۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۷۵۶۷۲
مسؤول دفتر نمایندگی بعثه رهبری در لرستان مطرح کرد؛

کمبود روحانی و مداح در کاروانهای عتبات عالیات لرستان

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات لرستان از کمبود روحانی و مداح در کاروانهای عتبات عالیات استان لرستان خبر داد و گفت: با برگزاری آزمون بین روحانیان استان می توان از ظرفیت آنان در این زمینه استفاده کرد.
عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مهدی روشن عصر امروز در گردهمایی روحانیان و مداحان عتبات عالیات لرستان که به میزبانی دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در لرستان برگزار شد، گفت: زائران عتبات عالیات افراد مستضعفی هستند و نیاز به ارشاد، تبلیغ و هدایت بین این زائران احساس می شود.

وی با بیان اینکه نیاز به تبلیغ بین زائران عتبات عالیات احساس می شود، افزود: باید از ظرفیت روحانیان و مداحان استان لرستان در این زمینه به خوبی استفاده شود.

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات لرستان با بیان اینکه در سال 94 تعداد روحانیان لرستان شش نفر و مداحان سه نفر بوده است، بیان داشت: در دی ماه 94 این تعداد به 18 نفر روحانی و هفت نفر مداح رسید.

وی افزود: در آذرماه سال 95 نیز 32 نفر روحانی و 9 نفر مداح عتبات عالیات بوده است، خاطرنشان کرد: این آمار در دی ماه گذشته به 41 نفر روحانی و 17 مداح رسیده است.

حجت الاسلام روشن با اشاره به اعزام روحانیان غیربومی به استان لرستان در کاروانهای عتبات عالیات، بیان داشت: با توجه به زبان بومی مردم لرستان حضور روحانیان غیربومی از استانهای دیگر نیاز به مترجم داشته و مشکل ایجاد می کند.

وی با یادآوری به اینکه در راستای کمبود مشکل روحانیان برای کاروان های عتبات عالیات در استان لرستان از قم درخواست اعزام روحانی داشتیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه لیست 250 روحانی از استان همدان، کردستان و کرمانشاه برای ما فرستاده شد و توانستیم از ظرفیت آنان استفاده کنیم.

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات لرستان در ادامه با اشاره به کمبود روحانی و مداحان عتبات عالیات در استان لرستان، بیان داشت: برخی روحانیان که در آزمون شرکت نکردند، انتظار می رود فرصتی فراهم شود تا امکان برگزاری مجدد آزمون فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است با برگزاری این آزمون مجدد فرصتی فراهم شود تا بتوان از ظرفیت مبلغان استان لرستان در عتبات عالیات بهره مند شویم./9451/202/ب2

ارسال نظرات