۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۴۷۵۷۷۵
در سال جاری صورت گرفت؛

رشد 84 درصدی عواید موقوفه ها و بقاع متبرکه استان چهارمحال و بختیاری

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به رشد 84 درصدی عواید موقوفه ها و بقاع متبرکه استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: همچنین تجدید اجاره رقبات 30 درصد رشد داشته و 62 مورد تنظیم سند اجاره رقبات فاقد رابطه استیجاری به ثبت رسیده است.
حجت ‌الاسلام مرتضی عزیزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مرتضی عزیزی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست شورای اداری این اداره کل گفت: با توجه به نزدیک شدن پایان سال 95 بازرسی برنامه محور از عملکرد ادارات اوقاف شهرستانهای استان چهارمحال و بختیاری انجام می شود.

وی با اشاره به آغاز فرایند بازرسی از عملکرد ادارات اوقاف شهرستان های استان گفت: در مدت 4 روز مسؤولان ستادی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری برای بازرسی عملکرد اوقاف شهرستان ها اعزام می شوند.

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه بهترین راه برای تحول و شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه های ابلاغی، همین نظارت و بازرسی است، افزود: بازرسی برنامه محور از سوی اداره کل از ادارات شهرستانی آغاز شده که پس از انجام فرایند بازرسی و جمع بندی نهایی عملکرد ادارات اجرایی، نتیجه ارزیابی هر یک از ادارات اجرایی مشخص می شود.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تیم بازرسی ستاد اداره کل شامل نمایندگانی از حوزه های حقوقی و ثبتی، بهره وری اقتصادی، فرهنگی و و پشتیبانی، تحقیق، حراست، روابط عمومی، منابع مالی غیر عمومی و بازرسی است که این تیم شاخصهای ارزیابی زیرمجموعه خود را با توجه به برنامه های عملیاتی سنجیده و ارزیابی می کنند.

وی با بیان اینکه مرحله نخست بازرسی ستادی با بازرسی از عملکرد اداره اوقاف شهرستان لردگان آغاز شده است و مقرر است تا ظهر امروز، بازرسی از عملکرد اوقاف شهرستان بروجن به اتمام رسد، خاطرنشان کرد: هفته آینده نیز از ادارات اجرایی شهرستان های شهرکرد و فارسان نیز بازرسی صورت می پذیرد.

حجت الاسلام عزیزی اظهار کرد: بازرسی های دوره ای ضامن اجرای مستمر برنامه ها به ویژه مناسبتهای مختلف در طول سال در ادارات، بقاع متبرکه و مساجد سطح استان است.

وی همچنین املاک وقفی استان را شامل 311 موقوفه منفعتی، 284 حسینیه تکیه زینبیه، یکهزار و 58 مسجد و 12 مورد حسینیه، دارالقرآن و حوزه علمیه دانست.

حجت الاسلام عزیزی تعداد املاک وقفی دارای سند مالکیت استان را 486 ملک عنوان کرد و گفت: به علت زمان بر بودن مراحل ثبت، برای بقیه املاک سند مالکیت صادر نشده است.

وی به رشد 84 درصدی عواید موقوفه ها و بقاع متبرکه استان در سال جاری اشاره کرد و افزود: همچنین تجدید اجاره رقبات 30 درصد رشد داشته و 62 مورد تنظیم سند اجاره رقبات فاقد رابطه استیجاری به ثبت رسیده است.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای سال 67 سند مالکیت دفترچه ای به اسناد تک برگی تبدیل و اخذ شده است، گفت: از یک هزار و 665 ملک موقوفه استان، 311 مورد آن منفعتی و مابقی انتفاعی است.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: امسال 38 وقف منفعتی به کل موقوفات استان اضافه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد پنج درصدی داشته است./202/9457/ب1

ارسال نظرات