۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۴۷۵۹۱۱
امام جمعه تبریز:

فعالیت های ستاد دیه مصداق عمل صالح است

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه ستاد دیه مرکز کارهای خیر و خداپسندانه است، گفت: با توجه به اینکه قرآن کریم در کنار ایمان، انسان را به انجام کارهای خیر تشویق می کند، می توان گفت که ستاد دیه هم، مصداق عمل صالح است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در دیدار ریییس ستاد دیه کشور با بیان اینکه ستاد دیه مرکز کارهای خیّر و خداپسندانه ای است، اظهار داشت: با توجه به اینکه قرآن کریم در کنار ایمان، انسان را به انجام کارهای خیر تشویق می کند، می توان گفت که ستاد دیه هم، مصداق عمل صالح است.

وی آزاد کردن افراد بی گناه از زندان و خوشنودی خانواده های آنها را از احسانهای بسیار بجا و شایسته برشمرد و ابراز داشت: خیّران در همه جا زحمت می کشند و در شرایط فعلی و اوضاع نابسامان اقتصادی نیز به نیروهای مقاومت، جنگ زدگان و آوارگان سوریه و بازسازی عتبات عالیات هم کمک می کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مردم آذربایجان همیشه و در همه حال در کارهای خیر سهیم اند و کمکهای چشمگیری می کنند، تصریح کرد: کارهای خیر و خداپسندانه باید در جامعه نهادینه شود و امیدواریم در اثر فرهنگ سازی در جامعه اصلاً زندانی بی گناه نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه انجام کارهای خیر و خداپسندانه نباید فقط مختص ماه مبارک رمضان باشد، افزود: ماه مبارک رمضان ماه احسان و انفاق است، ولی اشکال ندارد سالی دو بار اعمال خیر در مناسبتهای مختلف مانند دهه فجر و شب عید انجام پذیرد و دعوت از مردم در این مناسبتها جهت کمک به افراد نیازمند بی تاثیر نخواهد بود.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) جشن نیکوکاری در شب عید را فرصتی مناسب برای کمک به بچه های بی بضاعت و زنان بی سرپرست دانست و فرمود: خوشحال کردن خانواده های نیازمند اقدامی خداپسندانه است و موجبات خرسندی رسول اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) را فراهم می آورد.

وی رفع گرفتاری، آزادی مؤمنان و مسلمان را موجب خوشحالی مقام معظم رهبری دانست و در ادامه داد: دستگیری نیازمندان و انجام کارهای خیر سبب رضایت و خشنودی قلب نازنین حضرت ولی عصر (عج) نیز می شود و این کار خداپسندانه ای است./202/854/ب1

ارسال نظرات