۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۴۷۴۹۱۳
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام:

شهيد نواب صفوي قهرمان مبارزه با فروپاشي اعتقادي بود

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام, شهيد نواب صفوي را قهرمان مبارزه با فروپاشي اعتقادي دانست و گفت: شهيد نواب صفوي اعتقاد راسخ و عمل شايسته از صميم قلب داشت.
سيد مصطفي مير سليم

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، سيد مصطفي ميرسليم پنجشنبه شب در مراسم گراميداشت شصت و يکمين سالگرد شهادت شهيد نواب صفوي در مسجد باب الحوائج کاشان گفت: شهيد نواب صفوي قهرمان مبارزه با فروپاشي اعتقادي بود.

وي افزود: شخصيت هر جامعه و شخص به اعتقاد و عمل آنها بستگي دارد از اين رو برخي افراد نه شخصيت و نه عمل شايسته دارند و برخي هم که اعتقاد ندارند اما اعمال شايسته دارند که خدا پاداش اين افراد را در اين دنيا مي دهند تا در آخرت بي حساب باشند.

ميرسليم ادامه داد: برخي افراد نيز اعتقاد دارند اما اعتقاد عملي ندارند که در آخرت اين افراد حسرت مي خورند و تمامي اين افراد خسران مي کنند ضمن اينكه برخي افراد هم اعتقاد و هم عمل را دارند و شهيد نواب صفوي از آن دسته از افرادي بود که با وجود اعتقادات محکم، اقدام و عمل نيز انجام مي داد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به داستان ابوذر و مقام او ابراز داشت: شهيد نواب صفوي اعتقاد راسخ و عمل شايسته از صميم قلب داشت و با اينکه 61 سال از شهادت او مي گذرد هنوز مي‌توان از رفتارهاي انقلابي او درس گرفت.

وي تاکيد کرد: ما معتقد هستيم دين اسلام از اهل بيت(ع) به ما رسيده و مذهب ما شيعه است و مدافعان حقيقي از اسلام همان روحانيان مبارز هستند و شهيد نواب صفوي الهام بخش مبارزان در سال 57 زير پرچم انقلابي ترين فرد يعني امام راحل به مبارزه عليه رژيم پهلوي پرداخت.

وي گفت: رضا خان يک رويه منافقانه داشت ابتدا با يک ظاهر مذهبي وارد عرصه شد اما چهره واقعي خود را سريعا آشکار کرد و نخستین عمل خود را با مخالفت با حجاب ظاهري مردم آشکار کرد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت با بيان اينکه از نواب صفوي جواني ساخته مي‌شود که غيرت مذهبي و ديني او در مقابل ناهنجاري هاي ديني به جوش مي آيد و با هر آنچه ضد مظاهر ديني فعاليت مي کند مقابله مي کند، ابراز کرد: براي تحصيل به نجف مي‌رود و در آنجا کتاب احمد کسروي به دست او مي رسد، در اين کتاب كه به امام رضا(ع) توهين شده است، به همين جهت به مراجع نجف مراجعه و موضوع را با آنها درميان مي‌گذارد.

ميرسليم ضمن اشاره به اخذ حکم ارتداد احمد کسروي از سوی شهيد نواب صفوي توسط يکي از علماي نجف افزود: از ديدگاه شهيد نواب صفوي کسروي يکي از عوامل فروپاشي مذهبي است و به نظر او اگر کسي به امام رضا توهين مي‌کند يعني به کل ايران توهين کرده است.

مير سليم گفت: شهيد نواب صفوي پس از اخذ حکم ارتداد کسروي به ايران برگشت تا حکم را اجرا کند و به همين جهت گروه فدائيان اسلام را تشکيل داد و اعدام انقلابي هژير و احمد کسروي نتيجه تشکيل همين گروه است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت  در ادامه به ويژگي هاي شهيد نواب صفوي اشاره کرد و با اشاره به اينکه يکي از ويژگي هاي نواب صفوي شور انقلابي او بود و توهين به دين و اسلام را تحمل نمي کرد، بیان کرد: از ديگر ويژگي هاي او مي‌توان به اخلاص شهيد نواب صفوي اشاره کرد که در همه کارهاي او رضايت خدا را مد نظر دارد.

ميرسليم ادامه داد: شهيد نواب صفوي در مبارزه سياسي خود کاملا صريح بود و هيچ ترسي به خود راه نمي داد و مسأله فلسطين را که تازه شروع شده بود از ابتدا با قدرت به مبارزه پرداخت و تاکنون اين مبارزه ادامه پيدا کرده است.

وي همچنين به موارد فروپاشي اعتقادي و حساسيت شهيد نواب صفوي به آنها و مبارزه عليه عوامل فروپاشي اعتقادي گفت: ايجاد شک به وسيله تبليغات سوء، شبهه با طرح سوالات وسوسه انگيز، انحرافات اعتقادي و ياس از دين، از عوامل فروپاشي اعتقادي بود که شهيد نواب صفوي عليه آنها اقداماتي را انجام داد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: اگر مي خواهيم از مشکلات رهايي پيدا کنيم بايد حول محور رهبر معظم انقلاب اجتماع کرده و نسبت به حل مشکلات اقدام کنيم چرا که چند دستگي کشور را نابود مي کند.

ميرسليم همچنين با اشاره به اينكه رهبر انقلاب اسلامي طي 20 سال اخير  يكهزار و 300 بند براي پيشرفت و رفاه مردم ابلاغ کردند، افزود: متأسفانه مجريان در نظام اسلامي ابلاغيات رهبر معظم انقلاب را عمل نکردند و به همين جهت مشکلات هنوز به قوت خود باقي است و بايد به سمت اقدام و عمل پيش برويم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكد بر دشمن شناسي، گفت: رهبر معظم انقلاب در اين مورد بار ها هشدار داده  و اعلام كرد به دشمن دل نبنديم و درون زايي کنيد و حقانيت ايران را به جهانيان اعلام کنيد اما متأسفانه چشم به دشمن دوختيم و به او اميد بستيم در حالي که بايد به خودمان متکي باشيم.

لازم به ذكر است، شهید نواب صفوی در سال 1303 در تهران و خانواده ای روحانی متولد شد، شهيد نواب صفوي از روحانیان مبارز و رهبر جمعیت فدائیان اسلام و از پیشتازان مبارزات اسلامی و مکتبی بر ضد رژیم شاهنشاهی و استعمار بود كه عاقبت در 27 دی 1334 به همراه مظفر ذوالقدر، خلیل طهماسبی و محمد واحدی توسط عمال رژیم طاغوت تیرباران و به فیض شهادت رسيد./202/1307/ب1

ارسال نظرات