۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۷۶۰۰۰
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی خبر داد؛

برگزاری نشست علمی «زمان در ماوراء طبیعت»

خراسانی از برگزاری نشست علمی «زمان در ماوراء طبیعت» خبرداد و گفت: در این نشست علمی استادان فیاضی و حسن رمضانی از اساتید علوم عقلی به ارائه بحث و نظر می پردازند.
محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی

محمدباقر خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری نشست علمی «زمان در ماوراء طبیعت» خبرداد و عنوان کرد: در این نشست علمی، چیستی طبیعت و امور طبیعی و ویژگی های آن و چیستی ماوراء طبیعت و ویژگی های آن و همچنین حقیقت زمان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ادامه داد: از مباحث دیگری که در این نشست علمی مورد مطالعه و تحقیق قرار می گیرد می توان به نسبت زمان با حرکت و ماده، اثبات زمان و براهین اثبات وجود آن اشاره کرد که البته ما از حضور اساتید و بزرگان حوزوی بهره می بریم.

وی با اشاره به کارشناسان حاضر در این نشست اظهار داشت: آیت الله غلامرضا فیاضی رییس مجمع عالی حکمت اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین حسن رمضانی از اساتید برجسته علوم عقلی و از اعضای فعال مجمع عالی حکمت اسلامی به ارائه بحث و نظر می پردازند و دبیری علمی این نشست را نیز حجت الاسلام محمدتقی یوسفی  استادیار گروه فلسفه و کلام دانشگاه باقرالعلوم(ع) برعهده دارد.

خراسانی افزود: این نشست هفتمین نشست علمی مجمع در سال جاری و در کل پنجاهمین نشست مجمع در طول سال های تأسیس این مرکز است و تا کنون 12 نشست نظریه پردازی و چندین میزگرد علمی نیز برگزار شده است.

وی در ادامه از پخش آنلاین این نشست از سایت مجمع عالی حکمت اسلامی خبرداد و یادآور شد: البته نشست علمی «زمان در ماوراء طبیعت» همانند همه نشست های مجمع به صورت ویدئو کنفرانس از شعبه مشهد نیز به صورت زنده پخش می شود و علاقه مندان در این شهر مقدس نیز می توانند از این نشست بهره ببرند.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به انگیزه برگزاری این چنین نشست هایی، ادامه داد: معاونت پژوهش مجمع عالی حکمت اسلامی اهتمام خاصی به برگزاری جلساتی با محوریت فلسفه و فلسفه علم دارد و این نشست نیز از جمله جلسات با محوریت فلسفه و علوم عقلی محض است که اساتید و پژوهشگران علوم عقلی نیز به صورت مستمر از این جلسات استقبال می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نشست علمی که قرار بود روز نهم دی ماه برگزار شود به علت همزمانی با نشست های دیگر حوزه علمیه، صبح فردا هفتم بهمن ماه از ساعت 8:30 تا 11 صبح در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی قم واقع در خیابان 19 دی کوچه شماره 10 برگزار می شود./1330/ت302/ج

ارسال نظرات