۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
کد خبر: ۴۷۵۹۰۰
معاون پژوهش حوزه علمیه همدان:

عدم همگرایی سبب اتلاف توان نیروهای انقلابی می شود

معاون پژوهش حوزه علمیه همدان گفت: نیروهای انقلابی باید بدانند که در صورت عدم همگرایی هم توان خود را تلف کرده اند و از اهداف دور شده اند و هم این موضوع سبب بروز تشتت در میان مردم شده است.
حجت الاسلام کاظمی

حجت الاسلام سعید کاظمی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره لزوم همگرایی نیروهای انقلابی، گفت: یکی از توصیه هایی که قرآن کریم برای مسلمانان دارد، آیه شریفه تعاونوا علی البر و تقوی است که این آیه شریفه به وحدت و همگرایی سفارش می کند.

وی ادامه داد: نیروهای انقلابی و کسانی که مدعی انقلابی گری و عمل به معارف دین هستند، اگر انقلاب و ارزش های آن را امری پسندیده و با ارزش می دانند، در این مسیر باید با هم همگرا و همگام باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه همدان، تاکید کرد: نیروهای انقلابی باید توجه داشته باشند که نباید عدم همگرایی و اتحاد بین خود را با فرافکنی بر عهده دیگران بگذارند و باید مشکل را به صورت درون گروهی ریشه یابی کنند.

وی ابراز داشت: نیروهای انقلابی درباره اهداف کلی و مشترک اختلافی با هم ندارند و اگر اختلافی وجود داشته باشد، ناشی از هوای نفسانی است که در صورتی که بتوانند هوای نفس را کنار بگذارند مانعی در رسیدن به همگرایی وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام کاظمی افزود: با توجه به تجربه های تاریخی، در برهه هایی که نیروهای انقلابی در مسیر انقلاب، اتحاد و انسجام داشته اند به پیروزی رسیده اند و هر زمان گرایش های مختلف داشته اند، هم توان خود را تلف کرده اند و از اهداف خود دور شده اند و هم این موضوع سبب بروز تشتت در میان مردم شده است.

وی اظهار داشت: اگر در نظام کشور، قایل به جناح های مختلف هستیم، نیروها و جناح ها برای تحقق اهداف خود و آرمان های انقلاب، که همان ارزش های اسلام هستند، باید در جهت رسیدن به همگرایی و اتحاد تلاش کنند.

وی با اشاره به این فرموده امام(ره) که اگر همه پیامبران در کنار هم قرار گیرند، هرگز بین آن ها اختلافی به وجود نخواهد آمد، گفت: دلیل این سخن امام(ره) این است که پیامبران از هوای نفس به دور هستند، بنابراین اگر ما هم بتوانیم بر هوای نفس خود غلبه کنیم راه بروز اختلاف بسته خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه همدان تاکید کرد: در حرکت های گروهی، مشورت نقش بسیار مهمی در به دست آمدن نتیجه مطلوب دارد و افراد و گروه ها باید برای خود احتمال خطا قایل شوند و این احتمال را با مشورت از بین ببرند.

وی ادامه داد: محور عمل و همگرایی نیروهای انقلابی باید بر اساس دستورات و مطالبات رهبری باشد و با فهم و اجرای خواسته های ولایت فقیه باید در مقام عمل نشان دهیم که به خواسته ها و منویات ایشان پایبند هستیم.

حجت الاسلام کاظمی در پایان تاکید کرد: در موضوعات اصلی و تعیین کننده و تحولات سیاسی مانند انتخابات، که نقش مهمی در سرنوشت کشور و نظام دارند، محور اصلی باید ولی فقیه و پیروی و عمل به مطالبات ایشان باشد./302/979/ب1

ارسال نظرات