۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۷۵۰۲۱

چند خبر کوتاه از نماز جمعه استان فارس

ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه‌های امروز نماز جمعه بر لزوم حمایت از قوه قضاییه، رعایت قوانین و نکات ایمنی در ساختمان‌ها، بزرگداشت ایام الله دهه فجر و رعایت حق و حقوق شهروندان بحرینی تأکید کردند.
نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از فارس، ائمه جمعه شهرستان های فارس در خطبه‌های امروز نماز جمعه بر لزوم حمایت از قوه قضاییه، رعایت قوانین و نکات ایمنی در ساختمان‌ها، بزرگداشت ایام الله دهه فجر و رعایت حق و حقوق شهروندان بحرینی تأکید کردند.

امام‌ جمعه کازرون: خواسته مردم بحرین رعایت اصول شهروندی است

حجت‌الاسلام‌ محمد خرسند امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تسلیت جان‌باختن آتش‌نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو تهران اظهار داشت: این مسأله باید ریشه‌یابی و ضرورت پیشگیری از این حوادث و رعایت نکات ایمنی تاکید شود که حوادث با حداقل خسارت جانی و مالی باشد.

امام‌جمعه کازرون با اشاره به شهادت سه نفر از جوانان انقلابی بحرین به دست رژیم مزدور آل خلیفه اظهار کرد: امروز مردم مظلوم بحرین گرفتار یک رژیم مستبد و خون‌خواری شده‌اند که به مردم خود رحم نمی‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: خواسته مردم بحرین رعایت اصول شهروندی است که غربی‌ها دم از آن می‌زنند و می‌گویند هر شهروند باید یک رأی داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌ خرسند بابیان اینکه مردم بحرین مبارزه مسالمت‌آمیز می‌کنند، افزود: در آینده اگر حکام بحرین حقوق مسلم و اولیه مردم را نادیده بگیرند‌، جوانان مجبور به مبارزه مسلحانه می‌شوند.

امام‌جمعه کازرون با اشاره به شروع به‌کار دولت جدید آمریکا خاطرنشان کرد: انتخاب ترامپ برخاسته از واقعیت‌های موجود در آمریکاست که چهره واقعی آمریکا را بیش‌ازپیش نمایان کرد.

حجت‌الاسلام‌ خرسند تصریح کرد: دلیل انتخاب ترامپ این بود که حقیقت‌های موجود مانند کمبود امکانات، فقر و بیکاری و بی‌خانمانی را که زیر یک نقاب زیبا نهفته بود کنار زد و بیان کرد که علامتی از اضمحلال آمریکاست.

خطیب جمعه کازرون بابیان اینکه آمریکا دشمن شماره یک ما است گفت: هیچ ایرانی که به کشور و وطنش علاقه داشته باشد، مشتاق رابطه با آمریکا نیست و نخواهد بود.

حجت‌الاسلام‌ خرسند از ارائه آمار از سوی مسؤولان گلایه و تصریح کرد: زمانی آمارها غیرواقعی باشد، مردم اعتمادشان سلب می‌شود.

امام‌جمعه کازرون بابیان اینکه همان‌طور که ندیدن کارها و خدمات بد است از آن‌طرف بزرگ کردن آمارها که با واقعیت هم‌خوانی ندارد درست نیست، افزود: آمارهایی که بیان می‌شود، طوری باشد که مردم لمس می‌کنند.

امام‌ جمعه اقلید: حریم قوه قضائیه در انتقادها حفظ شود

حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به جایگاه رهبری در مکتب اسلام ناب محمدی(ص) اظهار داشت: هراندازه از زمان پیش می‌رویم نیاز به رهبری و لزوم وحدت و انسجام در سایه ولایت‌فقیه بیشتر احساس می‌شود.

وی از جایگاه قوه قضائیه در کشور سخن گفت و با تأکید بر اینکه این قوه باید مورد حمایت جدی تمام مسؤولان خرد و کلان کشور قرار داشته باشد تصریح کرد: حمله و هجمه به قوه قضائیه نتیجه‌ای جز هرج‌ و مرج و ناامنی کشور ندارد.

حجت‌الاسلام‌ طالبی بابیان اینکه قوه قضائیه از نقدهای مشفقانه و منصفانه استقبال می‌کند خاطرنشان کرد: حریم این دستگاه عظیم نباید در انتقادها شکسته شود.

