۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۴۷۴۹۰۹
نماینده طلاب و فضلای سیستان و بلوچستان تشریح کرد؛

ویژگی‌های حوزه انقلابی

حجت الاسلام بامری پیروی از ولی فقیه و عالمان ربانی را از ویژگی‌های حوزه انقلابی دانست و گفت: یک روحانی انقلابی باید همانند یک سرباز مطیع امر ولایت باشد و همواره به رهنمودهای رهبری گوش فرا دهد.
حوزه انقلابی3

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رحیم بامری در جلسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای سیستان و بلوچستان مقیم قم که شب گذشته در مسجد مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در زمینه حوزه انقلابی، شاخصه های حوزه انقلابی را 10 مورد دانست و گفت: جدیت در تحصیل و تحقیق نخستین شاخصه حوزه انقلابی است؛ بنابراین طلاب انقلابی باید توجه داشته باشند که لازمه طلبه انقلابی این است که قبل از هر چیز باید عالم، متقی و اهل بصیرت باشد و هیچ تزلزلی در اهدافش نباشد، هدف هایی که ما داریم خیلی بالاست، اگر تزلزل در مسیر و راهی که در حرکت هستیم پیدا شود، به آن مقام بالا نمی رسیم.

نماینده طلاب و فضلای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دومین شاخصه حوزه انقلابی «بصیرت» است، اظهار داشت: یک طلبه انقلابی باید عالم به زمان باشد؛ بنابراین زمانشناسی یعنی یک روحانی در مقام بصیرت باید زمان را تشخیص بدهد که الآن چه زمانی است و چه اقتضائاتی دارد ممکن است یک کاری، کار خیلی خوبی باشد، اما زمان برای انجامش مناسب نباشد.

حجت الاسلام بامری با اشاره به اینکه «پیروی از ولی فقیه و عالمان ربانی» سومین شاخصه حوزه انقلابی است، ابراز داشت: یک روحانی انقلابی باید همانند یک سرباز مطیع امر ولایت باشد و همواره به رهنمودهای رهبری گوش فراداده و پیروی کند.

وی افزود: شاخصه چهارم حوزه انقلابی «مدافع انقلاب و قانون بودن» است؛ بنابراین طلاب انقلابی باید نسبت به قانون شکنان، به صورت قانونی عمل کرده و با شجاعت در مقابل ظلم همرا با اقدام و عمل ایستادگی کنند.

نماینده طلاب و فضلای سیستان و بلوچستان «تکلیف محوری و حفظ زی طلبگی» را پنجمین شاخصه حوزه انقلابی دانست و بیان داشت: دیگر شاخصه مهمی که برای یک روحانی مبارز انقلابی لازم است، مسأله ادب است؛ طلبه با زبان لیّن و با محبت می تواند خیلی از کارها را به خوبی انجام بدهد؛ به ویژه یک روحانی که نمونه و الگو برای جامعه است اگر مردم او را ببینند باید فوراً اخلاق خوبش را به یاد بیاورند؛ این ادب برای یک روحانی، جزء لوازم تبلیغش است.

حجت الاسلام بامری با اشاره به اینکه «استقامت و همت بلند» ششمین شاخصه حوزه انقلابی است، عنوان داشت: یک روحانی انقلابی کسی است که استقامت داشته باشد و مأیوس نشود که بهترین راهبرد برای استقامت، سرلوحه قرار دادن سیره اهل بیت(ع) در عرصه عمل است.

وی ادامه داد: «حفظ جایگاه در بین مردم» هفتمین شاخصه حوزه انقلابی است؛ بنابراین یک روحانی انقلابی باید با مردم ارتباط مؤثر برقرار کند و با رفتار شایسته اعتمادشان را نسبت به حوزه علمیه افزایش دهند.

نماینده طلاب و فضلای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه «مسؤولیت پذیری» شاخصه هشتم حوزه انقلابی است، اظهار داشت: طلبه انقلابی نه تنها نباید نسبت به مشکلات جامعه بی احساس باشد بلکه باید همواره با مسؤولان کشوری ارتباط دائم برقرار کرده و در بقای ارزش های انقلاب تلاش وافر داشته باشند.

حجت الاسلام بامری با اشاره به اینکه «به روز بودن» شاخصه نهم حوزه انقلابی است، به تبیین شاخصه دهم پرداخت و ابراز داشت: طلبه انقلابی باید «داعیه دار وحدت امت اسلامی» باشد؛ بر این اساس رعیت وحدت و جلوگیری از تفرقه افکنی، همانند مقابله با عقاید وهابیت، اساس کار حوزه انقلابی است.

امنیت، نعمت بزرگ الهی

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی نماینده طلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به امنیت به عنوان یک نعمت بزرگ الهی و وجود منابع انسانی دو عامل در ایجاد توسعه هستند، گفت: با همه تلاش هایی که دشمنان انقلاب اسلامی در زمینه ایجاد ناامنی در کشور داشته اند، جمهوری اسلامی از امنیت بسیار خوبی برخوردار است.

وی به تبیین عوامل برقراری امنیت استان سیستان و بلوچستان با توجه به مرزنشین بودن آن، پرداخت و اظهار داشت: حضور نماینده ولی فقیه در استان و همچنین همکاری مردم با بصیرت این استان با دستگاه های امنیتی و وجود افراد فرهیخته و مقتدر سبب ایجاد امنیت در این استان شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لکزایی با اشاره به کمبود منابع انسانی در استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: اگر طلاب این استان بیشتر کمک شوند و امکانات درسی بیشتری برایشان فراهم آید، قادر به اثرگذاری چندبرابر در زمینه مقابله با جریان های فکری مختلف و موجود در سطح استان خواهند بود.

وی در پایان با درخواست احداث مجتمع فرهنگی برای منسجم ساختن طلاب علوم دینی استان سیستان و بلوچستان، ابراز داشت: با پشتیبانی مسؤولان استانی و کشوری از طلاب انقلابی و کارآمد این استان امید می رود گامی مؤثر در زمینه تبلیغ دین، پیشرفت فرهنگی و نابودی عقاید وهابیت در استان برداشته شود./841/پ201/ب1

ارسال نظرات