۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۷۵۳۳۷
معاون تهذیب حوزه علمیه ملایر:

سبک زندگی در فعال شدن زمینه های روانی افراد تأثیرگذار است

حجت الاسلام آستانه با بیان این که سبک زندگی در فعال شدن زمینه های روانی افراد تأثیرگذار است، گفت: سبک زندگی تأثیر مستقیم در زندگی و روحیه افراد دارد.
حجت الاسلام جلال آستانه، معاون تهذیب حوزه علمیه ملایر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام جلال آستانه، معاون تهذیب حوزه علمیه ملایر صبح امروز در نشست دوره تربیت مشاور در حوزه علمیه آخوند، اظهار داشت: سبک زندگی تأثیر مستقیم در زندگی و روحیه افراد دارد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مدیریت عواطف، ابراز داشت: خیلی از افراد هیجانات خود را به خوبی توصیف نمی دهند و افراد باید مدیریت عواطف شده و از طریق هوش هیجانی بررسی و درمان شوند.

استاد حوزه علمیه ملایر تصریح کرد: بسیاری افراد از جامعه فراری می شوند و سعی می شود در این موارد افراد را نسبت به خانواده سازگار کنیم، البته افراد روان پریش را باید با شوک درمانی، نسبت به افکار خود دور کرد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت عاطفی و تغییر در سبک زندگی یکی از راه های درمان افراد اسکیزوفرنی است و در زمینه فرهنگ برخورد با افرادی که مشکل روانی دارند؛ باید بازبینی کنیم.

حجت الاسلام آستانه ابراز داشت: باید دانست که ژن های خوب و بد وجود دارد و بستگی دارد کدامیک از ژن های افراد فعال شود و محیط، تربیت و سبک زندگی می تواند در فعال شدن زمینه های روانی تأثیرگذار باشد.

وی افزود: سبک های تربیتی سخت گیرانه در مشکلات روانی بسیار مؤثر است و در افرادی که اختلالات اسکیزوفرنی دارند دوره مانیک یا همان شیدایی وجود ندارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه ملایر یادآور شد: در فاز شیدایی انرژی بسیار بالا می رود و افراد در همه هیجانات زیاده روی می کنند و در فاز دیگر انرژی پایین می آید و علت آن سبک زندگی مرضی و فشارهای روحی و روانی است.

وی در پایان با بیان این که درمان باید با تدریج و حوصله صورت گیرد، گفت: برخی از داروهای روانشناختی افراد را به ثبات روحی می رساند و درمان شیمیایی باید با درمان روحی توأم باشد./979/202/ب2

ارسال نظرات