۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۴۷۵۶۶۸
در شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی؛

ثبت حماسه دوم بهمن 57 در تقویم ملی به تصویب رسید

براساس پیگیری های خبرگزاری رسا آذربایجان غربی، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان موضوع ثبت حماسه دوم بهمن 57 ارومیه در تقویم ملی به تصویب رسید.
حماسه دوم بهمن 57 ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، براساس پیگیری های خبرگزاری رسا آذربایجان غربی، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که به ریاست نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد، موضوع ثبت حماسه دوم بهمن 57 ارومیه در تقویم ملی بررسی و به تصویب رسید.

در این جلسه مقرر شد، مدارک و مستندات حماسه به توپ بسته شدن مسجد اعظم ارومیه برای ثبت در تقویم ملی، به شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شود.

خبرگزاری رسا همزمان با سی و نهمین سالروز حماسه دوم بهمن 57 ارومیه، در گزارشی تاریخی تحلیلی با تبیین نقش و اهمیت حماسه مسلحانه مردم ارومیه در تاریخ انقلاب اسلامی، بر لزوم تلاش مسؤولان استان برای بازشناسی و ثبت این رویداد تاریخی در تقویم ملی بعد از 38 سال غفلت و فراموشی، تأکید کرده بود.

دوم بهمن 57، مردم انقلابی شهر ارومیه به رهبری حجت الاسلام والمسلمین حسنی امام جمعه سابق ارومیه به صورت مسلحانه به مبارزه با مزدوران و نیروهای رژیم طاغوت پرداختند که با اوج گیری درگیری ها، نیروهای ارتش رژیم طاغوت، مسجد اعظم ارومیه را به عنوان پایگاه مقاومت نیروهای انقلابی، به توپ بستند.

حماسه دوم بهمن 57 ارومیه، نخستین مبارزه مسلحانه نیروهای مردمی علیه رژیم شاه در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است./936/203/ب2

ارسال نظرات