۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۷۵۲۴۳
معاون تهذیب حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

بصیرت و اخلاق مهمترین نیاز امروز طلاب

معاون تهذیب حوزه علمیه قم با بیان اینکه اولویت نخست امروز جریان فتنه در کشور حجره های طلبگی است، گفت: فتنه گران برای انحراف طلاب برنامه ریزی کرده اند و این یک خطر جدی است.
حجت الاسلام محمد همتیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام محمد همتیان، معاون تهذیب حوزه علمیه قم عصر امروز در اختتامیه دوره آموزشی طلاب جدیدالورود حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طلاب باید انگیزه را در وجود خود زنده نگه دارند و این از ضرورت ها است، افزود: به یقین طلبه ای موفق خواهد شد که انگیزه درس خواندن، مهذب و نورانی شدن و ارتباط با اهل بیت(ع) برقرار کردن در وجودش زنده باشد و اگر این شد به مقصد نهایی خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه طلبگی در زمان کنونی با گذشته بسیار متفاوت شده است، تصریح کرد: در زمان گذشته فتنه ها کمتر بود و این همه موانع و انحراف بر سر راه جامعه قرار نداشت؛ همین امر سبب شده است طلبگی در شرایط کنونی بسیار حساس باشد.

حجت الاسلام همتیان با بیان اینکه رشد همه جانبه شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی بسیار خطرناک است، گفت: امیرمؤمنان حضرت علی(ع) در نهج البلاغه در مورد فتنه می فرمایند: فتنه ها وقتی می آیند، شناخته نمی شوند، کارشان را که انجام دادند و رفتند مشخص می شوند.

وی با بیان اینکه یکی از تعبیرات جالب حضرت علی(ع) در نهج البلاغه در مورد فتنه این است که همانند گردباد می ماند، ابراز کرد: از خواص گردباد این است که همه چیز را با هم در فضا پراکنده می کند و سبب تاریکی می شود به گونه ای که تشخیص ها دچار مشکل می شود.

این استاد حوزه علمیه قم شرایط امروز کشور را شرایط فتنه بیان و تصریح کرد: اگر دقت کنیم می بینیم که شرایط تشخیص حق و باطل سخت شده است و این همان فتنه است که باید مراقب باشیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه فتنه مختص افراد خاص نیست، افزود: فکر نکنید که چون طلبه هستید فتنه سراغتان نمی آید، هیچ خانه و هیچ فردی از نفوذ فتنه در امان نیست.

این مقام مسؤول با بیان اینکه اولویت نخست امروز جریان فتنه در کشور حجره های طلبگی است، ابراز کرد: فتنه گران برای انحراف طلاب برنامه ریزی کرده اند و این یک خطر جدی است.

وی هوشیاری و دقت فراگیر را لازمه مقابله با فتنه های دشمنان دانست و گفت: طلاب نباید از خود غافل شوند، زندگی راه نرفته است، باید از فرصتهای آن درست استفاده کنیم و هیچگاه مغرور نشویم.

حجت الاسلام همتیان با تأکید بر اینکه نخستین قدم دوران طلبگی این است که طلاب نیازشان به مقولات طلبگی را باور کنند، اظهار کرد: طلاب باید باور کنند که نیاز به علم و معرفت دارند و بدون آنها هیچ هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر انسان ارتباط با خداوند متعال را فهمید و درک کرد، خود و همه چیزش را فدای بندگی خداوند خواهد کرد، افزود: انسان باید بداند که در حقیقت در محضر بندگی خداوند هیچ ندارد و هر چه هست از آن خداوند است.

این مقام مسؤول اخلاق را لازمه انسانیت دانست و گفت: طلاب باید بدانند که راز موفقیت آنها در همه زمینه ها وابسته به اخلاق نیکوست و هر چه بااخلاق تر باشیم، موفق تر خواهیم شد./9457/202/ب2

ارسال نظرات