امام‌جمعه اقلید با بزرگداشت سالروز حماسه مردم آمل در سال 1360، یاد شهدا به‌ویژه شهدای این حماسه را گرامی داشت و به گوشه‌هایی از تاریخ سال 1357 و اشتغال نظامی فرودگاه مهرآباد به دستور بختیار برای جلوگیری از ورود امام(ره) به کشور و تلاش شاه با راهنمایی آمریکا در راستای حفظ سلطنت پوشالی خود اشاره کرد و گفت: دل‌های مردم فرودگاه واقعی ورود امام(ره) بود که شاه نتوانست آن را تصرف و اشغال کند.

خطیب جمعه اقلید در ادامه به جنایت‌های آشکار آمریکا در عراق، سوریه، یمن و ... اشاره کرد و از ظلم‌هایی مانند ترور، جنگ، تحریم اقتصادی، تهدیدهای نظامی و ... سخن گفت و بابیان اینکه رئیس‌جمهور پیشین آن‌ها تعهدات مذاکرات هسته‌ای را امضا می‌کند و رئیس‌جمهور جدید آن را قرارداد و معاهده‌ای احمقانه می‌خواند که باید لغو شود، تأکید کرد: این جنایتکاران و دروغ‌گویان، قابل‌اعتماد نیستند.

حجت‌الاسلام‌ طالبی به نتایج و بخش‌هایی از خسارت‌هایی که به ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای وارد شد ازجمله کاهش تعداد سانتریفیوژها، اجرای پروتکل الحاقی مبنی بر بازدید گاه‌وبیگاه آن‌ها، بتن کردن قلب رآکتور آب ‌سنگین اراک، کاهش غنی‌سازی اورانیوم به سه درصد، باقی ماندن تحریم‌های بزرگ بانکی، عدم مدیریت منابع مالی خارج از کشور از سوی خودمان و...اشاره کرد و بیان داشت: امروز به فرمایش امام(ره) که «به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد، او گرگ در لباس میش است» و نیز فرمایش مقام معظم رهبری که «به مذاکره با آمریکا خوش‌بین نیستم... چراکه بدعهد و دروغ‌گو است» پی برده و درایت و دوراندیشی ایشان بیش‌ازپیش به اثبات می‌رسد.

امام‌جمعه اقلید تلاش دولت و وزارت امور خارجه کشور برای رسوا کردن آمریکا و بیان دروغ‌گویی و بدعهدی آن‌ها را خواستار شد و تصریح کرد: اگر اقتدار و همت ارتش، سپاه و ... از نظر نظامی، تسلیحاتی، مانورهای متعدد و ... زیر چتر فرماندهی کل قوا مقام معظم رهبری نبود اکنون آمریکای جنایتکار ایران را با نیروهای داعش و ... پر می‌کرد.

خطیب جمعه اقلید در پایان سخنان خود به حادثه ناگوار ساختمان پلاسکو تهران اشاره و تلاش امدادگران و آتش‌نشانان جان‌برکف برای نجات مردم و اطفای حریق را ارج نهاد.

امام‌جمعه مرودشت تاکید کرد؛ لزوم توجه مسؤولان به رعایت نکات ایمنی در ساختمان‌ها

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر یکی از صفات انسان‌های مؤمن را دوری از سوءظن و بدگمانی نسبت به دیگران و مشورت در کارها دانست و اظهار کرد: یک عده از افرادی که داری خصوصیات شک و گمان و سوءظن نسبت به دیگران هستند تمام آحاد را همانند خود می‌بینند.

وی بیان داشت: نمونه بارز آن نیز در بحث مسائل سیاسی کشور بین افرادی که تازه به دوران رسیده هستند با صفات زشت بدگمانی و سوءظن اقدام به تخریب شخصیت‌های بزرگی که عمری در مسیر خدمت‌رسانی به ‌نظام و انقلاب و جامعه و مردم قدم برداشته‌اند کرده و آنان را مورد آماج تهمت‌های بسیار و حملات خود قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام‌ احمدی در ادامه فاجعه غمناک و حادثه دل‌خراش مجتمع پلاسکو در تهران را که منجر به کشته و شهید شدن عده‌ای از هموطنان و آتش‌نشانان کشور ما شد را به مردم ایران اسلامی و خانواده‌های داغدار آنان تسلیت گفت و بی‌توجهی و عدم رعایت قوانین را محصول این حوادث دانست.

خطیب جمعه مرودشت از مردم تقاضا کرد در مورد هشدارهای ایمنی در راستای ساخت‌وساز و تغییر کاربری‌ها و مجهز کردن این ساختمان‌ها به امکانات لازم به‌ویژه در ساختمان‌ها و بافت‌های فرسوده نهایت همکاری را با ارگان‌های ذی‌ربط داشته باشند و همچنین مسؤولان مربوطه نیز در زمینه رعایت استانداردها و نکات ایمنی لازم دقت لازم را به‌کار بسته تا خدای‌نکرده دچار حوادث دیگری از این قبیل نشویم.

