۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۴۷۵۹۷۶
زاکانی:

فساد، فساد است و گريبان هركس را بگيرد زمين گيرش مي‌‌كند

زاکانی گفت: ما نمي گوييم كدام فساد خوب و كدام فساد بد است هر نوع فسادي را ديديم اعتراض كرديم و برآن شوريديم، فساد چپ و راست و اصوالگرا و اصلاح طلب نمي شناسد و فساد، فساد است و گريبان هركس را بگيرد زمين گيرش مي‌‌كند.
عليرضا زاكاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، عليرضا زاكاني سه شنبه شب در برنامه بصيرت افزايي ‹‹تلنگر›› كه به همت گروه عمار كاشان در مسجد علي ابن ابيطالب(ع) خيابان راه آهن اين شهرستان برگزار شد با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي راه نويني را به جامعه بشري نشان داد و امروز رقيب جدي انقلاب اسلامي نظام سلطه است، گفت: كيسنجرسياستمدار كهنه كار و پير آمريكايي اعلام كرد، آينده رقابت و مواجه بين دو تفكر ليبرال سرمايه داري و اسلامي است كه خواستگاه آن ايران است.

وي افزود: ما در تمام سطوح در مواجه با ليبرال سرمايه داري و رقابت با ليبرال سرمايه داري هستيم و ايران اسلامي تمام قامت در برابر زياده خواهي هاي آمريكا ايستاده و 38 سال با عزت و آبرو بر بام افتخار جهان نشسته است كه اين نيز به  واسطه فداكاري مردم ايران اسلامي و هدايتهاي امام خميني(ره) و امام خامنه اي است.

زاكاني با اشاره به اينكه مسلمانان وقتي از جنگ تبوك برگشتند پيامبر اكرم(ص) آنها را به جهاد اكبر جهاد با نفس سفارش كرد، گفت: اتفاقا در اين جهاد عده اي رفوزه شدند و انقلاب اوليه صدر اسلام به انحراف رفت.

رييس کميسيون بررسي برجام در مجلس نهم با اشاره به دسته‌بندي جهاد از نگاه رهبر انقلاب به سه دسته جهاد اصغر، اکبر و جهاد کبير يادآور شد: جهاد کبير ناظر به آيه ۵۲ سوره فرقان است که  به دشمن اعتماد نکنيد اما مسؤولان غير انقلابي در عرصه جهاد کبير بد عمل کرده و به دشمن اعتماد کردند و برجام محصول عدم توجه به جهاد کبير از سوی مسؤولان نظام اسلامي است.

وي ادامه داد: امروز اين سؤال مطرح است كه انقلاب اسلامي چگونه درخارج  از كشور خوش درخشيد و با اين همه موفقيت در خارج از كشور در داخل با مشكلات متعددي روبرو است، گفت: مشكلات ما براي اين است كه ما در جهاد اكبر كه حركت جمعي نيروهاي انقلاب اسلامي و حركت در متن توده ها است  اقدام مناسب و به هنگام انجام نداديم به اين معني كه همان نفس اماره كه در انسان سبب آسيبها خواهد شد اين نفس در جامعه ما، در با سه عنوان نفوذ و فساد و سوء مديريت تجلي پيدا كرده است.

نفوذ از ابتداي انقلاب بوده و مسأله جديدي نيست

زكاني بيان داشت: نفوذ از ابتداي انقلاب بوده و مسأله جديدي نيست و كوتاه ترين راهي كه دشمن براي ضربه زدن دارد نفوذ است، از اين رو بني صدر مهره نفوذي بود كه نقش آفرين شد و بخشي از عناصر درون دولت موقت عناصر نفوذي بودند كه امام فرمود، اگر اين دولت باقي مي ماند به كمتر از تحويل دادن انقلاب اسلامي به آمريكا بسنده نمي كرد و اين نيز موضوع جديدي نيست.

