۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۴۷۵۷۴۸
استاد حوزه علمیه:

سبک معرفی دین در جامعه باید جامع باشد

حجت الاسلام فاطمی گفت: سبک معرفی ما از دین اسلام مشکلاتی در بر دارد و این در حالی است که امام رضا(ع) فرمود اگر مردم زیبایی های کلام ما را بشناسند از ما تبعیت می کنند.
تبلیغ در مدارس تبلیغ در مدارس تبلیغ در اماکن عمومی تبلیغ دین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علی فاطمی، استاد حوزه علمیه همدان شب گذشته در دومین روز از نشست تربیت مشاوره که در حوزه علمیه همدان برگزار شد با اشاره به جایگاه استرس در زندگی انسان، گفت: افکار پراکنده و متشتت در ذهن انسان سبب پیدایش استرس و اضطراب در انسان است.

وی افزود: وجود وسواس ها باید در قالب افکار، امیال یا تصاویر ذهنی تکراری و دائمی که فرد در برهه ای در طول ناراحتی، آن ها را ناخواسته و مزاحم می داند؛ باشد و در اکثر افراد اضطراب یا استرس شدید به وجود می آورند.

حجت الاسلام فاطمی در ادامه خاطرنشان کرد: استرس فشار روانی درونی است که نتیجه آن اضطراب در فرد است و در عرصه جسم تپش قلب و تنگی نفس در فرد دارد و حالت های روانی و جسمی را در بر می گیرد.

وی تصریح کرد: در اضطراب یا وسواس فرد تلاش می کند تا این افکار، امیال یا تصاویر ذهنی را نادیده بگیرد یا سرکوب کند یا به وسیله یک فکر یا یک عمل دیگر آن ها را خنثی کند.

حجت الاسلام فاطمی گفت: فرد وسواسی فکر می کند آنچه در ذهن او است با واقعیت ها ارتباط دارد تربیت نقش تعیین کننده ای در مشکلات روانی دارد که متأسفانه در فرهنگ جدید ما این امر مغفول مانده است.

وی یادآور شد: سبک معرفی ما از دین اسلام مشکلاتی در بر دارد و این در حالی است که امام رضا(ع) فرمود اگر مردم زیبایی های کلام ما را بشناسند از ما تبعیت می کنند.

حجت الاسلام فاطمی اظهار داشت: مهمترین درمان برای وسواس در مرحله نخست اصلاح سبک زندگی، الگودهی درست و کاهش اضطراب فرد است و باید از روش مقابله کردن استفاده کرد.

وی در پایان گفت: بی اختیاری ها در دو بخش تعریف می شوند که بخش نخست همان رفتارهای تکراری است مثل شستن دست ها، مرتب کردن و چک کردن، اعمال ذهنی تکراری مثل دعا کردن، شمردن و تکرار کلمات در سکوت./979/202/ب2

ارسال نظرات