۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۷۵۶۲۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

شبکه های مجازی به معضلی مهم برای جامعه امروز تبدیل شده است

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز ماهواره به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای جنگ فرهنگی و اعتقادی دشمنان در منازل خانواده های ایرانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه بخش مهمی از خانواده های ایرانی از توطئه های خطرناک دشمنان از تولید چنین برنامه های مضر و مخربی آگاه نیستند.
حجت الاسلام گنجی - محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام رضا عباس زاده گنجی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) محمودآباد امروز در همایش گفتمان مطهر که با محوریت آثار تربیتی نماز بر فرزندان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، گفت: خانه و خانواده امروز برای ما و جهان بشری یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین رکن است که می‌توان یک جامعه آرمانی را شکل داد.

وی با بیان این که جامعه آرمانی شکل نمی‌گیرد مگر خانواده‌ها معتقد به هر دینی و آیینی باشند و در مسیر دین خود به تعالی برسند، افزود: خانواده بستر رشد و تعالی یک انسان را فراهم خواهد کرد به همین دلیل نباید این جایگاه مهم سبک شمرده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خانواده ها مهم ترین نقش اساسی در ایجاد جامعه آرمانی دارند، اظهار داشت: در خانواده دو رکن اصلی یعنی پدر و مادر وجود دارد و اگر نیازسنجی کنیم، نقش مادر در خانواده مهم‌تر و حساس‌تری نسبت به پدر دارد، چرا که مادر همواره در بیشتر اوقات خود را در منزل سپری می کند و شناخت بیشتری از اعضاء خانواده دارد.

حجت الاسلام گنجی در ادامه سخنان خود با بیان این که نقش تربیتی مادر بسیار بیشتر از پدر خانواده است، تصریح کرد: نباید نقش تعیین کننده مادر در تربیت فرزندانی صالح و دیندار مورد بی توجهی قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد با بیان این که نقشه دشمن در جهت ضربه زدن به کشور و دین از راه خانواده به ویژه مادر بود، تصریح کرد: مادر به عنوان رکن اصلی خانواده اگر در مسیر تربیت خود و پرورش انسان به درستی قرار گیرد، به یقین فرزند اسلامی تربیت می‌شود و این مهم‌ترین دلیل هجمه دشمن برای کمرنگ کردن جایگاه مادر در خانواده اسلامی است.

حجت الاسلام گنجی با اشاره به این که اگر مادر خانواده برای خواندن نماز در اول وقت اهمیت قائل شود بر سایر اعضای خانواده تأثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: اعتقاد و اهمیت مادران جوامع اسلامی می‌تواند در تربیت مناسب فرزندان نقش‌آفرین باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان همواره به دنبال تعضیف و سست کردن بنیان های خانواده ها هستند، بیان داشت: در این مسیر دشمنان با همه توان خود تلاش می کنند تا خانواده در ایران اسلامی را از مسیر صحیح خود منحرف کنند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد با اشاره به این که دشمنان می دانند خانواده نقش بسیار مهمی در ایران اسلامی دارد، افزود: به همین دلیل همه تلاش و سرمایه گذاری دشمن در راستای تضعیف بنیان های خانواده به کار گرفته شده است.

حجت الاسلام گنجی به گسترش روز افزون شبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی به منظور از بین بردن هویت دینی خانواده ها و به ویژه نسل جوان کشورمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شبکه های مضر ماهواره ای به ابزاری هدفمند از سوی دشمنان برای متزلزل کردن بنیان های دینی و اعتقادی در جامعه ایرانی تبدیل شده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت هوشیاری و آگاهی بخشی به جامعه نسبت به خطرات و مضرات شدید شبکه های ماهواره ای در جامعه اشاره کرد و افزود: متولیان دینی و فرهنگی باید خسارت های جبران ناپذیری که شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی دارند را برای عموم مردم به ویژه خانواده ها  تبیین کنند.

مدیر حوزه علمیه محمودآباد با اشاره به این که امروز جامعه ما با گسترش روزافزون و بی اندازه شبکه های مجازی رو به رو است، تصریح کرد: این شبکه های مجازی که همچون قارچ در حال گسترش هستند امروز به یک معضل مهم در جامعه تبدیل شده اند.

حجت الاسلام گنجی با بیان این که ماهواره ها و شبکه های مجازی عامل گسترش بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در جامعه است، خاطرنشان کرد: امروز فیلم هایی که از شبکه های ماهواره ای پخش می شود به یکی از عوامل مهم رشد طلاق در جامعه تبدیل شده اند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که خانواده ها باید از تماشای چنین برنامه های مخرب و مضری پرهیز کنند، گفت: متأسفانه فیلم ها و برنامه های شبکه های ماهواره ای زمینه گسست فرهنگی و دینی در جامعه امروز به ویژه خانواده های ایرانی را فراهم کرده است.

وی با بیان این که امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ اسلامی و ایرانی است، تصریح کرد: باید تلاش شود تا با ترویج آگاهانه و اثرگذار مبانی دینی و اعتقادی در میان عموم مردم به ویژه نسل جوان، از اثرگذاری شبکه های منحرف ماهواره ای در میان خانواده ها و نسل جوان بکاهیم.

حجت الاسلام گنجی با اشاره به این که امروز ماهواره به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای جنگ فرهنگی و اعتقادی دشمنان در منازل خانواده های ایرانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه بخش مهمی از خانواده های ایرانی از توطئه های خطرناک دشمنان از تولید چنین برنامه های مضر و مخربی آگاه نیستند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد  با اشاره به این که اسلام ناب همواره بر تقویت خانواده و تربیت صحیح فرزندان تأکید دارد، تصریح کرد: اما غرب در نقطعه مقابل فرهنگ اسلامی عامل تزلزل خانواده ها است./1317/202/ب2

ارسال نظرات