نماينده مردم تهران در مجلس نهم با اشاره به اين كه امروز صورت نفوذ تغيير كرده است، يادآور شد: اگر در يك سقفي شاهد اين بوديم كه عنصر نفوذي اطلاعات غلط در اختيار مسؤولان كشور قرار گذاشت تا مسؤولين كشور را دچار اشتباه محاسباتي كنند و يا يك گام  فراتر از اين، عنصر نفوذي مسيري را دنبال مي‌كرد كه نتيجه آن مسؤولين كشور سياست گذاري غلط را به مسؤولان القاء مي‌كرد، امروز ما شاهد شرايطي هستيم كه برخي از مسؤولان كشور عامدانه تصميم غلط مي‌گيرند و عامدانه سياستگزاري غلط مي‌كنند.

زاكاني ادامه داد: از اين رو رهبر معظم انقلاب در ماه هاي گذشته بر نفوذ تأكيد  و فرمايد، بعد از برجام از قبل از برجام مهمتر است و بايد مراقب نفوذ باشيد و اين جا همان جايي است كه عناصري مستقيما به داخل حكومت آمده و عامدانه تصميم غلط مي‌گيرند تا از تصميم غلط شان به جامعه و مردم آسيب وارد شود تا مردم به تگنا بيايند و همان مردمي كه با تمسك به اسلام و پيروي از امام و بعد از امام به خلف صالح امام رهبر معظم  انقلاب داشته و تا به امروز اين همه افتخار كسب كردند آنها را در مقابل انقلاب قرار دهند.

وي با بيان اينكه، برخي از مسؤولان آنقدر كه آب به آسيب دشمن مي ريزند كه به آسياب هيچ كس ديگري نمي ريزند، گفت: بايد چشمان خود را باز كنيم چرا كه در جهاد اكبر وظيفه خود را به جامعه و مردم  انجام نداديم.

زاكاني ابراز داشت: در مردمي سالاري ديني، بعد از انقلاب باركشور بايد بر دوش مردم قرار مي گرفت از اين رو امام راحل در سال 60 به دولت وقت فرمود، كار مردم را به مردم واگذار كنيد اما  بعد از آن دولت بار مردم را بر دوش گرفت و از سنگيني اين بار خم شده و دور خودش مي چرخد اما حاضر نيست بار مردم به مردم تحويل بدهد از اين رو دولت روز به روز بزرگتر شد و اگر با 86 هزار ميليارد دولت تحويل مي گرفت، امروز هزيه هاي دولت بالاي 800 هزار ميليارد است.

در مردم سالاري ديني مردم بر مسؤولان خود نظارت مي‌كنند

به گفته وي، مردم ايران اسلامي هم مشاركت مي‌كنند و هم كار كشور و انقلاب بر عهده مردم است، و مردم ناظر بر حاكمان كشور هستند و نظارت مي كنند چرا كه ايران متفاوت از دموكراسي شعبده باز غربي است كه امثال ترامپ از آن بيرون مي آيد كه خودشان يك عنصر وحشي و غارتگر هستند، اما در مردم سالاري ديني مردم بر مسؤولان خود نظارت مي‌كنند و مسؤولان نيز نسبت به مردم پاسخگو هستند.

نماينده مردم تهران در مجلس نهم، گفت: امام راحل فرمود، به من خادم بگوييد نه رهبر و از سوي ديگر رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمود،به من نوكر بگوييد من نوكر اين مردم هستم، بنابراين مسؤولان كشور نبايد براي مردم آقايي‌كنند، مسؤولان نوكر شما مردم هستند و اعتبارشان به نوكري شما است، مسؤولان با تمسك به اسلام و تبعيت از رهبري و با خدمت به شما مردم  ارزش پيدا مي‌كنند و مي‌توان به آنهاگفت مسؤول انقلابي است.

