۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۴۷۵۵۲۸
آیت الله دری نجف آبادی:

هوشیاری، اتحاد و انسجام ملت ایران اسلامی دشمن را زمین گیر می کند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه هوشیاری، اتحاد و انسجام ملت ایران اسلامی دشمن را زمین گیر می کند، گفت: باید مراقب باشیم بهانه دست بدخواهان ندهیم و آمادگی در مقابل هر گونه تهدید را داشته باشیم.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شامگاه یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی در اراک، با بیان اینکه هوشیاری، اتحاد و انسجام ملت ایران اسلامی دشمن را زمین گیر می کند، گفت: باید مراقب باشیم بهانه دست بدخواهان ندهیم و آمادگی در مقابل هر گونه تهدید را داشته باشیم.

بصیرت دینی و ولایت پذیری توطئه های دشمن را خنثی می کند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه امروز دشمنان و بدخواهان با نقشه ها و توطئه های شوم خود در تلاش هستند تا به نظام و انقلاب اسلامی خدشه وارد کنند، گفت: امروز باید با برنامه ریزی و در سایه بصیرت دینی و ولایت پذیری توطئه های دشمن را خنثی و نقش بر آب کرد و باید با آگاهی از دستاوردهای نظام اسلامی و برجام حراست کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی در رابطه با خطرات فضای مجازی در جامعه، گفت: یکی از مشکلات در حوزه فضای مجازی وجود دارد این است که سرورهای شبکه‌های اجتماعی در خارج از کشور است و مشکل دیگر درباره تخصصی بودن این حوزه است که در این راستا باید محتوای تولید شده در این فضاها کارشناسی شده باشد.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه اگر نسبت به شبکه‌های مجازی هوشیار نباشیم دشمنان اهداف شوم خود را پیاده خواهند کرد، اظهار داشت: اگر فضاهای مجازی با آگاهی و شناخت کامل همراه نباشد می تواند به عنوان فضایی خطرساز برای فرهنگ جامعه محسوب شود.

تشکیل قرارگاه فرهنگی و شورای فضای مجازی استان مرکزی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه پلیس فتا و همه دستگاه‌ها از جمله اطلاعات، سپاه پاسداران، ناجا و دستگاه قضایی باید در موضوع فضای مجازی در کشور پیشرو باشند، خاطرنشان کرد: امروز دشمنان کانون خانواده‌های ما را نشانه گرفته‌اند و باید مراقب باشیم خانواده ها از دست نروند.

آیت الله دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه در اسرع وقت تشکیل قرارگاه فرهنگی و شورای فضای مجازی استان مرکزی باید با جدیت پیگیری شود، گفت: تمامی دستگاه های استان مرکزی باید بر تشکیل این قرارگاه اقدامات عملیاتی داشته باشند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه اصول مسائل فرهنگی کشور بر ارزش‌هایی همچون اصل ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی، قرآن، شهدا، دین، هویت ایرانی اسلامی ما و فرهنگ ناب محمدی استوار است، افزود: همه دستگاه‌ها اعم از حوزه علمیه، اوقاف و تبلیغات اسلامی در امر آموزش‌های فضای مجازی باید با جدیت ورود پیدا کنند و در این راستا برنامه ریزی داشته باشند.

ضرورت آگاه ساختن جوانان با دستاورهای انقلاب اسلامی

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه با اشاره به دهه مبارک فجر، اظهار داشت: ایام الله دهه فجر فرصتی مهم و مغتنمی برای ترویج، بیان و شرح دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی آگاه ساختن جوانان این مرز و بوم را با دستاورهای انقلاب اسلامی ضرورتی مهم دانست و ابراز داشت: مسؤولان، رسانه ها و اقشار مختلف مردم تکلیف دارند با بهترین نحو، نسل جوان جامعه را از رویداد مهم انقلاب اسلامی، تفکر امام راحل و ارزش های ناب نهضت خمینی آگاه سازند.

آیت الله دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه برنامه های دهه مبارک فجر باید با کمترین هزینه و با بیشترین کیفیت برگزار شود، اظهار داشت: کیفیت بخشی به برنامه های ایام الله دهه فجر مقوله مهمی است و محوریت این برنامه ها باید با مردم و برای مردم باشد و به بهترین شکل بتواند جوانان را جذب کند.

به گزارش رسا، 35 درصد از جرایم فضای مجازی استان مرکزی را هتک حیثیت و نشر اکاذیب شامل می شود که این میزان سه برابر میزان کشور است و بستر 56 درصد از جرایم در شبکه های اجتماعی است و 40 درصد از جرایمی که در فضای مجازی استان مرکزی رخ می دهد کشف و شناسایی می شوند./842/202/ب2

ارسال نظرات