۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۴۷۴۹۴۰
امام جمعه موقت بیرجند:

مسؤولان کشوری تابع فرمایشات رهبری باشند

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دغدغه رهبر انقلاب پیشرفت های اجتماعی، علمی، اقتصادی و فرهنگی است و با قوت این مسائل را پیگیری می کنند، گفت: متأسفانه مسؤولان کشوری آن طور که باید تابع فرمایشات رهبری نیستند.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام علیجان دلدار، امام جمعه موقت بیرجند ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: داشتن هدف والا و پرهیز از لغو از جمله ویژگی های مومنان برای رسیدن به رستگاری است.

وی با بیان اینکه لغو در فکر و اندیشه سبب می شود افکار بی پایه و بی اساس ما را از یاد خدا غافل کند، گفت: بندگان عبادالرحمان اهل لغو در فکر و اندیشه نیستند و دروازه فکر و اندیشه خود را بر روی تمام سخنان باز نمی کنند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: پرهیز از لغو آنقدر مهم است که خداوند آن را مایه رستگاری دانسته است، سخنان ناامید کننده مانند تارهای عنکبوتی هستند که به دور گوهر جان ما پیچیده می شوند و توانمندی های ما را هدف قرار می دهند.

حجت الاسلام دلدار تصریح کرد: نباید سخنان بیهوده و ناامید کننده دیگران در ما تأثیر بگذارد و باید تلاش کنیم با تفکر مثبت و  پرهیز از لغو به سمت اهداف بزرگ گام برداریم.

وی با اشاره به ماه بهمن و پیروزی انقلاب اسلامی، ادامه داد: در جریان بیداری اسلامی کشورهای اطراف جمهوری اسلامی ایران رهبر الهی در کنار مردم ندارند و به همین دلیل نهضت ها و قیام های آن ها به نتیجه نمی رسد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه داشتن اخلاص، داشتن رهبری الهی و داشتن فکر و اندیشه در نهضت انقلاب از عنصرهای پیرزی ما در انقلاب اسلامی بودند، خاطرنشان کرد: مردم در انقلاب اسلامی با اخلاص به میدان آمدند و باید این عنصرها همچنان ادامه داشته باشد.

حجت الاسلام دلدار اظهار کرد: مردم صاحبان این انقلاب هستند و دولتمردان نیز باید جهادی و با اخلاص کار کنند و به گروه و یا حزب خاصی وابسته نباشند.

وی با بیان اینکه دغدغه مقام معظم رهبری پیشرفت های اجتماعی، علمی، اقتصادی و فرهنگی است و با قوت این مسائل را پیگیری می کنند، گفت: متأسفانه مسؤولان کشوری آن طور که باید تابع فرمایشات رهبری نیستند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: مگر مقام معظم رهبری دستور به تأسیس شورای فضای مجازی را ندادند، پس چه اقدامی تاکنون صورت گرفته است و برای مشکلات فضای مجازی چه قدم هایی برداشته ایم، رضایت مقام معظم رهبری در این زمینه ها به دست نیامده است و مسؤولان باید در این جهت اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حجت الاسلام دلدار تصریح کرد: ما در کشور قانون اساسی پیشرفته ای که برآمده از قرآن است داریم و در آن احیای معنویت، تقویت ایمان مردم، عدالت، خدمت بی منت، حفظ وحدت و یکپارچگی مدنظر است.

وی عنوان کرد: گرفتاری ها و سختی هایی که در دوران انقلاب اسلامی بود را به نسل جوان انتقال دهیم تا آگاهی های این قشر بیشتر از گذشته شود.

امام جمعه موقت بیرجند به هفته سرطان اشاره کرد و گفت: سرطان و بسیاری دیگر از بیماری های صعب العلاج با امید و خود مراقبتی قابل درمان هستند و باید از تغذیه و منابع غذایی مناسبی استفاده کنیم و مصرف نمک و روغن زیاد پرهیز کنیم.

حجت الاسلام دلدار با بیان اینکه استرس کلید بسیاری از گرفتاری ها و مشکلات است، اذعان داشت: نظام سلامت کشور بیمار است و آموزش سلامت به صورت فراگیر انجام نمی شود.

وی با بیان اینکه 75 درصد از بودجه سلامت کشور هزینه درمان می شود و تنها 25 درصد به آموزش و پیشگیری اختصاص پیدا می کند، ادامه داد: امیدواریم مرکز شیمی درمانی که در بیرجند در حال ساخت است به زودی به بهره برداری برسد./201/880/ب1

ارسال نظرات