۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۷۵۰۷۴
استاد حوزه علمیه مازندران:

روحانیت، مساجد و هیأت های مذهبی مهم ترین سلاح تقویت دین هستند

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز مهم ترین سلاح تقویت دین در اختیار روحانیت، مساجد و هیأت های مذهبی است، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود به شیوه ای هدفمند و اثرگذار در راستای اهداف متعالی اسلام و انقلاب بهره گرفت.
روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید رسول سیدپور، استاد حوزه علمیه مازندران صبح امروز در جمع مسؤولان هیأت های مذهبی محمود آباد که در مسجد اعظم این شهر برگزار شد، از هیأت های مذهبی به عنوان پرچم داران گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه یاد کرد و افزود: هیأت های مذهبی مدافعان حقیقی دین و ارزش های اسلامی در جامعه هستند.

حجت الاسلام سیدپور با بیان این که هیأت های مذهبی نقش مهمی در نشر معارف اهل بیت(ع) به ویژه معارف عاشورایی در جامعه بر عهده دارند، افزود: رشد و گسترش نهضت حسینی در جامعه مرهون تلاش های هیأت های مذهبی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تلاش های هیأت های مذهبی موجب زنده نگه داشتن شور و شعور حسینی در جامعه اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: تقویت باورها و اعتقادات مذهبی مردم مهم ترین رسالت هیأت های مذهبی است.

حجت الاسلام سیدپور بر ضرورت رویکرد انقلابی و ولایی هیأت های مذهبی تأکید کرد و با بیان این که این هیأت ها باید ترویج کننده مبانی دینی و انقلابی در جامعه باشند، تصریح کرد: امروز این تشکل های مهم مذهبی و مردمی باید جبهه دینی و فرهنگی را در جامعه تقویت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران تحریف در دین و انقلاب را یکی از توطئه های مهم دشمنان علیه اسلام و انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی باید در برابر این توطئه دشمنان بایستند و مانع تحریف شوند.

وی با تأکید بر این که هیأت های مذهبی باید ترویج کننده روحیه دینی و انقلابی در جامعه باشند، تصریح کرد: تبلیغ معارف اسلامی و انقلابی باید مهم ترین رویکرد هیأت های مذهبی در جامعه دینی باشد.

حجت الاسلام سیدپور با اشاره به این که امروز شیوه تبلیغات دشمنان و بدخواهان نظام علیه اعتقادات دینی جامعه رویکرد جدیدی به خود گرفته است، خاطرنشان کرد: تبلیغ انحرافات دینی و اخلاقی در جامعه از سوی دشمنان با استفاده از ابزارهای جدیدی صورت می گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رسالت تشکل های دینی در مقابله با این هجمه ها بسیار مهم و سنگین است، بیان داشت: دشمن از همه امکانات و ظرفیت های موجود در حال استفاده است تا امر تبلیغ و ترویج دین اسلام و فرهنگ اهل بیت صورت نگیرد.

وی با بیان این که امروز مهم ترین سلاح تقویت دین در اختیار روحانیت، مساجد و هیأت های مذهبی است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود به شیوه ای هدفمند و اثرگذار در راستای اهداف متعالی اسلام و انقلاب بهره گرفت.

حجت الاسلام سیدپور با بیان این که هیأت های مذهبی باید جایگاه خود را بشناسند، ادامه داد: هیأت ها که پرچم امام حسین(ع) را بر سر عزاداران حسینی بلند می کنند لازم است این کار را به طور صحیح و به درستی انجام دهند تا مشمول لطف پروردگار قرار بگیرند.

استاد حوزه علمیه مازندران نسبت به نفوذ آسیب ها و انحراف های دینی در هیأت های مذهبی هشدار داد و گفت: بدعت و انحراف مهم ترین خطر پیش روی هیأت های مذهبی است و ورود بدعت و شبهه در فعالیت هیأت های مذهبی آنها را از مسیر و هدف اصلی خارج خواهد کرد و به بیراهه می کشاند.

وی با بیان این که فلسفه تشکیل هیأت های مذهبی، افزایش معرفت دینی است، بیان کرد: انسان اگر سلیقه، دقت، ذوق و هنر خود را در جهت تکریم اهل بیت(ع) و گسترش فرهنگی علوی به کار گیرد، نزد خداوند ماجور است.

حجت الاسلام سیدپور با اشاره به این که فلسفه شورا گردآوری عقول و دانش‌ها است و به خاطر این حقیقت روشن و واضح است که قرآن کریم به شورا تأکید فراوان دارد، افزود: با شورا علم کمال می‌گیرد، خطا نقصان می‌پذیرد تا آنجا که نتیجه گفت وگوهای شورایی دستیابی به همان صواب‌هایی باشد که مدنظر خداوند است.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: گره برخی از معضلات اجتماعی، فرهنگی و علمی بی مشورت و اقدام جمعی گشوده نمی شود، از این رو در اسلام و تشکل های علمی، دینی و اجتماعی سفارش شده است.

وی با بیان این که هیأت‌های مذهبی ظرفیت بسیار بالایی دارند که می‌توانند در جهت نشر معارف دینی فعالیت کنند، ادامه داد: هیأت های مذهبی مکانی است که با هر سلیقه و تفکری زیر پرچم اهل بیت(ع) می‌آیند و افراد با عشق و عواطف پاک در این جلسات حضور پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام سیدپور با اشاره به این که تشکل های دینی یک ظرفیت مردمی توانمندی در جامعه هستند که پتانسیل دینی و فرهنگی بسیار بالایی دارند، تصریح کرد: هیأت ها ظرفیتی هستند که در هیچ جای دیگر نمی‌توانید مثل آن پیدا کنید.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: حضور حماسی هیأت های مذهبی در مراسم های علمی و مذهبی نیز بسیار مشهود و تاثیرگذار است که دولت و مجلس باید برای هیأت های مذهبی ردیف بودجه ای تعریف کنند.

وی با بیان این که اخلاص در کار و در برابر خداوند و صداقت در برابر مردم باید به عنوان یک اصل در هیأت های مذهبی یک اصل مهم باشد، افزود: این تشکل های دینی باید با تعامل با ادارات و نهادها در جهت جذب حمایت های مادی و معنوی برای تلاش کنند.

حجت الاسلام سیدپور در ادامه سخنان خود گفت: حل مشکل هیأت های مذهبی نظارت و کنترل، آموزش، هدایت و تربیت میدانی، برنامه ریزی و سازماندهی، اجرای پیگیری مصوبات از وظایف ذاتی شورای هیأت های مذهبی است که باید به آن توجه داشته باشند.

وی بر ضرورت آسیب زدایی از هیأت های مذهبی تأکید کرد و با بیان این که باید تلاش کرد تا آفت های احتمالی در هیأت های مذهبی نفوذ نکنند، افزود: امروز در هیأت ها متن بر حاشیه فائق آمده است، یعنی هیأت های مذهبی به سمت سخنران محور شدن حرکت می کنن که در گذشته این گونه نبوده است./950/202/ب2

ارسال نظرات