حجت‌الاسلام‌ احمدی اقدامات یک عده از افراد ثروتمند که با رانت‌بازی و رشوه و ثروت خود اقدام به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سطح شهر و یا حاشیه‌های اطراف آن می‌کنند را بسیار زشت و ناپسند خواند و افزود: مسؤولان ما باید همان روز اول که افراد اقدام به این ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌‌کنند از پیشروی کار جلوگیری کرده و مادامی‌که ملک موردنظر پایان گرفت تخریب آن خود نه‌تنها دردی را دوا نمی‌کند بلکه خساراتی نیز به بیت‌المال وارد می‌کند.

امام‌جمعه مرودشت در پایان نیز از شورای نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها و شهرک‌ها در سطح این شهرستان خواست در مورد نام‌گذاری خیابان‌ها و شهرک‌ها از اسامی اهل‌بیت و ائمه اطهار استفاده کنند.

وی از شورای نام‌گذاری در سطح شهرستان به دلیل تصمیم به تغییر نام شهرک امام رضا(ع) به اسم دیگری انتقاد کرد و افزود: دغدغه اعضای شورای نام‌گذاری معابر و خیابان‌ها تغییر اسامی غربی باید باشد نه اینکه اسامی که مزین به نام اهل‌بیت(ع) است را به نام دیگری تغییر دهند.

امام‌ جمعه موقت جهرم: نگذارید انقلابی بودن در نسل امروز خاموش شود

حجت‌الاسلام محمداسماعیل مصلی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به نزول کم باران در زمستان امسال تابه‌حال اظهار داشت: رواج گناه در جامعه یکی از عوامل حبس باران است و باید همگان نسبت به اعمال خود مراقب باشند تا خداوند بارش باران این نعمت بزرگ را محبوس نکند.

وی دروغ گفتن ازسوی مسؤولان را بسیار خطرناک عنوان داشت و گفت: از دلایل قطع بارش را می‌توان به گزارش‌های نابه‌جا و بزرگ‌نمایی کارها از سوی مسؤولان بیان کرد که باید توجه شود هر کس در جامعه به‌اندازه تلاشی که کرده است صحبت کند.

حجت‌الاسلام‌ مصلی‌نژاد در ادامه به اهمیت صدقه‌ اشاره کرد و گفت: صدقه دو دسته بوده که یا مانند زکات واجب است و یا همانند کمک کردن به دیگران مستحب است که هر دو شکل آن نزد خداوند جایگاه خوبی دارد و در جامعه‌ای که افرادی با تفکر اشتباه دیگران را از این ثواب دور کنند خدا نیز رحمت باران را کم می‌کند.

خطیب امروز نماز جمعه جهرم به آغاز بهمن‌ماه و سالروز پیروزی خون بر شمشیر و حق بر باطل نیز اشاره کرد و بیان داشت: امروز بزرگ‌ترین وظیفه نسل گذشته یادآوری رشادت‌های جوانان آن زمان در به ثمر رساندن انقلاب و شهادت‌طلبی در زمان جنگ است که اگر نسل امروز ما انقلابی‌گری را فراموش کند خطر بزرگی است و نگذارید انقلابی بودن در جوانان خاموش شود چراکه دشمن به دنبال کم‌رنگ کردن اعتقادات و روحیه انقلابی‌گری در میان مردم ما است.

وی خواستار ترویج انقلابی‌گری در جامعه شد و اظهار داشت: با انتشار فیلم و کتاب‌های فاخر نباید بگذاریم هویت ایرانی و اسلامی ما به فراموشی سپرده شود که اگر چنین نباشد و نسل امروز را آگاه به‌ سختی‌هایی که در زمان انقلاب و جنگ دیده‌ایم، نکنیم، همان دغدغه نفوذ که رهبری بارها هشدار داده‌اند به سراغ ما می‌آید و آنگاه دیگر دیر شده است.

وی در پایان با اشاره به افتخارات مردم جهرم در زمان انقلاب گفت: شما همان مردمی هستید که شاه از آمدن به شهر شما هراس داشت و بر درودیوار خود بزرگ نوشتید «مقدمت را گلوله‌باران خواهیم کرد»، پس بر خود افتخار کنید و نسل امروز را انقلابی بار بیاورید.

امام‌جمعه قائمیه: واردات باید به حداقل برسد و از تولید داخلی حمایت کرد

حجت‌الاسلام‌ حسین انصاری در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر با تسلیت به بازماندگان حادثه پلاسکو تهران اظهار داشت: مجروح شدن جمعی از نیروهای سازمان آتش‌نشانی و به شهادت رسیدن آن‌ها به‌یقین نزد خداوند اجر و پاداش بسیاری دارد و طبق فرموده رسول خدا (ص) هرکس جلو هجوم آب و یا آتش را بگیرد و جمعی از مسلمانان را نجات دهد بهشت بر او واجب است.

