۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۷۵۴۶۷

نشست دومین جشنواره بین المللی حقوق بشر امریکایی برگزار شد

آئین آغاز دومین جشنواره بین‌المللی «حقوق بشر آمریکایی» عصر امروز در محل موزه لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد.
حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل آجرلو درباره علت برپایی جشنواره بین‌المللی «حقوق بشر آمریکایی» گفت: در تیرماه سال 1394 مقام معظم رهبری موضوع حقوق بشر آمریکایی را مطرح کردند و گفتند خوب است 7 تا 12 تیرماه به نام حقوق بشر آمریکایی مطرح شود. بنابر این تصمیم بر این شد که در سالگرد این موضوع فعالیتهای هنری در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: دومین دوره این جشنواره با تغییراتی روبرو بوده است این جشنواره را امروز با رونمایی از پوستر افتتاح خواهیم کرد و اختتامیه نیز در 12 تیرماه سال 96 خواهد بود. دو تغییر در این جشنواره داریم یک افزوده شدن بخش بین‌الملل که علت اضافه شدن این بخش جهانی بودن نقض حقوق بشر توسط آمریکاست. دومین تغییر اضافه شدن بخش پژوهشی است.

دبیر جشنواره تصریح کرد: بخش‌های موشن‌گرافیک، ایپوگرافی، پوستر، کاریکاتور و نمایش رادیویی در بخش داخلی و پوستر و کاریکاتور در بخش بین‌الملل همچنین از دیگر بخشهای این جشنواره است. 

وی افزود: در بخش علمی و پژوهشی به 3 گرایش تالیف کتاب و ترجمه، رساله‌های علمی و گزارشهای مستند خواهیم پرداخت.

در ادامه این مراسم از جمال شورجه به دلیل اقدامات ضدآمریکایی‌اش تقدیر شد و همچنین از پوستر دور دوم این جشنواره رونمایی شد.

همچنین فراخوان این جشنواره همزمان با نشست خبری در سایت دبیرخانه مجازی جشنواره به نشانی us-humanwrite.com منتشر شده است./872/102/ب3

ارسال نظرات