با الگوي غلط اقتصادي فقر و غنا و فاصله طبقاتي را در جامعه نهادينه كردند

وي يادآور شد: اما وقتي نظارت مي شود متوجه مي شود يك اشكالي وجود دارد و اين اشكال اين است كه فساد در جامعه ما در حالت دانه به دانه توسعه پيدا كرد و جايي  كه بعد از دفاع مقدس دولتمردان وقت با به كار گيري الگوي غلط اقتصادي فقر و غنا و فاصله طبقاتي را در جامعه ما نهادينه كردند.

زاكاني ادامه داد: فساد از حالت فردي گذشته و امروز تبديل به يك حركت جمعي و سازمان يافته شده  و مي خواهد خودش را به نظام اسلامي و به پيكره سالم و پاك نظام اسلامي تحميل كند درحالي كه بين اين نظام و نظام ستم فرق است، چرا كه نظام شاهنشاهي از رأس آن تا بدنه و انتها فاسد بود و اگر كسي فاسد نبود استثنا بود، اما نظام اسلامي، نظام پاكي ها و درستي‌ها است و راس آن نايب امام زمان است.

به گفته وي، برخي براي خودشان سازمان فساد تشكيل دادند و در دستگاه هاي مختلف شعبه زدند و آدم دارند و تلاش مي‌كنند تا هر مقاومتي را در برابر خودشان بشكنند و مانند غده سرطاني كه سراسر بدن را فراگير مي گيرد و قدرت دفاعي بدن را از بين مي برد تا جامعه قدرت دفاعي نداشته باشد، از اين رو سراغ دستگاه هاي نظارتي عدالت طلب و انقلابي و رسانه هاي عدالت طلب و انقلابي رفته اند تا آنها را از جلوي پاي خودشان بردارند تا راحت تر غارتگري كنند.

فساد چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب نمي شناسد

نماينده سابق مجلس با اشاره به اينكه، فساد مربوط به امروز نيست از قبل وجود داشته است، اظهار داشت: ما نمي گوييم كدام فساد خوب و كدام فساد بد است از اطرافيان ما هست يا نيست، بلكه هر نوع فسادي را ديديم اعتراض كرديم و برآن شوريديم و اگر كسي از اطرافيان ما بود فريادمان بلندتر شد، فساد چپ و راست و اصوالگرا و اصلاح طلب نمي شناسد و فساد، فساد است و گريبان هركس را بگيرد زمين گيرش مي‌‌كند.

زاكاني با اشاره سابقه 12 ساله خودش در مجلس شوراي اسلامي، گفت: در اين دوره اخير و در اين سالهاي اخير آنگونه رشد فساد شتاب گرفته كه قابل مقايسه با سه دهه قبل آن نيست در دولت قبل نيز كساني بودند كه دنبال مي كردند اما نه ابعاد آن اين ابعاد بود و نه تكرار آن تا اين اندازه بود و ما اعتراض مي‌كرديم.

وي افزود: قبلا چنين اعداد و ارقامي وجود نداشت الان كسي هست كه فقط 6 هزار ميليارد تومان معوقه بانكي دارد از كجا گرفته و چطور گرفته است، ضمن اينكه برخي از اين افراد براي 400 سال خود دارند جمع مي كنند.

نماينده مردم تهران در مجلس نهم، يادآور شد: در سال 80 سران سه قوه با دستگاه اجرايي دست به دست هم دادند و به رهبر معظم انقلاب نامه دادند و گفتند مي خواهيم با فساد مقابله كنيم، معظم له نيز به صراحت اعلام كردند، شما اين مبارزه را شروع كنيد و اغماض نكنيد وحتي اگر نزديكترين افراد به شخص رهبري اگر هم در مظام اتهام بود با او برخورد كنيد و بعد هم اعلام كرد در اين مسير صداها و فرياد و نعره ها برخواهد خواست.

