۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۷۴۹۰۲
راوی دفاع مقدس:

عزت کشور ناشی از رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس است

حسن‌زاده گفت: عزت کنونی ایران از زمان دفاع مقدس است که آن را مدیون افرادی مانند سردار سلیمانی هستیم.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، قاسم حسن‌زاده، راوی دفاع مقدس، امشب در یادواره شهید عبدالله کیخا که در منزل پدر شهید برگزار شد، گفت: در عملیات کربلای چهار نتوانستیم به اهداف مورد نظر دست یابیم؛ چون رزمندگان به محض ورود به آب مورد اصابت قرار گرفتند.

وی با اشاره به روند آغاز عملیات کربلای پنج عنوان کرد: دو هفته پس از کربلای چهار، حاج قاسم میرحسینی کربلای پنج را تدبیر کرد؛ او کسی بود که در عقب نشینی‌های کربلای چهار روی نخل می‌ایستد و رزمندگان را هدایت می‌کند.

راوی دفاع مقدس ادامه داد: در کربلای پنج، عبور از موانعی مانند خورشیدی، ستاره‌ای و سیم‌خاردارهای حلقوی و پهن کار ساده‌ای نبود؛ از طرف دیگر لذت عراق با سرمستی ناشی از کربلای چهار به اوج خود رسیده بود.

وی شخصیت شهید عبدالله کیخا را توصیف و بیان کرد: شهید عبدالله کیخا در گردان حمزه سیدالشهدا و گروهان زید بن حارثه مشغول به دفاع و شجاعت او برای همه مثال‌زدنی بود.

حسن‌زاده افزود: این گردان در سه زمان وارد عمل شد؛ در بار آخر که شهید عبدالله کیخا نیز در آن زمان به شهادت رسید، هنگام حرکت به طرف نهر جاسم هوا به قدری سرد بود که حد نداشت؛ در آن شدت سرما رزمنده‌ها وارد آب شدند و بگونه‌ای باید حرکت می‌کردند که عراقی ها صدا را نشنوند؛ تنها ذکر در آن لحظات توسل به حضرت زهرا(س) بود؛ زیرا هر وقت نام ایشان را بردیم، بیشترین پیروزی‌ها را داشتیم.

وی با اشاره به رشادت گردان حمزه سیدالشهدا تصریح کرد: به همت این گردان بود که در نهر جاسم خط عراق شکسته شد؛ این کار به قدری مهم بود که فرمانده کل قوا مرحوم آیت الله هاشمی می‌گفت به حال گردان حمزه سیدالشهدای سیستان غبطه می‌خورم و افتخار می‌کنم که من به آن منتسب هستم.

راوی دفاع مقدس ابراز داشت: در عملیات کربلای پنج حتی با کلوخ و سنگ جلوی عراقی ها ایستادگی شد و ماشین جنگی عراق از بین رفت.

وی خاطرنشان کرد: عزت کنونی ایران از زمان دفاع مقدس است که آن را مدیون افرادی مانند سردار سلیمانی هستیم./202/831/ب1

ارسال نظرات