۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۷۵۹۵۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

مردمی بودن جشن های دهه فجر ضروری است/ حرمت ایام فاطمیه حفظ شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به جشن های دهه فجر، گفت: جشنهای دهه فجر باید در عین اینکه همراه با شادی و شکرگذاری برگزار می ‌شوند، مردمی باشند.
حجت ‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در دیدار شورای هیأتهای مذهبی و کانون مداحان این استان با حجت الاسلام والمسلمین نکونام که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با اشاره به جشنهای دهه فجر اظهار کرد: جشنهای دهه فجر باید در عین اینکه همراه با شادی و شکرگذاری برگزار می ‌شوند، مردمی باشند.

وی با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی توفیق الهی است که امام خمینی(ره) با نگرش ژرف دینی و همراهی مردم به نتیجه رسانید، ابراز کرد: ملت و رهبری از ارکان اساسی در پیروزی انقلاب اسلامی بودند و به خوبی توانستند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به پیروزی برسانند و سبب عظمت و اقتدار کشور شوند.

حجت ‌الاسلام مرتضوی با اشاره به شهادت حضرت زهرا(س) در روز 23 بهمن ‌ماه افزود: باید توجه داشته باشیم که شهادت حضرت زهرا(س) یک روز پس از جشن 22 بمهن است و حرمت این روز باید حفظ شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه به نقش غیرقابل انکار هیأتهای مذهبی در نشر معارف دینی و ارشهای ناب اسلامی به ویژه گفتمان امام و رهبری در بین عموم مردم اشاره کرد و گفت: بیش از 1300 هیأت مذهبی و 1200 مداح در استان فعالیت می کنند  که امسال چهارمحال و بختیاری به عنوان استان شاخص در حوزه مداحان و هیأت‌های مذهبی معرفی شده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه مداحان و هیأت‌های مذهبی می ‌توانند با مراجعه به سایت طوبی به آدرس tooba.tdm-ido.ir ‌نام نویسی کنند، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری به عنوان استان پایلوت انتخاب شده است، پس از آن ‌نام نویسی در این سایت در سراسر کشور آغاز می ‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هر هیأت برای ‌نام نویسی باید دارای یک روحانی و یک فرد آگاه نسبت به کارهای فرهنگی و امور قرآنی باشد، افزود: در این سایت مداحان به 5 سطح پیرغلامان، ذاکران اهل بیت و مداحان درجه یک تا 3 رتبه‌بندی می ‌شوند.

حجت ‌الاسلام مرتضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته اردوی زیارتی، آموزشی ویژه مداحان استان برگزار شد که ۱۲۰ نفر از مداحان استان چهارمحال و بختیاری به مشهد مقدس اعزام شدند و دوره آموزشی ویژه آنها برگزار شد.

گفتنی است در پایان این دیدار از نمایشگاه عکس و پوستر هیأتهای انقلابی و مداح در طراز انقلاب رونمایی شد./202/9457/ب1

ارسال نظرات