۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۴۷۵۷۴۹
مشاور حوزه علمیه همدان:

اشتغالات فکری باید با تدبیر مناسب برطرف شود

مشاور حوزه علمیه همدان با بیان این که اشتغالات فکری باید با تدبیر مناسب برطرف شود، گفت: از مشکلات روانی می توان به اشتغال فکری به مواد مخدر و قمار در اختلالات مرتبط با مصرف مواد و اختلالات اعتیادی اشاره کرد.
مشاوره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام علی علوی، مشاور حوزه علمیه همدان شب گذشته در نشست تربیت مشاور در مدرسه آخوند اظهار داشت: در اعمال بی اختیار فرد احساس می کند در واکنش به افکار مزاحم ناخواسته یا مطابق با قوانینی که باید به طور سفت و سخت اجرا شوند وادار به انجام آنها است.

وی افزود: هدف فرد از انجام امور بی اختیار در مسأله روانی جلوگیری یا کاهش اضطراب یا استرس، یا پیشگیری از یک رویداد یا موقعیتی که فرد آن را ترسناک می داند، است.

حجت الاسلام علوی گفت: اعمال ذهنی و فیزیکی با افکاری که می خواهد آن ها را خنثی کند هیچ ارتباطی ندارد و باید دانست که اعمال وسواسی وقت گیر هستند و در عملکرد اجتماعی در زندگی فرد نابسامانی شدید به وجود می آورد.

وی خاطرنشان کرد: نگرانی فراگیر در اختلال روانی، اشتغال فکری به ظاهر خود در اختلال بد شکلی بدن، ناتوانی در دور انداختن اشیا یا جدا شدن از آنها در اختلال احتکار، کندن پوست در اختلال پوست کندن، کندن مو در اختلال مو کندن، رفتارهای کلیشه ای در اختلال حرکت کلیشه ای و رفتارهای آیینی در اختلال خوردن از نشانه های یک اختلال روانی است.

مشاور حوزه علمیه همدان گفت: از دیگر مشکلات روانی می توان به اشتغال فکری به مواد مخدر و قمار در اختلالات مرتبط با مصرف مواد و اختلالات اعتیادی، اشتغال فکری به بیماری جدی در اختلال اضطراب بیماری و برانگیختگی یا خیال پردازی های جنسی در یکی از پارافیلیاها می توان نام برد.

وی ادامه داد: اختلال سلوک همان به هم ریختن در دوران بلوغ است، برانگیختگی های ناگهانی در اختلال کنترل تکانه ها و اخلاق سلوک، نشخوار فکری احساس گانه در اختلال افسردگی اساسی از این موارد است.

حجت الاسلام علوی گفت: تزریق فکر یا اشتغال های فکری هذیانی در اختلالات طیف اسکیزوفرنی و دیگر اختلالات سایکوتیک و الگوهای رفتارهای تکراری در اختلال طیف اوتیسم از موارد باقیمانده در این زمینه است./979/203ب2

ارسال نظرات