۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۴۷۵۷۲۶
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران:

نگاه به مسائل دینی باید عالمانه باشد/ بخشی نگری به دین زمینه ساز انحراف و بدعت

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با اشاره به این که متأسفانه نگاه ها در جامعه ما به مباحث دینی جدی و عمیق نیست که باید این نگاه اصلاح شود، گفت: باید همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نگاهمان به دین و مباحث ارزشی از عمق بخشی خاصی برخوردار باشد.
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدرضا نصوری، مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران امروز در همایش منادیان ظهور در ساری با اشاره به این که امروز دین و ارزش های معنوی جامعه در معرض خطر توطئه های دشمنان قرار دارد، گفت: باید با همه توان از دین، آرمان ها و ارزش های اسلامی پشتیبانی کنیم.

وی با بیان این که اگر در دین به باور اصیل اعتقادی برسیم به حتم در مراقبت و حراست از آن بیشتر تلاش خواهیم کرد، افزود:  باید در جامعه خود برای اعتقاد و فرهنگ خود مصونیت‌سازی داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه نگاه ها در جامعه ما به مباحث دینی جدی و عمیق نیست که باید این نگاه اصلاح شود، تصریح کرد: باید همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند نگاهمان به دین و مباحث ارزشی باید از عمق بخشی خاصی برخوردار باشد.

مسؤول بنیاد مهدویت مازندران با بیان این که نگاه مان به دین و مباحث ارزشی نباید بخشی باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز دین روح حاکم بر همه شئونات زندگی امروز نیست.

حجت الاسلام نصوری با بیان این که نگاه بخشی به دین و ارزش های اسلامی زمینه انحراف و بدعت ها در جامعه را فراهم خواهد کرد، بیان داشت: وجود این نگاه در جامعه اسلامی موجب سوء استفاده دشمنان به ویژه استعمار در کشورهای اسلامی خواهد شد.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با تأکید بر این که ارزش های دینی باید در همه شئون زندگی فردی و اجتماعی ما نهادینه شود، تصریح کرد: به حتم توجه به این مباحث مهم در زندگی بستری را برای رشد و تعالی حقیقی فراهم خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز دشمنان به دنبال  تضعیف دین و زدودن هویت دینی در جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: باید با ترویج صحیح دین مانع تحقق توطئه ها و هجمه های دشمنان در جامعه اسلامی شد.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با اشاره به این این که امروز دشمن با هجم وسیعی از شبهات به جنگ با مبانی دینی جامعه اسلامی آمده است، تصریح کرد: نباید در برابر این هجمه ها نگاه منفعلانه داشته باشیم بلکه باید با جهاد علمی، پاسخگوی این شبهات دینی باشیم.

حجت الاسلام نصوری با بیان این که دین مبین اسلام مسیر یک زندگی سعادتمندانه را پیش روی ما قرار داده است، خاطرنشان کرد: اگر در مسیری که دین و مفاهیم قرآنی نشان داده اند گام برداریم به حتم به تعالی حقیقی خواهیم رسید.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با اشاره به این که امروز دشمنان تلاش می کنند آرمان های دینی و انقلابی جامعه اسلامی را کمرنگ کرده و از بین ببرند، تصریح کرد: کمرنگ شدن این اصول مهم، خطر تحقق پروژه نفوذ در جامعه دینی را بیشتر می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مفاهیم دینی و انقلابی بهترین راه مقابله با هجمه های دشمنان است، بیان داشت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نیروهایی با تفکر انقلابی است.

حجت الاسلام نصوری با بیان این که استعمار در طول تاریخ همواره به دنبال نفوذ و توطئه افکنی در کشورمان بود، خاطرنشان کرد: سابقه استعمار پیر در کشورمان همواره با توطئه، دشمنی و نفوذ همراه بوده است.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با اشاره به این که دولت‌سازی، ملت‌سازی و فرهنگ‌سازی، نخبه‌سازی و جذب جمعیت را از اقدامات استعمار در کشور‌های اسلامی عنوان کرد و یاد‌آور شد: استعمار با ابزارهایی، فردی را بر سر کار می‌آورد و آن فرد دیدگاه‌ها و تفکرات که او می‌خواهد را انجام می‌دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که استعمار همواره به دنبال نفوذ و تفرقه و افکنی در کشورمان بوده است، بیان داشت: در طول تاریخ کشورمان، استعمار پیر از هر روزنه ای برای دشمنی آشکار با ملت ایران استفاده کرده است.

حجت الاسلام نصوری تفرقه میان مردم و مسؤولان را یکی از تلاش های استعمار برای نفوذ در کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: استعمار از حزب و جناحی که می‌خواهد بر سر کار بیاید حمایت کرده تا امتیاز گرفته و ملتی را در اختیار بگیرد.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با بیان این که استعمار با  سرمایه گذاری گسترده تلاش می کند فرهنگ غرب را در جامعه اسلامی ترویج کند، بیان داشت: امروز بسیاری از گروه های تروریستی که در منطقه خاورمیانه به کشتار انسان های بی گناه مشغول هستند ساخته و پرداخته استکبار و استعمار هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که القاعده، داعش و دیگر گروه های تروریستی که ادعای اجرای احکام اسلامی را دارند با اقدامات ننگین و تروریستی خود آبروی اسلام را برده اند، خاطرنشان کرد: دشمنان با تشکیل و حمایت از چنین گروه های خطرناک و تروریستی تنها به دنبال ایجاد حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی هستند.

وی مذهب‌تراشی و فرقه‌سازی را از دیگر اقدامات استعمار برشمرد و گفت: در طول دوران غیبت کبری وقتی سکانداران علما قرار می‌گیرند استعمار در بین علما هم انشعاباتی ایجاد می‌کند تا قدرت را تضعیف کنند.

حجت الاسلام نصوری در ادامه سخنان خود با تأکید بر انجام کار علمی و عملی در مباحث دینی، خاطرنشان کرد: با انجام این دو کار می توانیم رضایت خداوند متعال و امام زمان(عج) را جلب کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که نباید نگاه عالمانه به دین را کنار بگذاریم، بیان داشت: اگر می خواهیم خداوند و امام از ما راضی باشند ضمن مطیع امر بودن، دفاع از او باید آماده شهادت در رکابش باشیم./950/202/ب2

ارسال نظرات