۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۴۷۵۴۶۵
همزمان با سراسر کشور؛

آزمون طرح تربیت حافظان قرآم کریم در آذربایجان غربی برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور 28 بهمن ماه در شهرستان های استان برگزار می شود.
حجت الاسلام برادری

حجت الاسلام عیسی برادری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: براساس ابلاغیه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور آزمون های شفاهی طرح تربیت حافظان قرآم کریم از شانزدهم تا بیست و هفتم و آزمون کتبی این طرح بیست و هشتم بهمن ماه همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به پنجمین سال اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در آذربایجان غربی گفت: طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سال 91 در راستای تحقق مطالبات رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ و قاری قرآن اجرا می شود.

حجت الاسلام برادری افزود: استان آذربایجان غربی نیز همگام با سراسر کشور از سال ۹۱ تاکنون ۶۹۰۰۰ نفر را در قالب این طرح تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود: در این مدت با راه اندازی ۹ مرکز تخصصی آموزشی ویژه طرح تربیت حافظان قرآن کریم درسطح استان، تعداد 10 هزار نفر موفق به حفظ یک جزء تا سی جزء کلام الله مجید شده اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی استان در ادامه خاطر نشان ساخت: امسال همچنین شاهد راه اندازی نخستین مرکز تخصصی حفظ مجازی قرآن در استان بودیم که از زمان راه اندازی این مرکز حدود ۱۵۰ حافظ محفوظات خود را از این مسیر پیگیر هستند.

حجت الاسلام برادری با اشاره به تربیت 250 مربی قرآن در پنج سال گذشته، گفت: استان آذربایجان غربی بر اساس ارزیابی های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، از نظر کمیت و کیفیت برگزاری کلاس های طرح تربیت حافظان جزو ده استان برتر کشور شناخته شده است.

وی در ادامه به ثبت 26 وقف جدید از ابتدای سال جاری در حوزه فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ارومیه خبر داد و گفت: این اداره با اجرای امینانه نیات واقفان و اطلاع رسانی به همشهریان خیر اندیش، گام های موثری ر ثبت وقف های جدید بردارد.

حجت الاسلام برادری خاطرنشان کرد: راه اندازی مراکز تخصصی قرآن کریم و فعالیت های چشمگیر قرآنی، رسیدگی به محرومان از محل نیات واقفان خیر اندیش، توجه به ساخت و ساز مساجد و کیفیت بخشی به برنامه های فرهنگی، مذهبی امامزادگان و بقاع متبرکه، این اداره را در معرض داوری مثبت افکار عمومی قرار داده و با اعتماد سازی مناسب مردم را به ایجاد وقف های جدید ترغیب کرده است./302/936/ب1

ارسال نظرات