۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۴۷۵۷۰۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

ارسال یک هزار و 250 اثر به جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی، انتشار دانشنامه بین‌المللی تبریز و بررسی جایگاه کشور در میراث فرهنگی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و رئیس سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و 250 اثر به تارنمای این جشنواره ارسال شده است.

وی گفت: در بخش جنبی با عنوان «ارس؛ بستر ساز توسعه منطقه» 31 اثر از 19 شرکت کننده ارسال شده است. در بخش حرفه ای یک هزار و 123 اثر از 191 شرکت کننده ارسال شده که 302 اثر از 110 شرکت کننده در بخش سرمقاله، مقاله و یادداشت است.

محمدپور گفت: در عکس خبری (تک عکس و گزارش تصویری) 18 اثر از 10 شرکت کننده و در زمینه گرافیک و صفحه آرایی ویژه مطبوعات نیز 47 اثر از 18 نفر ارسال شده است. در زمینه تیتر 185 اثر از 77 نفر، خبر 54 اثر از 39 نفر، مصاحبه 182 اثر از 85 نفر، گزارش خبری و غیر خبری 260 اثر از 114 نفر، کاریکاتور 12 اثر از چهار نفر و طنز مکتوب 63اثر از 14 نفر ارسال شده است.

رییس سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی افزود: در بخش ویژه در ارتباط با شعار سال ( اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل) 54 اثر از 36 شرکت کننده، احیای دریاچه ارومیه 31 اثر از 21 نفر و در بخش روابط عمومی های رسانه محور 11 اثر از پنج نفر ارسال شده است.

دانشنامه بین‌المللی تبریز منتشر می‌شود
حمید صبری، صاحب دایرةالمعارف روابط عمومی ایران و عضو انجمن بین‌المللی ایران شناسی اظهار داشت: تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی شده است و زمان کمی به این رویداد بزرگ زمان باقی مانده و فرصت مناسبی است که گردشگران از سراسر جهان برای رویت اماکن تاریخی و جاذبه های طبیعی راهی این دیار شوند.

وی گفت: با تدوین دانشنامه بین‌المللی تبریز در هزار عنوان مدخل فاخر و جامع برای نمایاندن مکتوب و مصور، داشته‌ای تاریخی و طبیعی، شخصیتی، آداب و رسوم ، فرهنگ از تبریز آماده و توسط شهرداری کلانشهر تبریز در اختیار گردشگران جهانی که از تبریز دیدار خواهند کرد،  قرار خواهد گرفت.

وی افزود: خلاء دانشنامه نویسی جامع شهرها با وجود شکوفایی دانشنامه نویسی در انقلاب اسلامی ایران در فضای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به خوبی حس می‌شود و تبریز 2018 بهانه ای است که قدمی مثبت و موثر برای حفظ و احیای شاخصه‌های فرهنگی‌، اجتماعی، طبیعی، تاریخی و مردم شناسی شهر تبریز برداشته شود.

صبری دانشنامه بین‌المللی تبریز با 1000 عنوان مدخل در حوزه‌های فرهنگی‌، تاریخی، علمی‌، هنری‌، اجتماعی، سیاسی‌، طبیعی و شخصیت‌شناسی است که در چند زبان زنده دنیا تدوین و در اختیار علاقمندان قرار گرفته و برای تبریز 2018 آماده خواهد شد.

ایران جزو ۱۰ کشور برخوردار میراث تاریخی و فرهنگی است
مرتضی آبدار، مدیرکل مراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، در چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی متولی امر حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی و تاریخی است، اظهار داشت: مدیریت میراث فرهنگی اصل پذیرفته شده در جهان است و کشور ما به عنوان ۱۰ کشور از لحاظ برخورداری از میراث تاریخی و فرهنگی در دنیا به شمار می رود.

مدیرکل مراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: تبریز و آذربایجان شرقی با برخورداری از معماری به نام و دارا بودن مکتب هنری، می تواند پیشتاز پیوند دهنده بین معماری و شهرسازی باشد.

ادای احترام کودکان به آتش نشانان جان باخته در حادثه پلاسکو
اعضای کانون های دانش آموزی و غنچه های مدرسه منصوره سهند جمعیت هلال احمر شهرستان اسکو به اتفاق رئیس جمعیت هلال احمر این شهر با حضور در ایستگاه مرکزی آتش نشانی شهر جدید سهند با آتش نشانان و همکاران آن ها ابراز همدردی کرده و شهادت آتش نشانان را  تسلیت گفتند.

بنابر این گزارش، در این برنامه کودکان ضمن اجرای سرود و برنامه هایی متنوع  با اهدا شاخه های گل یاد و خاطره آتش نشانان شهید را گرامی داشتند. همچنین در این دیدار روشنی شهردار شهر جدید سهند و تعدادی از اعضای شورای شهر نیز به اتفاق اعضای هلال احمر از ابراز تسلیت جمعیت هلال احمر شهرستان  و اعضای آن تقدیر کرد./935/303/ب2

 

ارسال نظرات