: امروز مردم ما کاملا آگاه هستند مرور حوادث گذشته نشان می‌دهد که مردم ما به رهبری امام راحل و رهبر معظم انقلاب توانستند بسیاری از توطئه‌های بزرگ دشمنان بر علیه ایران را خنثی کنند.

عباسی بیان داشت: بسیاری همراه امام آمدند اما با خیانت به ملت و امید به شرق و غرب از خط انقلاب خارج شدند، اما امام با ایجاد اتحاد و انسجام بین مردم در مقابل این اندیشه‌های التقاطی ایستادند.

وی اظهار داشت: زمان شهادت شهیدان باهنر و بهشتی، بیش از 18 هزار نفر از بهترین جوانان را به خاک و خون کشیدند اما ملت در مقابل این همه پلشتی ایستاد، آمریکا و 42 کشور دنیا در حمایت از صدام با جنگ تحمیلی، مساله کودتا، حمله نظامی در طبس و بسیاری راه‌های دیگر را برای نابودی انقلاب امتحان کرد اما موفق نگردید، ملت ایران این عزت را به راحتی کسب نکرده است.

فتنه‌انگیزی دشمن تمامی ندارد

وزیر اسبق ورزش و جوانان درباره فتنه دشمنان بر علیه کشورمان عنوان کرد: فتنه‌انگیزی دشمن تمامی ندارد، هر دوره به صورتی وارد می‌شود، گاهی با فتنه سبز به ارزش‌های دینی و انقلابی مردم حمله کرده و گاهی از طریق نفوذ وارد می‌شود.

وی افزود: دشمن همواره در حال تدارک فتنه است، طوری که گاهی به صراحت از افراد خود نیز نام می‌بردند که همراه و همفکر آنها هستند، چرا این افراد هنوز تکذیب نکردند که از دشمنان انقلاب فاصله دارند.

وزیر اسبق ورزش و جوانان ادامه داد: در فتنه سبز حیثیت کشور را به باد دادند، برخی مدعی حامی ولایت به کمک او نیامدند، این مظلومیت رهبر معظم انقلاب بود که «این عمار» گفتند و آن زمان به مولای خود متوسل شدند، که به مدد الهی مردم در 9 دی فتنه، فتنه‌گران را خاموش کردند.

عباسی ابراز کرد: فتنه دیگر دشمن نامن کردن جغرافیای ایران است، اما همت مردم ایران تحت امر ولی‌امر مسلمین سبب شده که امروز ما به منطقه امن ببالیم، اگر امروز ملت ایران عزت دارد در سایه ولایت‌پذیری آنان است چرا که ایشان فدائیان زیادی دارند.

جوانان انقلابی برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان هم اندیشی داشته باشند

وی خاطرنشان کرد: توطئه‌ها تمام شدنی نیست، در عرصه فرهنگی و اجتماعی جنگ امروز با سابق تفاوت می‌کند جوانان باید برای مقابله با توطئه‌های دشمنان جلسات هم اندیشی داشته باشد.

 وزیر اسبق ورزش و جوانان عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب درباره شبکه مجازی که متعلق به دشمن خطاب به جوانان یادآوری کردند که ورود هوشمندانه خوب است اما نه این شود که غلامی برود آب جوی آرد آب جوی آمد غلام ببرد.

عباسی بیان داشت: در سوریه جوانانی گریه می‌کردند که ناموس یا خواهر آنها مورد اهانت قرار گرفته و به رزمندگان شما ارتجاع می‌کردند، هل من ناصر ینصرنی مسلمانان سایر بلاد اسلامی نظیر نیجریه یا میانمار را حتما شنیدید.

وی اظهار داشت: زمان سلطنت منحوس پهلوی 30 درصد افراد باسواد بودند، تحصیل کرده‌های عالیه 300 هزار نفر بودند، وضعیت آن زمان با امروز به هیچ وجه قابل مقایسه نیست، بعد از انقلاب روستاهای کشورمان که از آب، برق، گاز محروم بودند از این نعمات برخوردار شدند، با وجود برخی معزلات کشورمان به لحاظ سیاسی مستقل بوده و در زمینه علمی جز ده کشور علمی جهان است، اگر چه طی چند سال اخیر این شتاب کند شده است.

وزیر اسبق ورزش و جوانان گفت: دستاوردهای کلان انقلاب اسلامی و تاثیر آن بر هندسه جهانی بسیار زیاد است، شما جوانان انقلابی سرباز چنین جبهه فراخی هستید که مظلومان جهانی به آن چشم دوختند.

عباسی ابراز کرد: جوانان انقلابی و مسؤولان نظام باید با شفافیت اسلام را به دنیا برسانند، امروز در جوانان این بیداری اتفاق افتاد است بعد از آگاهی عمومی در عرصه جهانی خیزش‌های اجتماعی بزرگ شکل گرفته است.

