۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۴۷۵۰۲۲
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران تشریح کرد؛

مهم ترین ویژگی های طلبه موفق

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه طلبه موفق طلبه ای است که با قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه انس دارد، گفت: تقوا، توکل به خدا، توسل به اهل بیت(ع)، تفکر، تعقل و تدبر لازمه موفقیت در دوران طلبگی و رشد و پویایی همه جانبه است.
حجت ‌الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور

حجت ‌الاسلام رضا اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، در پاسخ به این سؤال که تفاوت علوم دانشگاهی و حوزوی در چیست؟ گفت: علوم دانشگاه برای آن است که زندگی انسان را راحت کند اما گمشده امروز بشریت، علم دین است که در حوزه تدریس می شود.

وی اضافه کرد: مهمترین مشکل امروز جامعه آن است که با علم سعادت بخش بشر آشنا نشده و با آن خو نگرفته است.

حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه ثمره علم باید سبب با تقوا شدن انسان شود، افزود: علم بدون عمل وبال گردن انسان است و سبب گهراهی او می شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه شدیدترین عذاب خداوند برای عالمی است که علم او برایش منفعتی نداشته باشد، خاطرنشان کرد: عالمی که به علمش عمل نکند، در قعر جهنم قرار می گیرد و اهل جهنم از بوی بد او در عذاب هستند.

این مقام مسؤول همچنین در پاسخ به این سؤال که طلبه موفق باید دارای چه ویژگی هایی باشد، اظهار کرد: طلبه موفق طلبه ای است که با قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه انس دارد.

وی اهل مناجات بودن را یکی دیگر از ویژگی های طلبه موفق بیان کرد و افزود: طلبه ای که در برنامه ریزی هایش منظم باشد و طبق برنامه پیش برود و از فرصتهایش نهایت استفاده را بکند، موفق می شود.

حجت الاسلام اسکندری با تأکید بر اینکه طلبه موفق در برنامه خود برای ارتباطات اجتماعی حساب باز می کند، اظهار کرد: همه دوران طلبگی در درس خواند خلاصه نمی شود؛ طلاب باید بخشی از وقت خود را به مسائل خانوادگی و امور اجتماعی اختصاص دهند و این لازمه موفقیت است.

وی با تأکید بر اینکه طلبه ای موفق است که به دنبال تفریح سالم باشد و بخشی از زندگی خود را به تفریحات مشروع اختصاص دهد، تصریح کرد: تقوا، توکل به خدا، توسل به اهل بیت(ع)، تفکر، تعقل و تدبر لازمه موفقیت در دوران طلبگی و رشد و پویایی همه جانبه است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تأکید بر اینکه یادگیری زبانهای خارجی خصوصا زبان انگلیسی نیاز امروز همه طلاب است، ابراز کرد: با توجه به شرایط جامعه طلبه ای می تواند به رسالت تبلیغی خود بپردازد که هم به روز باشد و هم مسلح به زبانهای خارجی شود./302/9457/ب1

ارسال نظرات