۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۴۷۵۳۲۷
مدیر حوزه علمیه آخوند:

ریشه بسیاری از مشکلات افراد به دوران کودکی برمی گردد

حجت الاسلام خزایی با اشاره به اهمیت توجه به مشکلات روانی در جامعه و برطرف کردن آنها، گفت: ریشه بسیاری از مشکلات افراد به دوران کودکی برمی گردد.
حجت الاسلام خزایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام محمدجواد خزایی، مدیر حوزه علمیه آخوند همدان در جلسه تربیت مشاور که صبح امروز در حوزه آخوند برگزار شد، اظهار داشت: پیامبر(ص) در روایتی فرمود همواره در گفت و گوها فهم طرف مقابل را امتحان کنید.

وی در ادامه با بیان این که آموزش در این زمینه لازم است، ابراز داشت: در بسیاری از موارد مقاومت های ذهنی وجود دارد، برطرف کردن آنها نیازمند کارگاه آموزشی هستیم و برای ازدواج باید مشاوره پیش از ازدواج صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه آخوند ابراز داشت: کسی که خود را کوچک می بیند باید خود را متعادل کند و پیش شرط ازدواج، سلامت روان است و بسیاری از طلاق های امروز ناشی از مشکلات روانی در میان افراد است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مشکلات روانی در جامعه و برطرف کردن آنها، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات روانی در میان جامعه مسری است و افسرده دل انجمنی را افسرده می کند.

حجت الاسلام خزایی ابراز داشت: طبق نظریه روان تحلیل گری تمام مشکلات در حقارت نفس است و بسیاری از افراد در جمع، حواس خود را به اظهار نظر درباره خود می گذرانند و به این افراد بُن من فرامن می گویند که ریشه آن در میان امیال سرکوب شده است.

وی افزود: نظریه دیگر این است که انسان ها باید آزاد و به شخصیت آنها بها داده شود و به آنها پیروان مکتب انسان گرا می گویند که بحث خودشکوفایی را مطرح می کنند و در علت شناسی مکتب رفتارگراها مانند واتسون می گویند که تمام مسائل به یادگیری برمی گردد.

استاد حوزه علمیه همدان تصریح کرد: واتسون می گوید که ذهن انسان یک جعبه سیاه است و از درون آن بی خبریم ولی مانند غذایی است که هر چه به او بدهی خروجی او همان خواهد بود./979/203/ب2

ارسال نظرات