۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۴۷۴۹۷۵
امام جمعه بندرعباس:

پایداری و ثبات اقتصادی سبب توسعه و رشد جامعه می‌شود

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه معنی و مفهوم اقتصاد مقاومتی را باید در سطح جامعه به خوبی درک کرد، گفت: پایداری و ثبات پایه های اقتصاد از جمله ستون های مهم توسعه و رشد در یک جامعه است.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی امام جمعه بندرعباس ظهر امروز در خطبه‌ های این هفته شهرستان گفت: پایداری و ثبات پایه های اقتصاد از جمله ستون های مهم توسعه و رشد در یک جامعه است.

وی افزود: اقتصاد یکی از ابعاد مهم زندگی انسان است که در مورد تولید، توزیع و مصرف ثروت و منابع بحث می کند.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: اقتصاد متزلزل سبب مشکلات عمده اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در جامعه می شود.

آیت الله نعیم آبادی در ادامه افزود: این نوع اقتصاد، به دینداری مردم نیز لطمه وارد کرده و دشمنان را بر مسلمانان مسلط می کند.

وی تاکید کرد: نظام اسلامی به دنبال اقامه ارزش های الهی بر جامعه است، بر همین اساس باید دارای اقتصادی مقاوم باشد تا در مواجهه با مشکلات و نیز دشمنان خود دچار تلاطم و تزلزل نشود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان‌ داشت: معنی و مفهوم اقتصاد مقاومتی را باید در سطح جامعه به خوبی درک کرد.

وی گفت: اینکه به دنبال پشت میزنشینی باشیم تا امورات زندگی خود را بگذرانیم به معنای اقتصاد مقاومتی نیست، بلکه هر یک از اعضای جامعه باید در حد توان خود هر کاری که از دستشان برای رشد و پیشرفت جامعه برمی‌آید انجام دهند.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه رشد فرهنگی جامعه در خانه معلوم نمی‌شود تصریح ‌کرد: رشد و تعالی فرهنگی باید در رفتار مردم قابل مشاهده باشد.

وی به هفته هوای پاک اشاره داشت و افزود: در شهری که پر از موش است، هوای پاک معنایی ندارد. مسؤولان برای رفع این آلودگی‌ ها تدابیری بیندیشند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر رعایت بهداشت و با بیان اینکه بی ‌احترامی به طبیعت، بی‌احترامی به خود و دیگران است ابراز داشت: باید با رشد فرهنگ و ارتقای شعور ملی به داشتن هوایی پاک و زمینی سرسبز و بدون آلودگی کمک کنیم.

آیت الله نعیم آبادی به توطئه شوم دشمنان اسلام در تبلیغ مسیحیت در کشور اشاره کرد و گفت: معرفی اسلام و قرآن از وظایف اصلی تمامی رسانه ها، نهادهای فرهنگی، تبلیغی و همه آنانی که تریبونی در اختیار دارند است و مبادا در این راستا کوتاهی و سستی کنند./201/851/ب1

ارسال نظرات