وی با اشاره به اعدام سه جوان انقلابی بحرینی و موج اعتراضات مردمی در این کشور خاطرنشان کرد: مردم بحرین علیه دیکتاتوری آل خلیفه اقدام به اعتراض و تظاهرات کردند و خواستار اصلاحات اقتصادی و سیاسی شدند که با مثلث آل سعود و آل خلیفه و انگلستان و حمایت آمریکا سرکوب شد.

وی تصریح کرد: امروز رژیم آل سعود و شیوخ احمق و مرتجع عربی در منطقه ایجاد ناامنی، در سوریه و یمن و بحرین جنایت و با اسلحه و پول به گروه داعش کمک می‌کنند و مانع حضور ما در مراسم حج می‌شوند و در ظاهر خادم‌الحرمین اما درواقع خائن‌الحرمین هستند.

خطیب جمعه قائمیه با بیان اینکه رژیم آل سعود یک دستشان طواف کعبه می‌کند و با دست دیگر به‌فرمان آمریکا و اسرائیل جنایت می‌کنند افزود: مسؤولان باید تلاش کرده و واردات را به حداقل برسانند و از تولیدات داخلی حمایت و مردم نیز با اصلاح الگوی مصرف از اجناس ایرانی استقبال کنند.

حجت‌الاسلام‌ انصاری با اشاره به حضور دیروز سید محمدعلی افشانی استاندار فارس در کازرون گفت: شورای اداری این شهرستان میزبان حضور استاندار فارس و جمعی از مدیران کل و مسؤولان کازرون و نماینده مردم این شهرستان بود که از پروژه‌های در دست اقدام بازدید کردند که امیدواریم شاهد برطرف شدن مشکلات در آینده نزدیک باشیم.

وی در پایان گفت: در چند هفته آینده سالگرد شهدای مدافع حرم و شهید مدافع حرم شهر قائمیه سید فخرالدین تقوی است که امیدواریم مسؤولان و مردم تلاش کنند مراسمی باشکوه در این مورد برگزار شود.

امام‌جمعه صفاشهر: مبارزه جدی با فساد اقتصادی به جای خوشحالی برای ورود یک هواپیما

حجت‌الاسلام مهدی نقوی، امام‌جمعه صفاشهر در خطبه‌‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به گذشت یک سال از توافق برجام گفت: در طول این یک سال قطعاً برجام نقض شد؛ تحریم‌ها علیه نظام اسلامی تمدید شد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این تحریم‌های جدید نقض صریح برجام بود.

وی تأکید کرد: اعتماد بیش از حد به آمریکا و تبدیل شدن مذاکره با 5+1 به مذاکره با آمریکا اشتباهی بود که انجام شد.

حجت‌الاسلام نقوی اظار داشت: رهبر معظم انقلاب در نامه 9 بندی فرمودند یک قدم ایران بردارد و یک قدم آن‌ها، اما به این توصیه عمل نشد.

وی ادامه داد: اشتباه دیگر این بود که حل مشکلات مردم را به برجام گره زدند؛ مذاکره از روی قدرت نباید به مذاکره از روی نیاز تبدیل می‌شد.

امام جمعه صفاشهر تکیه به توان داخلی و مبارزه با فساد را مطالبه مردم از مسؤولان و راه حل مشکلات دانست و اظهار داشت: باید از این نگاه به خارج دست برداشت و به جای خوشحالی از ورود یک هواپیما به کشور با فساد اقتصادی به صورت جدی مقابله کرد.

وی تصریح کرد: آن چیزی که به مردم ما از لحاظ مادی و معنوی ضربه می‌زند فساد اقتصادی است.

حجت‌الاسلام نقوی با ابراز تأسف از حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو بیان کرد: قبل از وقوع حادثه مسؤول باید کار را درست انجام داد و به فکر بود، در بافت قدیمی شهر خانه‌هایی وجود دارد که با حادثه‌ای کوچک تخریب خواهند شد.

وی با بیان این که در صورت وقوع حادثه، ساختار نامناسب کوچه‌های این محلات، مانع از کمک‌رسانی به آسیب دیدگان می‌شود، در پایان گفت: به مسؤولان هشدار می‌دهم از همین الان به فکر باشید و بازسازی بافت قدیمی و پیشگیری از حوادث دیگر را در اولویت قرار دهید./203/919/ب1

ارسال نظرات