۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۷۵۱۰۸
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

اقتصاد هر جامعه برخاسته از فرهنگ است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اقتصاد هر جامعه برخاسته از فرهنگ است و هر آنچه که در فرهنگ قارونی است به حرص و طمع مربوط می شود.
حجت الاسلام والمسلمین عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار رییس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار داشت: انسان یک موجود فرهنگی است، فرهنگ اسلام فرهنگی مبتنی بر میانه‌روی در امور است.

وی با بیان اینکه اقتصاد برخاسته از فرهنگ است، گفت: فکر قارونی برخی افراد اقتصاد نیست بلکه افراط است، امور مالی در فرهنگ اسلام باید جنبه اقتصادی داشته باشد و هر آنچه در امور مادی سبب رشد می‌شود باید ایجاد کرد و هر آنچه که در امور مادی موجب نقص انسان می‌شود نیز باید پرهیز کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: اقتصاد هر جامعه برخاسته از فرهنگ است و هر آنچه که در فرهنگ قارونی است به حرص و طمع مربوط می شود، در برخی از افراد آثار مالی و طمع در آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: بسیاری از افراد به علت فرهنگ انحرافی و افراطی و حرص و طمع تمام انسان ها را می کشند تا ثروتمند شوند، در این فرهنگ کمال و انسان مطرح نیست بلکه تمام معایب در آن وجود دارد.

وی ادامه داد: اقتصاد اسلامی میانه‌روی در امور است یعنی هر آنچه که برای انسان مفید است باید وجود داشته باشد و هر آنچه مضر است باید حذف شود، انسان در جهت فرهنگی و تغذیه فکری باید از علوم دیگران استفاده کند، تغذیه تنها نان خوردن نیست بلکه این تغذیه فکری نیز برای انسان بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کتاب باید مفید باشد تا به تغذیه فکری کمک کند، خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های کتاب خوب این است که نویسنده آن در رشته‌ای که قلم زده است تبحر کافی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر ابن حسام، اظهار کرد: ابن حسام در نوع خود انسانی بی نظیر بوده، اشارات وی به بسیاری از مسائل فنی و علمی حاکی از این است که شاعری دانشمند بوده است، عمده اشعار وی مربوط به مسائل فرهنگی و مدح اهل بیت(ع) بوده است./202/880/ب1

ارسال نظرات