۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۷۵۷۸۶
عضو هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور:

فعالیت‌های مرکز خدمات متناسب با رسالت حوزه علمیه است

عضو هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور گفت: فعالیتها و خدمات این مرکز در تمامی بخش‌ها متناسب با رسالت و اهداف کلان حوزه علمیه است.
حجت الاسلام رحیمیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین رحیمیان، عضو هیأت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور امروز در جمع مدیران، معاونان و اساتید مدارس علمیه شهرستان بجنورد، با اشاره به رویکرد و هدفمندی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، اظهار کرد: فعالیت‌های مرکز خدمات متناسب با رسالت حوزه بوده و برای اساتید و طلاب ممتاز اولویت ویژه‌ای در ارائه خدمات قائل است.

وی اضافه کرد: مرکز خدمات در تلاش است اساتید با دغدغه کمتری تدریس کرده و طلاب هم با دغدغه کمتری به تحصیل و تحقیق بپردازد.

حجت‌الاسلام رحیمیان با بیان اینکه توسعه خدمات مرکز از خدمات مادی به خدمات عاطفی و فرهنگی یکی از رویکردهای مرکز خدمات است، گفت: گاهی ارزش دلجویی از یک طلبه‌ای که تازه ازدواج کرده و یا تکریم معمری که عمر خود را صرف تبلیغ دین مبین اسلام کرده، بسیار بیشتر از خدمات مادی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نحوه فعالیت اساتید مدارس علمیه، گفت: هیچ کاری لذت‌بخش‌تر از این نیست که انسان تعدادی جوان بااستعداد و شیفته اخلاقیات را آموزش دهد.

حجت‌الاسلام رحیمیان با اشاره به عوامل موفقیت اساتید مدارس علمیه، اظهار کرد: عاطفی بودن و دلسوز بودن نسبت به شاگرد یکی از مهم‌ترین عوامل موفقت معلم است.

عضو هیأت مدیره مرکز خدمات تصریح کرد: محبت اثری کیمیایی دارد و اگر طلبه احساس کند استاد نسبت به او دلسوز است، تسلیم او می‌شود و هرگز حرف، منش و مطالب او را فراموش نخواهد کرد.

وی خطاب به اساتید حوزه، ادامه داد: طلبه‌ها شیفته امام زمان(عج) و خدمت به مردم و علاقه‌مند به دستگیری هستند و استعدادهایی هستند که در خدمت شما اساتید قرار گرفته‌اند تا اسلام ناب را به آنها بچشانید.

حجت‌الاسلام رحیمیان اظهار داشت: علمای بزرگ ما با مشکلات بسیاری رو به‌رو بودند؛ اما با تلاش و سختی‌های بسیار میراث گرانبهای مکتب اهل‌بیت (ع) را به ما رسانده‌اند و امروز این معارف در دست ما قرار دارد و ما هستیم که باید این میراث گرانبها را حفظ کنیم./9314/202/ب2

ارسال نظرات