۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۷۵۶۱۲
کارشناس آموزش تبلیغات اسلامی هرمزگان:

گفتمان های دینی نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

کارشناس آموزش تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: گفتمان های دینی که در سطح جامعه به ویژه دانشگاه ها و مدارس درحال برگزاری است با استقبال خوب مخاطبان همراه بوده و نقش اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته است.
گفتمان دینی

محمود رجبی کارشناس آموزش تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، گفت: تلاش در جهت رفع آسیب های اجتماعی و اخلاقی در خصوص جوانان و نوجوانان از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که با رفع مشکلات اخلاقی و آسیب های اجتماعی در دختران امروزه می توانیم نسل های آینده رانیز تا حد زیادی از این آسیب ها دور کنیم.

وی با اشاره به این که آسیب ها مانع رشد و حرکت انسان به سمت کمال است افزود: باید آسیب ها را شناسایی و برطرف کرد تا زمینه رشد و سعادت و کمال فراهم شود.

کارشناس آموزش تبلیغات اسلامی هرمزگان در ادامه تقلید از الگوهای غربی و تحت تأثیر قرار گرفتن جوانان از ضد ارزش ها را به عنوان مصادیق آسیب های اجتماعی عنوان و تصریح کرد: می توان با تأسی گرفتن از احکام الهی و رعایت کردن موازین شرعی برتمام این آسیب ها غلبه کرد.

رجبی بیان کرد: هر جامعه ای با شرایط خود با انواعی از انحرافات و مشکلات روبروست که تأثیرات مخربی روی فرایند ترقی آن جامعه دارد و شناخت آسیب ها می تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی هموار سازد.

وی اظهار کرد: برگزاری گفتمان های دینی به عنوان یکی از طرح هایی است که از سوی سازمان تبلیغات اسلامی در حال اجراست.

رجبی افزود: این طرح که در سطح جامعه به ویژه دانشگاه ها و مدارس درحال برگزاری است با استقبال خوب مخاطبان همراه بوده و نقش اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته است.

کارشناس آموزش تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: یکی از شیوه های برگزاری گفتمان های دینی، پرسش و پاسخ است که سعی شده به تمامی سؤالات و شبهات ایجاد شده در اذهان مخاطبان در زمینه های مختلف پاسخ داده شود.

وی ابراز داشت: استفاده از ظرفیت اساتید مجرب و متخصص داخلی و خارج از استان از دیگر ویژگی های این طرح است تا اساتید بتوانند به موضوعات جدید و مورد نیاز مخاطبان بپردازند.

رجبی با اشاره به موضوعات گفتمان های دینی، عفاف و حجاب، تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی، ولایت فقیه، آسیب های اجتماعی، جنگ نرم  و نفوذ فرهنگی، آسیب های فضای مجازی و سایر مواورد موردنیاز گروه های هدف برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

کارشناس آموزش تبلیغات اسلامی هرمزگان، کاهش آسیب های اجتماعی و افزایش سطح آگاهی های مخاطبان و همچنین پاسخ به سؤالات و شبهات مخاطبان با توجه به مقتضیات زمان را از اهم اهداف برگزاری گفتمان های دینی در هرمزگان برشمرد.

وی با اشاره به تاثیر گفتمان های دینی در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: این گفتمان ها به خوبی توانسته در فضای فرهنگی جامعه به ویژه دانشگاه ها و مدارس نقش خود را ایفا کند.

رجبی با بیان اینکه ۵۰ درصد گفتمان‌ های دینی در مدارس هرمزگان برگزار شده است تصریح‌ کرد: همچنین ۵۰ جلسه گفتمان دینی نیز در سطح دانشگاه ‌های استان برگزار شده و ۳۰ گفتمان دینی نیز تا پاپان سال جاری در این مراکز برگزار می ‌شود./302/851/ب1

ارسال نظرات