۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۴۷۵۹۴۰
از سوی انجمن علمی مهدویت حوزه برگزار شد؛

نشست علمی جایگاه رؤیا در مهدویت از نگاه دین و روانشناسی

نشست علمی جایگاه رؤیا و خواب در مهدویت از نگاه دین و روانشناسی از سوی انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم برگزار شد.
انجمن علمی مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی جایگاه رؤیا و خواب در مهدویت از نگاه دین و روانشناسی از سوی انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه قم شامگاه سه شنبه شب در سالن همایش های دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه قم واقع در بلوار جمهوری اسلامی برگزار شد.

این نشست علمی با سخنرانی حجج الاسلام محمد کاویانی عضو هيأت علمي گروه روانشناسي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و محمد شهبازیان محقق و پژوهشگر مباحث مهدویت و با حضور حجت الاسلام حسین حجامی به عنوان دبیر علمی برگزار شد.

در آغاز این نشست حجت الاسلام حسین حجامی در زمینه اهداف این نشست بیان داشت: افراد فراوانی دلیل ایمان آوردن خود به مصطفی برزنجی مدعی مهدویت را خواب بیان کرده اند به عنوان مثال فردی از طرفداران وی بیان کرده است شخصی که باید دستش را عمل می کرد برزنجی را در خواب می بیند که نوری از او ساطع و به دست وی برخورد می کند و دستش معالجه می شود.

وی ادامه داد: جهیمان عتیبی نیز که مهدویت محمدبن عبدالله قحطانی را مطرح کرده است در سخنرانی خود بیان می کند اشخاصی مهدی را در خواب می بینند که پس از برخورد با قحطانی بیان می کنند او همان شخصی است که در خواب دیده اند؛ قحطانی نیز می گوید من به مهدویت خود اعتقاد نداشتم اما با افزایش افرادی که من را در خواب دیده اند، مهدویت برای من هم یقین شد.

دبیر علمی نشست جایگاه رؤیا و خواب در مهدویت از نگاه دین و روانشناسی بیان داشت: هدف از تشکیل این جلسه بررسی این موضوع است که آیا از نظر روانشناسی امکان دارد بدون ذهنیت داشتن در مورد موضوعی خواب آن را دید؟ و دیگری بحث حجیت رؤیا و خواب از نظر دین است./1324/پ203/ج  

ارسال نظرات