۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۴۷۵۹۷۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

امام خمینی ابراهیم انقلاب و نظام اسلامی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: با مروری بر سبک زندگی فردی و اجتماعی امام خمینی(ره)، به غیر از مقام عصمت، می‌توان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی را به حضرت ابراهیم(ع) تشبیه کرد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، سه‌شنبه‌شب در دیدار شماری از مسؤولان استان، با اشاره به در پیش بودن ایام‌الله پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام راحل با تکیه بر آموزه‌های الهی و نیروی مردم رژیم ستم‌شاهی را سرنگون کرده و نظام جمهوری اسلامی را تشکیل داد.

وی با بیان ویژگی‌های حضرت ابراهیم(ع) که در قرآن به آن اشاره شده است، افزود: از ویژگی‌های برجسته حضرت ابراهیم(ع) که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده این است که او یک‌تنه خود یک امت بود که این خصلت در امام(ره) هم به‌ وضوح قابل‌ مشاهده بود؛ زیرا ایشان امام در مقابل نظام پهلوی ایستاد و جریان انقلاب اسلامی را یک‌تنه رهبری کرد.

وی دومین خصوصیت بارز حضرت ابراهیم(ع) را اسوه بودن این پیامبر از بُعد برائت از مشرکین و خلیل خداوند بودن است دانست و اضافه کرد: به دلیل آنکه حضرت ابراهیم(ع) حب خداوند و بغض دشمنان خدا را به دل داشت محبوب خداوند شد و امام راحل(ره) هم از همان آغاز در بحث تولی و تبری گام گذاشت و با شعار «نه شرقی نه غربی، جمهوری اسلامی» مسیر انقلاب را تعیین کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم(ع) تسلیم حق بود و ذره‌ای شرک خفی یا شرک جلی در وجود این پیامبر نبود.

وی با بیان اینکه از دیگر خصوصیات بارز حضرت ابراهیم(ع) شاکر بودن وی بود، اظهار کرد: امام خمینی(ره) هم در راه انقلاب حتی بعد از شهادت فرزندش گفت: شهادت حاج مصطفی از الطاف خفیه الهی بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه کرد: ابراهیم(ع) قهرمان توحید بود و وقتی در امتحانات الهی سربلند شد، خداوند تاج امامت را بر سر وی نهاد؛ به‌گونه‌ای که امامت ابراهیم (ع) هم از بعد ملکوتی و معنوی و هم از بعد رهبری امت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: می‌توان امام (ره) را در این باره به حضرت ابراهیم(ع) تشبیه کرد؛ چرا که در راه به ثمر رساندن انقلاب اسلامی هم از طریق اموال و هم از طریق اولاد مورد امتحان قرار گرفت و در هردو زمینه موفق و سربلند شد.

وی افزود: تنها موردی که امام راحل (ره) از حضرت ابراهیم (ع) کم داشت، مقام عصمت بود وگرنه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در بسیاری از موارد ابراهیم‌وار عمل کرد.

استاد درس خارج فقه حوزه‌ علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: امام خمینی (ره) ابراهیم‌وار بت‌های مدرن دنیا را شکست و نظام جمهوری اسلامی و ام‌القرای جهان اسلام را بر اساس موازین الهی تأسیس کرد.

وی افزود: دشمنان اسلام و نظام اسلامی ایران از همان ابتدا با استفاده از تجهیزات مدرن نظامی و غیرنظامی قصد تخریب این نظام را داشته و دارند؛ ازاین‌رو بر همه فرض است که در حفظ آرمان‌های امام راحل (ره) و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات