۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۴۷۴۹۶۴
خطیب نماز جمعه بجنورد:

کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان پلاسکو بدون پیش‌داوری و با نگاه مسؤولانه صورت گیرد

خطیب نماز جمعه بجنورد با اشاره به حادثه حریق و ریزش ساختمان تجاری پلاسکو در تهران، گفت: باید همه مسؤولان کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان ساختمان پلاسکو را بدون پیش‌داوری و تنها با نگاه مسؤولانه انجام دهند.
حجت الاسلام ابوالفضلی - امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی، امام جمعه موقت بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با ابراز همدردی با خانواده‌های مجروحان و جان‌باختگان حادثه حریق و ریزش ساختمان تجاری پلاسکو در تهران، شهادت شماری از آتش‌نشانان فداکار در این واقعه را تسلیت گفت.

وی با تأکید بر تمرکز همه مسؤولان مرتبط بر کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان و مجروحان این حادثه، افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم در پیام تسلیت خود تأکید کردند باید همه مسؤولان برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان کمر همت بسته و در این راستا بدون پیش‌داوری عمل کنند.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با بیان اینکه باید مسؤولان با نگاه مسؤولانه نسبت به امدادرسانی و کمک به حادثه‌دیدگان ساختمان پلاسکو اقدام کنند، ادامه داد: بقیه مسائل مربوط به علل حادثه و مقصران آن باید به بعد از اتمام امدادرسانی موکول شود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مدیریت حج و زیارت استان خراسان شمالی گفت: بر اساس برخی روایات اسلامی کسی که در زیر آوار جان خود را از دست بدهد شهید محسوب می‌شود.

وی همچنین با اشاره به آمادگی مردم برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان، خاطرنشان کرد: مردم فهیم ایران اسلامی پس از این حادثه برای اهدای خون در پایگاه‌های انتقال خون حاضر شدند که این موضوع بسیار ارزشمند است.

حضور مردم در صحنه دفاع از اسلام و انقلاب نظام جمهوری اسلامی را بیمه کرده است

خطیب نماز جمعه بجنورد، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رویدادهایی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ماه سال 57 شد، اظهار کرد: در تاریخ هفتم بهمن‌ماه پس از آنکه زمزمه‌های سفر امام خمینی (ره) به ایران شنیده شد، بختیار اعلام کرد فرودگاه مهر‌آباد را بسته و اجازه چنین کاری را نمی‌دهد اما حدود 100 نفر از شخصیتهای برجسته انقلاب در مسجد دانشگاه تهران تحصن کرده و درنتیجه بختیار از بستن فرودگاه منصرف شد.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی خاطرنشان کرد: ملت بصیر و انقلابی ایران با تحصن، بر خواسته به‌حق خود پافشاری کرده و زمینه را برای ورود امام خمینی (ره) به ایران فراهم کردند.

وی ادامه داد: پس از انقلاب هم ملت ایران در تمامی صحنه‌های دفاع از اسلام و نظام اسلامی حضور باشکوه و گسترده‌ای داشته و با این عمل خود نظام جمهوری اسلامی را بیمه کرده‌اند.

خیران و واقفان خراسان شمالی به داد بیماران سرطانی برسند

امام جمعه موقت بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی هزار و 580 بیمار سرطانی داریم، افزود: از این تعداد 100 نفر کمتر از 16 سال و 600 نفر هم خانم هستند.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با اشاره به اینکه 238 نفر از بیماران سرطانی استان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، افزود: اکنون خیران استان ماهیانه بیش از سه میلیارد ریال به این بیماران کمک می‌کنند؛ اما هزینه‌های درمانی آنها بالاتر از این میزان است.

وی با بیان اینکه بیماران سرطانی خراسان شمالی نیازمند کمک بیشتر خیران هستند، ادامه داد: باید خیران و واقفان برای کمک به این بیماران همت بیشتری به خرج دهند.

به گفته حجت‌الاسلام ابوالفضلی انجمن حمایت از بیماران سرطانی خراسان شمالی برای خدمات‌رسانی به این بیماران نیازمند مساعدت و مشارکت بیشتر مردم است./201/9314/ب1

ارسال نظرات