جوانان انقلابی باید آگاهی‌بخشی و بصیرت‌بخشی را ادامه دهند

وزیر اسبق ورزش و جوانان بیان داشت: مهمترین مساله این است که جوانان انقلابی باید آگاهی‌بخشی و بصیرت‌بخشی را همچنان ادامه دهند، امروز اصل اساسی برای جوانان انقلابی باقی ماندن در خط راستین امامی است که انقلاب را بنیان‌گذاری کردند.

وی اظهار داشت: جوانان انقلابی وصیتنامه سیاسی الهی امام را بخوانند که ببیند جامعه ما و مسؤولان آن چقدر با آرمان‌های آن عزیز فاصله دارند.

وزیر اسبق ورزش و جوانان گفت: اگر گفتمان رهبر معظم انقلاب در نظام برنامهریزی و اجرایی نشود جامعه ما به آرامش مورد نیاز خود دست نخواهد یافت، رهبر معظم انقلاب همواره بر تاثیر موارد اقتصادی بر آرامش کشور را یادآوری کردند.

نظام باید برای جوانان با وام بی‌بهره ایجاد اشتغال کند

عباسی ابراز کرد: نظام باید برای جوانان با وام بی‌بهره ایجاد اشتغال کند، متولیان اجازه ندارند از این سرمایه بزرگ انسانی غفلت کنند، در برنامه ششم مسائل مهمی مورد غفلت قرار گرفته با ذکر عبارات کلی از زیر بار اهداف عالیه شانه خالی کردند.

وزیر اسبق ورزش و جوانان افزود: 103 نفر در کشور بیش از 100 میلیارد سرمایه در اختیار دارند آن وقت به جوانان وام 3 میلیونی برای ازدواج داده نمی‌شود، نرخ بیکاری جوانان به 30 درصد رسیده است که برای دیدن آن لازم نیست کسی عینک بزند.

انقلاب اسلامی در اصل و اساس پاکی خود را دارد

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در اصل و اساس پاکی خود را دارد اما ابزار باید پاکی داشته باشد، برخی چپاول افراد را به حساب اصالت انقلاب می‌گذارند، اما آگاهان می‌دانند که ابزارها مشغول چپاول هستند، وقتی دیدگاه وزیری مردمی نباشد مسکن مهر را مزخرف معرفی می‌کند.

وزیر اسبق ورزش و جوانان عنوان کرد: اگر شما برای جوانان ایجاد اشتغال نکنید تکاثر ثروت در دست افراد خاص اتفاق افتاده  و دولت اقتصاد را در اختیار می‌گیرد.

عباسی بیان داشت: توجه شعاری به خواسته جوانان مشکلی را حل نمی‌کند، پیام جوانان این است که ما جهت نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف کشور آمادگی لازم را داریم.

وی اظهار داشت: طبق تحقیقات بسیاری از کارشناسان در آمریکا نسخه‌های اقتصاد مقاومتی را علمی‌ترین و منطقی‌ترین روش پویای اقتصاد کشور می‌دانند، امروز در کشور ما چقدر زمینه حضور مردم در عرصه اقتصاد دیده شده است.

وزیر اسبق ورزش و جوانان گفت: برای ازدواج جوانان خزانه خالی است اما برای خرج ریخت و پاش‌ها و حقوق‌های نجومی خزانه خالی نیست و 104 میلیارد وام داده می‌شود، چرا اعتبارات عمرانی برای زیرساخت کشور نیست و برای خرج‌های جاری است اگر نمی توانیم برای ازادواج جوانان 3 میلیون وام بدهیم چطور این خرج ها صورت می‌گیرد.

عباسی ابراز کرد: رئیس جمهور آمریکا تا روز آخر در وقت اضافه تحریم بر علیه ایران را تمدید می‌کند، ما مذاکراتی کردیم و ضمانت‌هایی دادیم که اگر اعتراض کنیم بازی را به هم زدیم.

سادگی است رئیس دیپلماسی در برابر آمریکا از کلمه دشمن استفاده نمی‌کند

وی خاطرنشان کرد: اینکه برخی می‌آیند و می‌گویند ما رئیس دیپلماسی هستیم اما از کلمه دشمن در برابر آمریکا استفاده نمی‌کنیم آیا این سادگی نیست.

وزیر اسبق ورزش و جوانان عنوان کرد: امام راحل می‌فرمودند: همه مسوولان باید بدانند تا غرب و شرق شما را از هویت اسلامی خود خارج نکنند دست از سر شما برنمی‌دارند، همیشه با بصیریت و با چشمانی باز به دشمنان خیره شوید و آنها را آرام نگذارید که اگر آنها را آرام بگذارید شما را آرام نمی‌گذارند.

عباسی بیان داشت: کشورمان در دوران دفاع مقدس نشان داد که سرداران بزرگی چون باقری از افتخارات نظام هستند، امروز دشمن با نقشه جدید پا به جامعه ایران گذاشته است، آنان می‌دانند که ملت ایران تا اخر ایستادگی خواهد کرد به طور قطع برنامه‌هایی را هم خواهد داشت ما هم از اینجا می‌گوییم که با همت تمام مقابل آنها ایستادگی خواهیم کرد./201/807/ب1

ارسال نظرات