۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۴۷۵۰۰۹

نخستین گردهمایی ائمه جماعات مدارس شهرستان آمل برگزار شد

نخستین گردهمایی ائمه جماعات مدارس شهرستان آمل با حضور مدیران و روحانیان در مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت ‌آمل برگزار شد.
آمل آمل آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، نخستین گردهمایی ائمه جماعات مدارس شهرستان آمل امروز با حضور امام جمعه آمل، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، مدیر و معاونان آموزش و پرورش آمل، ائمه جماعات برادران و خواهران مدارس شهرستان آمل و مدیر حوزه علمیه خواهران آمل در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی قرآنی بصیرت آستان امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد.

حجت الاسلام محمد هادی بهرامی دونچالی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با تاکید بر اینکه برپایی نمازجماعت در مدارس امر بسیار مهم و شرعی بوده که تکلیف بر طلاب است، گفت: وظیفه خطیر ما این است امروز کودکان را با مفاهیم قرآنی آشنا کنیم و اگر قرار باشد در مدارس کارهای فرهنگی انجام شود مدیران پرورشی را به چشم موانع در مدارس نگاه نکنیم.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: ضرورت دارد در جهت توسعه فعالیت های فرهنگی کوشا بوده و اهتمام شایسته و جدی را در این مسیر صورت دهیم که برکات ارزنده ای در آن قرار دارد.

 وی افزود: ضرورت دارد در مدارس دغدغه ایجاد شود تا مدیر و معلمان در صفوف نماز حضور داشته باشند چون این امر می تواند در دانش آموزان اثرگذاری بسیاری داشته باشد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با انتقاد از تالیف بعضی کتابهای دینی که از اهل آن استفاده نمی شود، گفت: در امر تالیف کتابهای دینی مدارس کمتر از روحانیان استفاده می شود و از اساتید دانشگاهی غیر روحانی بهره گیری صورت می گیرد.

حجت الاسلام بهرامی ادامه داد: ما موظف هستیم براساس نیات واقفان عمل کنیم اما متاسفانه موقوفاتی که نسبت آنها نیت قرآنی و مباحث دینی باشد نداریم تا در این مسیر گام هایی برداشته شود.

عباس مرزبند مدیر آموزش و پرورش آمل با اشاره به اینکه همه باید در مسیر خدا حرکت کنیم، گفت: وقتی همه با خدا باشیم بی تردید در این مسیر دوستان خوبی را پیدا می کنیم.

وی افزود: کسی که رو به خداوند متعال ندارد نمی تواند دوست خوبی داشته باشد و بهترین دوست حرکت در مسیر خداوند متعال است و اگر روزی با شما دوستی کند یک انتظاراتی سبب دوستی می شود.

مدیر آموزش و پرورش آمل اظهارداشت: جامعه بی ولی نیست و قطع یقین این نقش ولی در جامعه است که حیات دوباره و آبرو می بخشد و بی تردید شما و همه کسانی که نقش ولی را در جامعه دارید اثربخشی بسیاری را دارا هستید.

مرزبند بیان داشت: ما بعنوان الگوهای جامعه و نمادهای دینی و تربیتی جامعه نقش بی بدیل داریم می توانیم در اثرگذاری جامعه به ویژه آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت اثرگذار باشیم و حضور در برپایی نماز جماعت از اصول دین ما است که باید تاثیر گذار بوده و در عرصه تعلیم و تربیت به دوستی بپردازیم.

وی ادامه داد: بی تردید می توانیم در این مسیر ارزنده اثرگذاری شایسته ای داشته باشیم که اگر در مسیر حق گام برداریم می توانیم به مراتب والایی دست پیدا کنیم.

قاسم زاده، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش آمل اظهارداشت: در حوزه پرورشی و فرهنگی فعالیت های مختلف و متعددی صورت می گیرد که از جذاب ترین و موثرترین فعالیت ها تلاش در زمینه ترویج فرهنگ نماز جماعت مدارس است.

وی با بیان این که نماز در تعالیم والای دینی جایگاه ویژه ای دارد، گفت: بر اساس احادیث، نماز اساس عبادات و ترازوی سنجش اعمال و در صورت قبولی نماز است که سایر اعمال هم سنجش می شود و با توجه به همین جایگاه نماز است که این موضوع در آموزش و پرورش از اهمیت بسیاری برخوردار می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش وپرورش آمل ادامه داد: در حال حاضر در کلیه مدارس شهرستان نماز جماعت برگزار می شود که در 70 مدرسه نماز جماعت به صورت دائمی صورت می گیرد./202/1314/ب1

ارسال نظرات