۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۴۷۵۳۲۳
آیت الله رجبی خبر داد؛

برگزاری همایش حوزه انقلابی با سخنرانی آیت الله نوری همدانی/ حوزه انقلابی در بزنگاه ها حضور مؤثر خواهد داشت

قائم مقام موسسه امام خمینی(ره) از برگزاری همایش حوزه انقلابی و رسالت های آن در هفتم بهمن ماه و باسخنرانی حضرت آ‌یت الله نوری همدانی خبر داد.
آیت الله محمود رجبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمود رجبی پیش از ظهر امروز در  جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش حوزه انقلابی و رسالت های آن،  در سخنانی اظهار کرد: این همایش لبیکی به بیانات رهبر معظم انقلاب بوده است و سعی ما بر این است تا منویات رهبری را در راستای حوزه انقلابی تحقق بخشیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی بودن حوزه در دیدار با طلاب و فضلای حوزه، تصریح کرد:مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که اگر بخواهیم عظمت حوزه را درک کنیم بایستی عظمت انقلاب را درک کنیم و انقلابی ماندن نظام به انقلابی بودن حوزه بستگی دارد.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)  با بیان اینکه اگر بخواهیم حوزه انقلابی بماند بایستی از انجام کارهای شعاری بپرهیزیم، افزود: دشمن همواره در توطئه افکنی علیه جمهوری اسلامی است و حوزه باید وارد عرصه شناخت خطرات  و عوامل آسیب زا شود و این حرکت نیازمند یک کار کارشناسی و عالمانه است.

وی  با اشاره به ضرورت واکاوی دقیق بیانات رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: همایش حوزه انقلابی و رسالت های آن دو هدف مهم را دنبال می کند که نخستین هدف این است که بتواند در مقام سیاسی و فرهنگی راهکاری برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب  ارائه کند.

آیت‌الله رجبی  با اشاره به حضور طلاب از سراسر کشور در این همایش، تصریح کرد: دومین هدف این همایش این است که طلاب و روحانیون فعال در بحث انقلابی ماندن حوزه ساماندهی شوند و این همایش نقطه آغازین این حرکت عظیم خواهد بود.

وی ادامه داد: در این همایش سعی شده است تا  با برگزاری کمیسیون های تخصصی  از تمام ظرفیت های طلاب حاضر در این همایش و اساتید  حوزه بهره های لازم را ببریم و در این راستا چهار کمیسیون تخصصی تدارک دیده شده است.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)   با بیان اینکه نخستین کمیسیون با موضوع مفهوم حوزه انقلابی در اندیشه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب است، اظهار کرد: کمیسیون دوم به مبانی حوزه انقلابی خواهد پرداخت و کمیسیون سوم به آسیب شناسی حوزه انقلابی  خواهد پرداخت.

وی  با بیان اینکه کمیسیون چهارم به راهکار های انقلابی ماندن حوزه می پردازد، بیان کرد:  ما باید  تبیین کنیم که چه راه کارهایی وجود دارد که حوزه را انقلابی نگه داریم و حضور بهنگام حوزه در تمام موضوعات بایستی تقویت شود.

 آیت‌الله رجبی  ادامه داد: ما در فتنه 88 شاهد بودیم که اگر مردم حضور بهنگام نداشتند مشخص نبود که چه وضعیتی در کشور حاکم می شد و ما برای انقلابی ماندن حوزه به سه رکن یاد امام و حفظ خطوط اساسی تفکر امام و  ارزش های انقلاب اسلامی  نیاز داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش حوزه انقلابی و رسالت های آن در روز هفتم بهمن ماه در مصلی قدس، تصریح کرد: این همایش در دو نوبت صبح و عصر برگزار خواهد شد که حضرت آیت الله نوری همدانی، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله اراکی، آیت الله اعرافی و آیت الله کعبی به سخنرانی خواهند پرداخت./858/پ202/ج1

ارسال نظرات