۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۴۷۵۲۶۱
با سخنرانی آیت الله صدیقی؛

مراسم اختتامیه سومین دوره تربیت استاد مکالمه عربی برگزار شد

مراسم اختتامیه سومین دوره تربیت استاد مکالمه عربی با سخنرانی آیت الله صدیقی در مدرسه علمیه برادران امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.
آیت الله صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شامگاه شنبه مراسم اختتامیه سومین دوره تربیت استاد مکالمه عربی در مدرسه علمیه برادران امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

در این مراسم، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران رسالت طلاب را هدایت پیامبرانه مردم دانست.

وی تأکید کرد: ابزار هدایت، زبان است، به همین دلیل اگر طلبه می خواهد رسالت خود را انجام دهد باید به زبان مردم آشنا باشد تا بتواند پیام دین را به آن ها منتقل کند.

آیت الله صدیقی عنوان کرد: کسی که زبان نداند، نمی تواند اندیشه خود را منتقل کند، برای نفوذ در دل مخاطب باید زبان او را متوجه شد و با همان زبان صحبت کرد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این که امروزه جهان اسلام و انقلاب اسلامی مورد حمله شدید فرهنگی دشمنان است، بر مقابله با این تهاجم فرهنگی تأکید کرد.

آیت الله صدیقی با بیان این که انقلاب اسلامی با رهبری یک مرجع عالیقدر ایجاد و جمهوری اسلامی تأسیس شد، گفت: مسلماً پس از انقلاب رسالت و وظیفه طلاب سنگین‏تر از گذشته شده است.

وی تأکید کرد: همان گونه که ادبیات یاد می گیریم تا قرآن و حدیث را بفهمیم باید زبان را نیز یاد بگیریم. اگر بخواهیم مشکلات جهان را بشنویم و برای آن داور تجویز کنیم باید زبان بدانیم.

امام جمعه موقت تهران همچنین ترجمه را ناکافی دانست و یادآور شد: آیت الله مصباح یزدی می گفت در کنفرانس فلسفی در آمریکا شرکت و سخنرانی کردم که بسیار مورد توجه حاضران قرار گرفت، اگر می توانستم به زبان انگلیسی صحبت کنم به چه میزان اثرگذاری آن بیشتر می شد!

وی همچنین از مرکز زبان حوزه های علمیه و مرکز مدیریت حوزه علمیه تهران تقدیر کرد.

در بخش دیگری از مراسم حجج الاسلام باحور، معاون آموزش حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری، گلپایگانی معاون آموزش حوزه علمیه سمنان، فیضی و هادی الوندی نیز از حوزه علمیه امام خمینی(ره) تهران به عنوان برگزیده انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفتند.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر رشاد، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی سخنران دیگر مراسم بود./993/202/ب2

ارسال نظرات