زاكاني گفت : امروز 15 سال است از اين نامه مي گذرد شما كجا صدا و فرياد و نعره اي شنيديد، مسؤولان گفتند اما به وظيفه شان عمل نكردند، از اين رو آبان سال بعد رهبر معظم انقلاب به جنبش دانشجويي فرمان قيام داد و درآن پيامي كه به نشست دانشجويي دادند فرمودند، هشت عنوان فساد است كه بالاترين و بدترين نوع فساد به دست گرفتن قدرت و ثروت و صاحب قدرتي كه از موقعيت خودش سوء استفاده كند.

مگر مي شود وزير چند هزار ميلياردي داشته باشيم

وي افزود: مگر مي شود امروز ما وزير چند هزار ميلياردي داشته باشيم و اين در حالي است كه 30 سال در دولت اسلامي مسؤوليت داشتند و حقوق هاي آنها نيز معلوم است، پس چگونه اموال آنها به يكباره سر از دو سه هزار ميليارد تومان درآورد و چگونه برخي از وزرا  به اصل 142 قانون اساسي را اعتنا نكردند و صورت ثروت اموال خودشان را اعلام  نكردند و بگويند از كجا آورده اند.           

نماينده سابق مجلس در ادامه با اشاره به اينكه فساد گسترده قابل تحمل نيست، خاطرنشان كرد: مي‌خواهند مردم را نسبت به انقلاب نااميد کرده و به خاطر چند نور چشمي، دست حاکميت را نسبت به توجه و نظارت بر اقتصاد ببندند و اگر مردم از آنها مطالبه نكنند و روشنگري نکنند کار به جايي مي‌رسد که حتي شخصيتي چون اميرمومنان (ع) هم سر در چاه مي‌کند.

به گفته اين فعال سياسي اصولگرا، مشکل کشور ما عدم شفافيت است و اينکه همه چيز را محرمانه اعلام مي‌کنند تا جايي که به گفته يکي از اعضاي هيات مديره ايران خودرو، مديرعامل اين شرکت قرارداد با پژو را محرمانه دانسته و مي گويد حتي اعضاي هيات مديره که سهام‌دار آن هستند هم حق ندارند از آن اطلاع داشته باشند و FATF را که وزير اقتصاد آن را منعقد کرده  را يک جاسوس در زندان خبرمي دهد.

زاکاني در ادامه با اشاره به اينكه ۹۰ درصد سپرده‌هاي کشور به ۵ درصد افراد جامعه اختصاص دارد که از آنها ماليات کمتري نسبت به ساير اقشار جامعه گرفته مي‌شود، يادآور شد: ايران يک درصد جمعيت جهان را دارد در حالي که ۷ درصد امکانات جهان در اين کشور است مي توان نتيجه با مديريت صحيح و جهادي مي‌توان مشکلات را حل کرد، اما برخي اصرار دارند مشکلات ما با رابطه با آمريکا حل مي‌شود.

نماينده مردم تهران در مجلس نهم، همچنين به مسأله فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و  اظهار داشت:‌ فتنه انقلاب را تا لبه پرتگاه برد و برخي‌ها در اين فتنه نيز به آمريکا پيغام دادند که ما را تحريم کنيد و غبار آلودگي زمان فتنه سبب شد يک عده کشور را غارت کنند و موفق شدند ۵۱ درصد از سهام پتروشيمي باختر را با ۱۳۰ ميليارد تومان بخرند و اين در حالي بود که دولت براي اين پتروشيمي به غير از کارخانه‌ها ۷ هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري و لوله‌کشي کرده بود و در قضيه صادرات شرکت بازرگاني پتروشيمي را ۱۱۰ ميليارد تومان بخرند و ۵۰ ميليارد نيز پرداخت نکنند و عملاً با ۶۰ ميليارد موفق به خريد آن شده باشند.

زاكاني با تأكيد بر اينكه ما امروز وظيفه بزرگ روشنگري را بر عهده داريم، اظهار اميدواركرد، بتوانيم حرکتي را آغاز کنيم که مانع اين مسير ناصواب شويم و اين امر نيز  به فضل الهي امكان پذير است./201/1307/ب1

ارسال نظرات