۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۴۷۵۶۸۰

پیشکسوتان و خادمان نشر کتاب تجلیل شدند

بیست و چهارمین دوره تجلیل از پیشکسوتان و خادمان نشر کتاب در سالن همایش های پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد.
کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بیست و چهارمین دوره تجلیل از پیشکسوتان و خادمان نشر کتاب شامگاه امشب در سالن همایش های پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد.

در این همایش مجید غلامی‌ جلیسه مدیر عامل مؤسسه خانه کتاب، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، حجت الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد عضو هیأت امنای مؤسسه خانه کتاب، حجت الاسلام محمدرضا زائری مدیر مجموعه فرهنگی سرچشمه، محمود آموزگار رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، غلامرضا امیرخانی معاون کتابخانه ملی ایران و جمعی از اهالی فرهنگ حضور داشتند.

رونمایی از کتاب «تاریخ شفاهی نشر» از دیگر برنامه های این مراسم بود که نصرالله حدادی از ناشران کتاب از تهیه نسخه های دیگر این کتاب خبر داد.

وی گفت: در این کتاب سعی شد مطالب افرادی که پیش از 22 بهمن 57 دارای انتشارات بودند آورده شود و در جلد دوم از پسران نشر که راه پدرشان را در زمینه نشر دنبال کرده اند بهره خواهیم برد.

حدادی با تأکید بر این که امروز نشر کشور بدترین وضعیتی که می توان برای آن متصور شد را طی می کند، خاطرنشان کرد: تیراژ کتاب ها به 20 تا 200 نسخه رسیده که برای فروش آن ها نیز عزا می گیریم.

وی ادامه داد: باید از ناشران و کتاب فروشان تقدیر کنیم و با تشکیل چنین نشست هایی برای عزیز شدن کتاب تلاش کنیم. چون اگر درب یک کتاب فروشی بسته شود باید درب یک زندان باز شود. همه در موضوع ترویج کتاب و کتابخوانبی مسؤول هستیم.

این ناشر کتاب تصریح کرد: جامعه ما از فقر فرهنگی در مسائل مختلف به شدت رنج می برد و تنها راه اصلاح تمام امور در کشور راه کتاب است.

گفتنی است؛ در این دوره منوچهر حسن زاده و سید حسن امامیان به عنوان ناشران برتر، اصغر سماک و مهدی چرخابی  به عنوان مدیران پخش برتر، اردشیر هنر بخش، مهدی مژده و بهنام محمدی به عنوان کتاب فروشان برتر و محسن کیانی، نصرالله حدادی و ابوالفضل عرب‌زاده به عنوان مروجان برتر کتاب معرفی شدند./202/993/ب1

ارسال نظرات